Na jarenlang een lease auto te hebben gereden, heeft mijn man per 1 januari een nieuwe baan zonder auto. We moeten er nu dus zelf eentje kopen, maar hoe? Waar koop je hem, mp of particulier? Wat is een betrouwbaar merk? Waar moet je allemaal op letten? Mijn man zag een ford focus voor 3000 euro, lijkt zo goedkoop! We hebben ook zitten kijken naar private lease, heeft iemand daar ervaring mee? We zijn echt leken op dit gebied, alle hulp, tips en ervaringen zijn welkom
Private lease kan maar houdt er wel rekening mee dat als je geen baan hebt je die kosten door moet blijven betalen. Je hebt ook twee soorten lease : met en zonder wegenbelasting, onderhoud, winterbanden etc. Goede merken zijn o.a. volkswagen, audi, seat en skoda. Ford focus zou ik persoonlijk niet doen. Al van meerdere mensen gezien (waaronder mijn ouders en goede vrienden) dat tussen de 200.000 en 300.000 km de motor in elkaar draait. Beide Altijd de auto dealeronderhouden en rustige rijders. Als je prive of op mp iets wil kopen neem dan iemand mee die er verstand van heeft. Er zijn bepaalde trucjes om een auto na te lopen. Zoals bij een diesel auto de motor laten draaien en dan de vuldop van de motorolie losdraaien. Die moet dan erop blijven liggen. Springt ie eraf is het niet goed. En nog wel een paar van zulke dingen.
Zelf heb ik er ook geen verstand van. Ik heb de laatste keer een goede vriend meegenomen die wel aardig wat verstand heeft van auto's. Hierdoor hebben we echt een super fijne auto nu waar nog geen gekke dingen mee zijn gebeurt (klopt dit even heel hard af ) Dus dat is mijn tip... als je er zelf geen verstand van hebt neem iemand mee. Je kent vast wel iemand die in ieder geval er meer verstand van heeft dan jullie zelf. ik had van te voren een aantal auto's uitgezocht bij garages via mp. Deze zijn we samen bij langs gegaan en daar ook nog gekeken wat ze verder nog hadden staan. Uiteindelijk is het een mooie ford focus station geworden en ik ben er nog steeds elke dag erg blij mee!
Mijn man heeft er ook 1 aan moeten schaffen voor zijn werk. We hadden een kleiner budget als jullie zo te lezen. Wij hebben op mp en autoscout rondgekeken. Op mp geslaagd bij een garage. En vertel de mensen om je heen dat jullie een auto zoeken. Wie weet heeft iemand een goede tip. Mijn tip neem iemand mee die verstand heeft van auto's. Hebben wij ook gedaan. Je kan nooit alles uitsluiten natuurlijk, maar wel de eerste dingen. We hadden al gebeld en we wilden eigenlijk wat van de prijs af voor we gingen kijken. Eerst lukte dat niet. Belt hij later terug dat we de auto inclusief beurt en apk kregen. Mooi meegenomen Betrouwbare auto's? Ik denk dat heel veel mensen daar een andere mening over hebben. De 1 zweert bij BMW de ander bij een Toyota. Maar voor zover ik weet staan de Toyota en Volvo goed aangeschreven. Wij hebben de Peugeot 206 en die staan voor zover wij weten ook goed aangeschreven. We hebben meerdere tevreden mensen met een Peugeot om ons heen. En we wilden eigenlijk gelijk deze.
Nijntje, mijn man krijgt een jaarcontract en volgend jaar dan vast (staat ook in zijn contract) we zouden dan eerst voor shortlease gaan voor 12 maanden. Bedankt voor de tips, staat genoteerd!
Tegenwoordig met private lease heb je ook de optie om een verz. af te sluiten tegen werkloosheid. Bij justlease.nl bijv. Is dit p/m 10 euro. Wij zijn ook voor private lease aan het kijken en die optie komt er zeker bij. Schoonouders rijden al aantal jaar private lease en die vinden het ideaal. Als je toch voor de ford focus zou gaan, prima keuze. Meerdere mensen hebben bij ons in de omgeving ford focus en ik zelf fiesta. En wehebben ( zal t afkloppen haha) nooit wat behalve de standaard onderhoudskosten..
