Simpel recept garnalencocktail

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha was niet aan je te merken dat je griekse bent met je gerechten (als ik de namen van je kindjes niet eerst had gezien LOL)
    Ik ga dat eens maken maar dan ook met aubergine :) Doe je het nog eerst door een ei halen voordat je het in bloem doet?
    Ik ben geen griekse btw maar over het algemeen kook ik wel grieks, er gaat niets boven een heerlijke griekse ovenschotel.

Hoe maak jij je mousaka trouwens?
    Ik doe altijd de aardappels en aubergine in zonnebloemolie frituren en op een theedoek laten uitlekken maar voor mijn dochtertje vind ik dat best vet (of oogt dat enkel vet?), heb jij een gezondere methode? (ik dacht aan in de oven soort van grillen maar heb dat nog nooit gedaan en weet ook niet of dat wel lekker is en kan het wel gaan proberen maar straks verpest ik mijn eten:))

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    overigens gebruik ik alleen olijfolie en geen zonnebloemolie, maar goed vet blijf het natuurlijk wel haha

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    vind grieks echt heeeeerlijk!!!

missym , zou je niet terug willen naar griekenland? en spreek je ook grieks?

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    terug willen? haha nee ben geboren en getogen in Amsterdam en daar zou ik zeker niet meer willen wonen haha!

Ik spreek vloeiend Grieks, partner is ook Grieks....

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah top!
    Feta saganaki vind ik niet lekker, ben meer van tiri psiti (feta uit de oven met ui, tomaat in azijndressing gewikkeld in aluminiumfolie)

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat blijft goed vet inderdaad haha.
    Ga er even een topicje bij voeding over openen om te kijken of mensen aubergine weleens grillen en hoe dat uitpakt haha.
    En aardappels kan ik in een beetje olijfolie doen in de oven voor ik het in de mousaka doe offff ik moet gewoon niet zo miepen want dat kleine beetje vet!? hahaha

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik eet vrijwel elke dag veel olijfolie en volgens mij is het niet erg hoor, ik geef de kinderen dat ook, maar goed ik houd me niet zo aan de regeltjes ;)

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier maak ik ook alles met olijfolie maar alleen dat frituren van aubergine etc niet, vind dat zonde van de olijfolie haha.
    Ik heb ook nooit last gehad van het vele olijfolie eten niet en dochter ook niet maar voor anderen moet ik altijd wat zuiniger zijn omdat het bij hen op de darmen gaat werken LOL
    Maar met knoflook ben ik ook nooit zuinig en vooral niet bij tzatziki, laatst heeft zelfs mijn dochter tzatziki op en heerlijk dat ze het vond en mijn zus nam een hap en wist niet hoe gauw ze in de keuken moest zijn omdat het zo scherp zou zijn haha.

Deel Deze Pagina