Wie heeft er een simpelrecept voor een garnalencocktail? Andere tv hapjes zijn ook welkom (dan de standaard tortilla's, kaas en worst, bladerdeeghapjes).
Garnalencocktail: Garnalen, op wat ijsbergsla met beetje peterselie en citroen. Daaroverheen simpele cocktailsaus: ketchup, mayo en druppeltje whiskey en peper. Klaarrrrrrrrr!! ps. als je de saus wat dunner wilt hebben kan je er wat melk/slagroom doorheen doen..
Een leuk schaaltje, blaadje ijsbergsla, dan de garnaaltjes erin en de cocktailsaus. Lekker snel en simpel en als je het nog lekkerder wilt hebben: Blaadje ijsbergsla, garnaaltjes erin, wat citroensap erover, cocktailsaus ( mayo, tomatenketchup, wiskey en peper) en dan peterselie erboven op. Hier thuis moet ik altijd de bovenste maken want dan blijft de garnaal zijn eigen smaak houden Andere tv hapjes: Gevulde cherry tomaatjes met garnalen, sherrytomaatje leeghalen, garnalen mengen met cocktailsaus en erin. Meloen met ardennerham, meloen in blokjes snijden en de ardennerham eromheen vouwen. Rauwe ham met roomkaas, op de rauwe ham een lepeltje roomkaas en oprollen.
Hetzelfde recept als de dames erboven hebben geschreven. Een andere voor garnalen heb ik niet.. Enne, een ander lekker hapje; Augurken met boterhamworst eromheen!!! ( en nee, ik ben niet zwanger, voor zover ik weet )
Lekker ovenhapje, plakje stokbrood, daarop stukje ananas, daaroverheen plakje brie, wat tuinkruiden eroverheen, eventjes in de oven, heerlijk gewoon. En tegelijkertijd kun je ook stukjes banaan omwikkelen met rauwe ham (met weinig vet eraan) en deze ook eventjes in de oven doen, is ook errug lekker.
Gebruiken jullie dan kant en klare cocktailsaus Vlinder 3? Bij je eerste recept? Ik heb nl alleen jack daniels in huis, kan dat ook?
hoog glas , sla blaadje erin , garnaaltjes erin , wiskey saus erover en dan wat geraspte oude kaas erover heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kleine mozzarella bolletjes , cherry tomaatjes halveren , en deze om en om op een sate prikker doen. beetje olijfolie erover heen , wat grof zee zout en peper erover heen!
Nog wat meer hapjes: - Asperges met ham - Augurk met snijworst - Sushi - Zalm met roomkaas (zalm roomkaas erop en dan oprollen) - Gevulde Ei
Laatst ook gedaan- Klein wijn glaasje rucola rivierkreeftjes mengen met wiskeysaus peper zout MMMMM heerlijk
Mijn vader gebruikte altijd die kleine rose garnaaltjes uit een pakje, die kan je idd gewoon rauw gebruiken...
dank jullie voor de reactie's! Word een heerlijk avondje eten met garnalencocktailtje, feta saganaki, karbonadjes, salade, aardappeltjes uit de oven met citroen en kolokithakia! en na hertogh ijs of viennetta mmm
KLinkt goed! Ik maak wel eens garnalencocktail met avocado. Je kan het blenderen en eroverheen doen...of blokjes erdoorheen doen. Heeeeeerlijk!
Roze garnalen zijn niet rauw (zijn gekookt anders zijn ze niet roze) Recept - Garnalencocktail - Albert Heijn Ik gebruik dit recept altijd.
Wat ook erg lekker is is om een zalmbommetje te maken, gerookt zalm in in glas leggen zodat een kommetje ontstaat en daar dan die kleine roze garnaaltjes indoen met een klein beetje erg fijn gesneden sla en een beetje wiskeysaus. Dan de zalm dichtvouwen en op een mooi bordje leggen garneren met een paar losse garnalen en een beetje saus en eventueel kleine rivierkreeftjes. Gegarandeerd een groot succes
Dat noemen we hier, zalmbonbon maar vind zalmbommetje leuker klinken hihi Ipv dat ik dit doe met wiskeysaus doe ik dit met mayo en dille.
Courgette in bloem en dan gebakken/gefrituurd in olie. Tja ik ben Grieks, dus het is allemaal grieks haha de garnalencocktail was overigens heeeeeeerlijk!