Tips voor kopen: - kijk naar de slechte punten van dat type auto op internet. - algemene staat buitenkant/binnenkant - zoek reviews op van de garage waar je naar toe gaat om een auto te bekijken - motorische staat bekijken, onderkant auto bekijken of hij geen olie lekt e.d, luisteren hoe hij loopt. - tijdens proefrit even op het gas trappen (vermogen verlies??) en gerust even 140/150 rijden - vraag of hij op de brug mag, kun je hem goed bekijken. - alle electronica knoppen testen - volg je gevoel!! - onderhoudboekje is ook fijn Dat zijn een beetje de punten waar wij vooral op hebben gelet tijdens onze bezichtigingen toen we opzoek waren Wij hebben nu een ford focus c Max en bevalt ons tot nu toe heeeeel erg goed, we hebben hem ruim een maand nu
zorg dat de km stand gecontroleerd is bij NAP heel veel mensen klooien hier namelijk mee. zorg dat er een nieuwe apk op komt oh en neem iemand mee die goed kan afdingen verder zijn duitse merken goed audi//volkswagen maar ook de japanse/ koreaanse zoals toyota etc
Als je 0,0 verstand heb van auto's zou ik naar een dealer gaan. Je betaald in verhouding meer dan een particier maar je hebt vaak nog bovag garantie. Kijk inderdaad naar de Duitsers/Japanners van oudsher zijn die kwalitatief beter. Kijk of hij door de nap test is gekomen en bekijk het onderhouds boekje goed. Is ie dealer onderhouden. Let op dat de km stand niet te hoog is bij benzine max 15.000 per jaar en bij diesel 20.000 per jaar. Kijk wat voor onderhoud er recentelijk is uitgevoerd: distributieriem vervangen, nieuwe banden etc. Als je dat allemaal op korte termijn zelf moet doen ben je zo 1000 euro armer. Kun je dan beter in een jongere auto steken. Kijk ook naar de opties op de auto. Een auto zonder opties verkoop je tegenwoordig niet zo snel meer. De zuinige auto's zijn ook gewild dus in verhouding leveren die meer op. Bereken ook even het omslagpunt tussen diesel en benzine. Wat is voor jullie gunstiger om in te rijden. Check ook even of de leasemaatschappij een verklaring wil geven hoe lang jullie al schadevrij rijden. En of de nieuwe verzekering hiermee akkoord gaat. Anders kun je weer van voor af aan beginnen met opbouwen van jaren. Mzs: die nieuwe APK erop zegt niet zo veel hoor. APK is maar een check op een paar punten. Als een garage de auto echt kwijt wil krijgt hij wel een APK stempeltje of ie nou apk goed is of niet.
Ik heb echt 1 tip voor je, en dat is niet bij een garage kopen!!!! In de meeste gevallen kunnen ze een auto zelf keuren, zodoende krijg je een onbetrouwbare apk mee, waardoor je binnen een paar weken/maanden weer in de kosten komt In verband met onvoorziene reparaties. Ook moet je in je achterhoofd houden dat die garage sowieso winst op je maakt (auto goedkoper ingekocht en duurder verkopen) Ik zou daarom iedereen voor je laten kijken (opgehangen advertenties in auto's) en MP afstruimen. succes!
Een ford Focus is een goede keuze. Betrouwbaar en veilig. Ze zijn 2e hands inderdaad goedkoop en er is redelijk veel keuze. Het zijn gewoon niet de meest populaire auto's. Waar je een auto koopt maakt niet zoveel uit. Bij een garage heb je soms garantie, maar koop je voor een scherpe prijs, is dat ook vaak niet het geval. Als je een auto hebt gevonden,dan altijd bij een andere garage of bij de ANWB een korte keuring laten doen. Immers, je kan van de buitenkant niet zien wat er aan de binnnenkant gebeurt. En de verkoper kan je niet vertrouwen op z'n mooie blauwe ogen . En inderdaad, neem iemand mee die er wat verstand van heeft. Dan heb je de ergste troep in ieder geval al vast aan de kant geschoven. Maar dan nog, mijn vriend en zijn beste vriend zijn allebei behoorlijke autokenners, maar de auto die we op het oog hebben gaat ALTIJD bij een ander op de brug. Is alles in orde, dan kan je gaan onderhandelen. De automarkt is nog steeds niet top, dus daar is altijd ruimte voor! Private lease zou ik niet aan beginnen. Gewoon kopen, afhandelen, klaar.
