Schoonvader nooit op kraamvisite geweest!

Discussie in 'De lounge' gestart door Precious2011, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Precious2011

31 jul 2011
    14
    0
    0
    Hoi meiden,

Wij hebben een zoontje van 5 maanden, maar mijn schoonvader is nog nooit langsgeweest om zijn kleinkind te zien!
    Er is al heel wat vooraf gaande geweest en uiteindelijk heb ik het uitgesproken met mijn schoonmoeder, want we wilden toch dat er voor ons zoontje een oma is en zij een oma kan wezen voor haar kleinkind (heb zelf al 3 jaar geen contact met mijn ouders)!

Zij is 2 keer op visite geweest alleen, zonder mijn schoonvader. Elke keer geeft zij een excuus dat hij moet werken (zit op de taxi), maar wel intussen tijd hebben ze tijd voor leuke avonden biljarten en uit eten.
    Hij vertikt het dus gewoon om hiernaar toe te komen, we hebben namelijk het idee dat hij gewoon geen contact met ons wil. Terwijl wij hun een kans geven.

Nu vraagt mijn schoonmoeder of wij bij hun langs wil komen met de kleine, maar dat is toch raar?? En vooral omdat zij zei, dat ze tussen twee vuren zit. Tussen ons en haar man bedoelt ze ermee te zeggen!! Hij heeft gewoon nog helemaal geen woord tegen ons gezegd en totaal geen belangstelling getoond in de kleine en in ons!:x
    Wij hebben nu zoiets van kom maar eerst belangstelling tonen voor ons ipv dat wij naar hem toe gaan.

Of is dit nu raar als wij dat willen?

Wat vinden jullie hiervan?

Liefs,

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    moeilijk...
    Ik snap je aversie wel. Dat zou ik ook hebben. Maar als de relatie met je sm en sv wel iets is wat je wilt houden zou ik misschien doen of ik gek ben en af en toe hun met een bezoekje vereren.
    Dan houd je de eer aan jezelf

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou niet gaan. Laat hem maar naar jullie toe komen hoor.
    Ik ben erg koppig wat dat betreft en vind dat degene die het probleem veroorzaakt het ook op mag lossen, en dat is schoonvader in dit verhaal.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou er ook niet eerder heen gaan tot hij geweest was

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn eigen vader is nooit op kraamvisite geweest heb nooit een kaartje gehad of een belletje..

Leuk he een opa die naar je om kijkt ;)

Heb hem overigens wel een kaartje gestuurd.

Maar eerlijk? hij mag van mij in de str*nt zakken :)

6. Precious2011

31 jul 2011
    14
    0
    0
    Dank je wel voor de snele reactie s!

Ja, wij hebben nu ook zoiets van, kom maar eerst hierheen!

Het is toch raar, helemaal geen contact met ons gehad en wij moeten een 1,5 uur naar hun toereizen. Kijk het gaat mij niet om de reistijd, maar het gaat immers om het gebaar en intresse tonen, dan is het alleen maar voor ons zoontje!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    hoe was het contact voor de geboorte?

8. Precious2011

31 jul 2011
    14
    0
    0
    het contact was er voor de geboorte minimaal, het kwam iedere keer van onze kant. Mijn schoonmoeder was er bij de 20 weken echo en wij hadden hun gevraagd om mee te komen klussen voor de babykamer, maar hadden daar weer een excuus voor en toen waren we het zat, we hadden zoiets van laat maar gaan.

We hebben met de geboorte gebeld dat zij opa en oma zijn geworden, maar gewoon even langskomen was ook met moeite toen hadden we zoiets van zak in de stront!

Nu heb ik voor de laatste keer contact met haar opgezocht om het toch weer te proberen en nu krijgen we dit....

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou het niet doen, tot mei zou ik hebben geroepen van ga heen, maar nadat wij dus om zon soort reden naar mijn schoonouders zijn geweest. zeg ik niet doen, tenzij je het alleen voor je schoonmoeder doet aangezien zij wel is gekomen. (voor haar is het ook niet makkelijk met zon man)

anders spreek je af met je sm op een neutrale plek
    wat zegt je vriend/man ervan?

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Tja als schoondochter zou ik het lekker aan mijn vriend overlaten :)
    Ik heb ook minimaal contact met zowel schoonvader als schoonmoeder en ik vind het wel prima, hoe minder ik die mensen zie hoe beter.
    En mijn vriend vind het stiekem ook wel best zo. Nu laten we het contact van hun af komen en gelukkig gebeurt dat dus niet zo vaak.
    Maar goed, ik heb dus wel een opa en oma in mijn ouders, dus ja.

Maar eerlijk: ik denk dat ik liever geen opa en oma heb, dan een opa en oma die geen aandacht hebben voor het kleinkind.

Wat vind je man ervan btw?

11. Precious2011

31 jul 2011
    14
    0
    0
    Mijn man denkt er precies hetzelfde over, eerst moeite doen voor ons, dan wij voor hun. Hij vindt het doodnormaal als schoonouders op kraamviste komen en belangstelling tonen. Bij mij zwager en schoonzus waren ze er direct in het ziekenhuis, toen ze bevallen was en bij alle echo s en noem maar op, maar bij ons ho maar!

