welke digitale camera heb je en hoe bevalt deze?

Discussie in 'De lounge' gestart door sab85, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    onze samsung is overleden en ik ben op zoek naar een nieuwe digitale (compact) camera.
    over deze was ik niet zo tevreden, het duurde erg lang voordat hij de foto maakte als je op het knopje drukte en je moest ook een eeuwigheid wachten voordat je een nieuwe foto kon maken.

hebben alle samsungs dit?

maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie:D

iemand nog tips? welke wel of absoluut niet?
    er moet een sd kaart inkunnen en niet boven de 150 euro aub;)

alvast bedankt!

2. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een samsung es60 12.2 mp erg fijne fotos maakt hijen was met cameratas en extra accu iets van 130,- en er kan een sd kaart in

Groetjes trotse moeder

3. luuus

luuus Niet meer actief

wij hebben niet zo lang geleden een samsung es55 gekocht.. voor 120 euro bij de media markt... vind het echt een super ding! hij maakt echt heel snel een foto!!! en er zitten 10,2 mega pixels op dus de kwaliteit is ook echt goed!

ik zou ook vooral op de mega pixels letten bij het kopen van een camera. sommigen zijn best duur terwijl de kwaliteit van de foto's echt onwijs tegen valt!

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb gisteren na lang zoeken, wikken en wegen een nieuwe fotocamera gekocht. Wilde graag een speigelreflex, maar wilde ook weer niet telkens klooien met de instellingen. Nu heb ik een compactcamera gevonden waarmee je (als het goed is ;)) kwalitatief super foto's maakt en waarmee je zelfs in HD kan filmen.

Panasonic LUMIX TZ7

Hij valt alleen wat buiten je budget (269 euro). Maar omdat je er ook goede filmpjes mee kan maken is het misschien toch het overwegen waard.

Succes met je zoektocht

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Dat is dus niet zo! Let vooral op de lens van de camera! Sony heeft bv carl zeiss lenzen en die zijn erg goed!
    Of je 10 of 12 megapixel hebt, dat maakt echt niet uit!
    En idd de TZ7 van panasonic is een hele goede compact camera!

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb een Canon Ixus 75, ben er super tevreden mee.
    Groot scherm om te kijken of je foto goed is gelukt en maakt ze super snel.
    Heb er 2 extra kaartjes van 2gb bijgekocht ivm veel filmen ook ermee.
    Werkt super:D alleen voor het ECHTE werk pak ik toch liever de spiegelreflex :)

Canon Digital IXUS 75 Overzicht - digitale camera op VERGELIJK.NL

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
  8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een sony dsc maar ben er niet tevreden van... Kwaliteit van de foto's is niet altijd even goed. Hij is ondertussen al onder garantie terug naar het fabriek gegaan, maar nu is het klepje van de batterij weer stuk...

Ik kan bv. geen scherpe foto's maken als ik met de flash een foto wil maken en tegelijk een beetje zoem... Foto's buiten zonder flash heb ik geen problemen mee.

Ben dus ook sterk erover aan't denken om een nieuw toestel te halen voor als de kleine er is. Wil dan een Lumix of Nikon.
    Heb nl. een analoog spiegelreflex van Nikon en super tevreden van!

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik denk datik voor een panasonic lumix ga, maar dan de SF7, iemand die deze heeft toevallig?

had al gehoord dat sony heel goed is inderdaad,maar hier kunnen geen sd kaarten in helaas en dat wil ik wel graag in mijn nieuwe toestel.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben de Canon Ixus 80. Erg tevreden over!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    pixels moet je juist never nooit op letten. mijn digitale spiegelreflex heeft 8.2 en die zijn beduidend beter dan een normale camera met 10.2

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik raad je echt een olympus aan en dan wel 850 sw is er ook al nieuwer. mar deze maakt super foto's kan tegen een stootje en kan onderwater. nou echt ben er zo blij mee. als ik in het zwembad ben nooit probeemen met de camer. en zo duur is ie niet. en er kunnen sd kaartjes in

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Deze heb ik ook een aantal weken geleden gekocht, echt het geld dubbel en dwars waard! :):):) Uit alle reviews is deze ook als beste getest in de compact klasse. Je moet trouwens NIET LETTEN OP HET AANTAL MEGAPIXELS, dit is nauwelijks bepalend voor de kwaliteit. Bepalend is de sensor en het objectief (de lens) van de camera. Je wilt juist niet teveel mp's proppen op een kleine sensor want dat komt de kwaliteit juist niet ten goede. Dus laat je niet verkeerd voorlichten in de winkel! ;)

14. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #14 sab85, 19 jan 2010
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
    Het is de panasonic lumix SF7 geworden, de lumix tz7 zal vast beter zijn maar die is ook 2 keer zo duur,dat was niet helemaal de bedoeling.;)

pixels zijn geloof ik alleen belangrijk als je er levensgrote posters van wilt drukken :D dus dat maakt verder niet uit idd, die ik nu heb besteld is 10 mp.

ik ben heel benieuwd, krijg hem morgen al binnen!

15. luuus

luuus Niet meer actief

ow okkkk zo is het mij uitgelegd, ik daar dus helemaal op letten met het kopen van me camera haha is het dus niet zo... maar in ieder geval hij doet het wel goed!;)

Deel Deze Pagina