Een ford focus is een prima keuze. Heeft jou man verstand van auto's? Nee? Dan zou ik iemand meenemen die dat wel heeft. Ik zou nooit bij een particulier kopen maar bij een dealer/garage met garantie en NAP, het liefst een bovag garage. Volg je eigen gevoel. Word de focus niets dan zou ik voor een Duitse of Japanse auto gaan. Met Franse auto's heb ik slechte ervaringen, heb ook meerdere garages gehoord die het met mij eens waren dat het mindere auto's zijn.
Ford zijn prima auto's. Zelf hier een mondeo. Manlief zweert erbij. Mocht je voor audi of vw gaan onthoud goed dat ze zeer duur zijn qua onderhoud mocht er wat kapot zijn. wij zelf trekken de auto na op rdw ivm schade, nap, onderhoud. Dit kan via kenteken. verder heeft manlief wel verstand van auto's en weet ook waar hij op moet letten. Hebben zelf altijd particulier gekocht op mijn clio na. Van een bovag garage en alleen maar trammelant met de auto. ik weet niet of jullie naar een station kijken maar een focus is wel met kinderen erg klein. Mondeo iets groter maar ook weer goedkoper omdat er veel te koop zijn. Dit komt omdat ze van een bepaald bouwjaar meeste lease auto's zijn geweest. google is mijn beste vriend en zo zijn wij aan onze mondeo gekomen. succes!!
Ja zeker. Als het kenteken bekend is kun je zelf kijken op internet. Ik vul het kenteken in op google en je krijgt verschillende sites die je informatie kan geven van de auto. Wil je diepere info hebben dan tegen een kleine betaling krijg je de info.
Audi weet ik niet maar vw en seat zijn juist helemaal niet duur in onderhoud. Zo passen bijvoorbeeld alle onderdelen van een golf drie ook op een seat ibiza uit hetzelfde bouwjaar. Wij hebben een golf 6, onze buurman een passat en daar passen ook veel dingen van elkaar op. Er zijn dus plenty onderdelen te krijgen. Ook goede op de sloop. Maar goed ik heb een handige man en handige vrienden dus doen aan mijn auto veel zelf (man zijn auto moet wel dealer onderhouden door eigen zaak) Maar ook de beurten en onderhoud van die auto zijn goedkoper dan mijn ouders met de focus hadden. Ligt misschien ook aan de garage die je hebt.
Ik zou goed rondkijken en bij een garage of dealer kijken. Kijk naar bovag garantie en zo. Bij een bedrijf heb je vaak toch wel iets van garantie, bij een particulier niet bepaald. Op de site van het rdw kunt je het kenteken checken. Ik kijk altijd ook naar hoeveel eigenaren een auto heeft gehad. Zegt ook een heleboel.
Ik zou als je geen verstand hebt van auto's bij een erkend dealer kopen. Hier krijg je garantie en weet je dat je vaak een goede auto aanschaft. Ik lees dat de dealer zelf kan keuren dat klopt alleen ze kunnen een slechte auto niet goed keuren wanneer ze er achter komen zijn ze hen licentie kwijt! Wij rijden zelf seat en dat bevalt super.
Hier een Ford Focus. Heerlijke auto en niet duur tweedehands. Toen wij hem kochten hadden we nauwelijks budget en betaalden we 1600 euro voor een Focus uit 2001. Hij heeft inmiddels 170.000 op de teller staan en rijd nog altijd super. Weinig mankementen, niet duur in onderhoud. Onze garage verwacht dat hij zeker nog jaren mee kan. Fijn