welke externe harde schijf?

Discussion in 'De lounge' started by Majel24, Jun 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Onze externe harde schijf is kapot en ik wil nu dus zo snel mogelijk een nieuwe om mijn foto's op te zetten, maar wil wel een beetje een goede.
    Ik heb alleen geen enkel idee welke ik dan moet kiezen.
    Ik wil er rond de 100 euro voor uitgeven en moet wel flink wat op kunnen. Heb al een beetje gegoogled maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten dus welke hebben jullie of raden jullie aan?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben een externe harde schijf, ik kan alleen in hele kleine lettertjes vinden dat er "western digital" op staat. mijn man heeft een eigen bedrijf in de IT-branche en hier kan heel wat op. hij kostte geloof ik 75 euro ;)

3. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    klopt western digital is een zeer goed merk, zou zeker voor een wd gaan. Toshiba is wat minder en samsung heeft op zich ook wel redelijke schijven maar als je de keus hebt, western digital.

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zou ook voor een WD gaan, of anders misschien een Lacie.(hebben wij zelf ook)

Ik hoop dat je niet te veel foto's/gegevens kwijt bent!

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    sorry iets te snel geantwoord je vroeg nog meer.

waar moet je op letten:

- aantal toeren. hoe meer toeren hoe sneller toegankelijk je data is. uiteraard betaal je daar ook meer voor. 7200 toeren (rpm) (standaard) zie je veel terug en voor de meesten is dit prima hoor. maar als je de schijf wilt gebruiken om bijvoorbeeld van op te starten zou de hogere toeren schijven wat interessant zijn.
    - cache geheugen. bepaald in zekere mate samen met het aantal toeren de doorvoersnelheid. hoe hoger de cache en het aantal toeren, hoe sneller de schijf is.
    - grootte. voornamelijk zal je 2,5 en 3,5 inch schijven zien. 3,5 inch is logger, groter en wat goedkoper en heeft zijn eigen voeding. 2,5 inch is kleiner, duurder, heeft zijn voeding over de usb poort en dus aardig portable.

het is dus maar wat je ermee wilt. sluit je hem op een gewone pc aan ga voor een wd schijf, liefst 7200 toeren (dan zit je er tussenin, 5400 is vrij langzaam, 10 000 toeren is snel), 3,5 inch met externe voeding. kom je uit op bijvoorbeeld :ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks - USB - Western Digital Elements Desktop 1 TB

heb ik ook en functioneert prima.

hoor het wle als je nog meer wilt weten. succes.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bedankt dames voor de info. Zal manlief eens aan het werk zetten ( heeft er toch iets meer verstand van dan ik).

@lucia gelukkig stond alles ook nog op de pc dus is niks verloren gegaan.

7. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Share This Page