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou hen de kans geven... er naartoe gaan (ook al is het tegen je zin) maar dan kunnen zij jullie niets verwijten...
    kijk hoeveel interesse je SV in je zoontje en in jullie toont....
    als hij geen interesse toont, niet praat ed. dan zou ik na een uur de kleine oppakken en duidelijk laten merken dat je je niet welkom voelt door je SV dat hij duidelijk niet geniet van het gezelschap van zijn zoon en kleinzoon dat je het we begrepen hebt. zo weet hij meteen waar hij staat en kan hij er eens goed over nadenken...

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wie er nou als eerste gaat, is helemaal niet belangrijk meer. Dit slaat nergens op en ik zou zelf al helemaal niet meer met zulke mensen om willen gaan in mijn leven. Ik heb die figuren ook in mijn omgeving en na jaren achtereen mezelf in twijfel te trekken en continu toe te geven etc. etc. Ben ik er he-le-maal klaar mee. Een dikke doei dus. En ja, dat klinkt makkelijk, maar dat is het niet.
    Sterkte met wat je ook besluit.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou niet heen gaan. stel je gaat wel denk je dan dat je daar op je gemak bent? je svader zit blijkbaar niet te wachten op contact. Vind het voor jullie heel sneu. je wil toch graag een opa en oma, maar als ik lees hoeveel jullie er al voor gedaan hebben en je krijgt er niks voor terug.
    Sterkte hiermee.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je wil dat het contact blijft zou ik er wel naartoe gaan. Hou de eer aan jezelf!! Ik snap waarom je het niet zou doen, heb zelf ook een hoop problemen met schoonouders gehad en nu geen contact meer maar ik kan wel zeggen dat we er echt alles aan gedaan hebben.

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier precies hetzelfde!
    Mijn vriend heeft nooit contact met zijn vader, is zelfs van jongs af aan opgevoed door een andere man.
    Als hij al contact met zijn eigen vader heeft, is het steeds gezeik.. aangezien er hevig ruzie etc geweest is in de loop der jaren. (vriend is 31)
    Nu was het zo dat 's-vader' (kan hem eigenlijk niet zo noemen aangezien ik hem niet ken) van zich liet horen vlak voor de geboorte van onze zoon (a.s. zondag 5 maand oud) hij wilde weer contact.
    Wij, of althans vriendlief, ook van zich laten horen, wij wilde zn vader een kans geven, om toch een opa voor zoontje te zijn.
    Wij dus ook gewoon kaartje gestuurd.
    Kregen ten eerste geen belletje, geen kaartje.. helemaal niks liet ie van zich horen!
    Toen hadden wij ook zo iets van dan niet, we geven je een kans.. je kunt die pakken en anders pech.
    Tot op de dag van vandaag heeft ie niks van zich laten horen.
    Hij wilde langs komen, maar het weer zat tegen, en dan weer dit en dan weer dat.. elke keer smoesje.
    Ik had foto's van onze zoon op hyves staan.. kregen we een een mailtje:
    L. mag zijn opa dan niet kennen, maar kan heerlijk genieten van mijn kleinzoon via hyves.
    Eh pardon :( Niet willen langs komen, maar zeker wel via hyves proberen te 'genieten' van hem.
    Dat is dus ook afgelopen, ik heb per direct alle foto's er af gegooid.
    Als je niet de moeite neemt om langs te komen, dan ook niet via hyves.
    Dan maar helemaal niet.
    Vriendlief wilde eerst langs gaan, de eer aan zichzelf houden.
    Maar is nu heel blij dat hij niet gegaan is.
    Vriendlief heeft pogingen zat gedaan die toen ook door zijn vader tegen gehouden zijn.. nu moet zijn vader maar de eerste stap zetten.
    Zo lang hij niet langs komt.. krijg hij zijn kleinzoon ook niet te zien.
    We hebben hem de kans gegeven, en hij grijpt die niet aan.. dus dat zegt ons genoeg.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou echt niet gaan!!!!

Liever geen opa dan een opa die totaal geen intresse toont!
    Ik vind het Te belachelijk voor woorden van je s-vader!!

18. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik zou ook echt niet gaan! Het kan niet altijd van één kant komen!

19. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    waarom worden jullie niet een betere persoon en nemen de eerste stap dan om daar heen te gaan! ..
    ik zou ook niets schuld of etc geven aan de schoonmoeder ze moet ook voor haar man achterstaan of het nou vervelend situatie is of niet!
    is wel begrijpelijk zou jij ook mischien doen!

ik heb ook gedaan en zie niemand niet voor mijn deur staan vind het zo vervelend! sm is alleen 1keer gekomen toen hij net geboren was na een week! sindsdien niet! welproblemen etc maar alsnog ...

20. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    sorry reactie van niet gaan vind ik echt belachelijkkkkkk!!
    noem me ouderwets of weet ik veel wat
    maar je moet je ouders echt wel respecteren
    ts als ik jou was zou ik niet eens luisteren en doen wat je eigenlyk moet doen
    namelijk respecteren je schoonouders!
    dat hij mischien niet doet en geen interesse toont is vervelend en jammer
    maar mischien is hij zo iemand die onbelangrijke dingen aandacht geen dan belangrijker dingen
    mischien als hij de baby ziet dan dat hij wel komt opdagen
    wat heb je te verliezen als jij de stap neemt omdaarheen te gaan?!

Deel Deze Pagina