simpel maar wel speciaal gerecht

Discussie in 'De lounge' gestart door sweet978, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Ik weet er zijn zat recepten site's, en ik heb zat kookboeken, maar ik zit ff zonder inspiratie.
    Op vrijdag probeer ik altijd iets nieuws en toch wel wat speciaals te koken. Smurf eet dan eerder alleen en zo hebben vriend en ik toch een beetje een speciale avond ( we zien elkaar al zo veel 8)) en is t altijd een leuk begin van het weekend.

Een voorgerecht of zo schud ik zo uit mijn mouw, t gaat echt om t hoofdgerecht. t Mag met vlees of vis. Biefstuk met patatjes vind ik niet zo heel bijzonder als ik eerlijk ben, maar dit is eigenlijk wel t enige wat nu ff in me opkomt :(
    Eigenlijk wil ik ook niet te lang in de keuken staan, dan ben ik nl al gesloopt voordat onze gezellige avond kan beginnen en dat is nu ook weer niet de bedoeling, wil wel wat energie overhouden :D

Iemand een suggestie???

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    medaillons van varkenshaas met een roomsausje (peper oid)
    Röstirondjes uit de oven..

Of gevulde rollade (vulling van ei, broodkruimels, knoflook en witte wijn)

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Varkenshaasje is ook lekker met fetasaus..
    Bonen erbij.. Aardappelpartjes en tsatiki (hoe schrijf je dat) saus..
    Die laatste is simpel zelf te maken met bulgaarseyoghurt, knoflook, geraspte komkommer, dille, oregano, azijn

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ nannete
    sjow.. jij bent lekker snel, dank je
    Varkenshaas medaillions maak ik wel eens vaker idd maar dan met geroerbakte spinazie en cherry tomaten en idd met een soort tzatziki. Ik ga t even laten bezinken is namelijk wel lang geleden dat we dit gegeten hebben, nadeel is dat we t weekend al köfte eten .. met idd.. tzatziki salade ( komkommer in reepjes.. tomaten in partjes griekse yoghurt knoflook en munt)

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je salade klinkt erg lekker:)

Mijn man maakt ook wel eens een argetijnsesaus bij steak.. Maar ik ben even vergeten hoe hij dat precies doet.. Dat is heel erg lekker!
    Misschien kun je daar eens op googlen

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hij is ook erg lekker bij wat gekruide gerechten of gewoon in de zomer als bijgerecht..voordeel is dat smurf het hier ook gewoon mee kan eten.:)

ik zal eens zoeken op argentijnse saus idd.. ik heb hir wel een vleeseter aan tafel. Je kent ze wel.. alles mag van t bord gepikt worden, maar die halve koe moet je laten lliggen :)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik krijg trek van je topic;)
    maar wat denk je van spareribs of beenham

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    'whahaha dat herken ik.. Ik heb eens voorgesteld vegetarisch te eten.. het was alsof ik vloekte;)

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    grin.. had al zitten kijken bij een spare rib express of zo. Ik kan leuk koken, maar aan spare ribs ga ik mn vingers niet branden.. die bestel ik gewoon.

Beenham heb ik geloof ik eens gemaakt idd en was erg lekker.. was geloof ik ook niet zo heel veel werk. Dat is denk ik wel een goede..

garnalencoctail of gevulde zalmrolletjes met cherry tomaten

beenham.. rösti uit de oven en sugar snaps

nah.. moet goed komen dan toch?:)

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ghehehe..als ik ruzie wil moet ik idd vega koken.. Vorige x per ongeluk gedaan.. heb t hem ook maar aan tafel pas verteld.. nadat hij zn bord al heerlijk half leegegeten had..

*ow schat.... ik bedacht me net opeens dat er helemaal geen vlees bij zit vandaag* :D

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    klinkt goed...
    Hoe laat verwacht je mijn man en mij?:p

Kookse vandaag en niet weer vegetarisch.. arme man:p
    (ik heb ook wel eens stiekum vega gekookt met dat nepvlees;) he was not amused:):):D:D:D:D)

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nah.. ehm.. de tafel kan denk ik rond 20.30 afgeruimd worden..dus als jullie dan rond 20.00 komen kunnen jullie erst de after dinner koffie zetten :D

een keer vega vlees halen.. ik denk dat ik mezelf dan niet eens meer in de spiegel wil aankijken..dat vind ik zo een raar iets.. vega gehaktballen of zo.. hmzzz..

harstikke bedankt voor t meedenken..
    enne..als ik t een keer kan terug doen.. je weet mn naam :)

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
  14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    zondag heb ik een recept uit de allerhande gemaakt!
    spagetti met spekjes, prei en spinazie en daarover heen parmazaanse kaas (echte)
    was echt super lekker!

15. fafje

fafje Niet meer actief

Pasta Pesto met gamba's en spinazi
    saus:
    uitje fijn aanbakken, met knoflook en rood pepertje...kookroom btj inkoken samen parmazaanse kaas (1 of 2 pakje strooikaas)...snufje nootmuskaat, flinke lepel groene pesto, gamba's erbij....peper en zout naars smaak...

pasta koken (fusilli)...erbij doen, verse bladspinazie erop en cherry tomaatjes door de helft erbij en roeren maar...ECHT HEEERLIJK..

beetje brood erbij serveren

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    arggggggggggg ik had net bedacht dat t idd die ham werd.. gaan jullie nog meer lekkere recepten aanleveren

Maar goed dat er nog meerdere vrijdagen komen.. heb nu al een paar buffers.

We proberen elke vrijdag avond thuis uit eten te gaan namelijkbeetje quality time:)

Bedankt allemaal voor t meedenken.. ik ga de recepten straks allemaal opslaan.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    saltimbocca!

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    tja.. t is allemaal wat anders geworden.. maar goed.. t zal allemaal wel smaken. Geloof dat alleen de rösti rondjes t zelfde gebleven zijn ;)

Bedankt voor alle tips:)

Deel Deze Pagina