simpele betaalbare recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal mee eens!! Vriend eet De schaal dan bijna alleen op!!:)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Wat wij lekkere simpele recepten vinden:

Rijst koken
    kip kruiden met wat je lekker vindt (bv paprikapoeder en kerrie)
    Ui fruiten dan sambal, ketjap en tomatenpuree bij elkaar dan bij de kip..beetje perzikensap er bij en 20 minuutjes laten sudderen. Op het laatst nog stukjes perzik erbij.

En deze:

Spaghetti koken
    spekjes bakken
    verschillende groenten bakken (paprika, courgette, ui, boontjes) dan dan alles door elkaar roeren.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hahahah echt super om te horen meiden. Zo'n leuk idee dat 'mijn' ovenschotel bij zoveel ZP'ers op tafel staat.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ook erg makkelijk en lekker:

rijst koken, kipfilet kruiden (met cajun of piri piri, maar kan ook wel met iets minder pittigs) en bakken, sap van een blik ananas er bij doen en laten pruttelen.

Komkommer in stukjes snijden en mengen met een lepel witte wijnazijn, ananasstukjes (uit blik) er door doen.

Erg makkelijk en heel smakelijk.

Ook lekker:
    kipfilet marineren in sambal badjak met ketjap en dan bakken. Rijst koken en een komkommersalade met dressing van zoete chilisaus en azijn. De kinderen vinden komkommer op deze manier erg lekker hier.

Oh, en kijk ook eens bij de recepten van de AH. Staan erg lekkere dingen tussen! Wij eten max 1 keer per week aardappelen, vlees en groente. De rest van de week rijst/pasta/hartige taarten. Wij lusten beide dan wel heel erg veel, maar het is ook wel goed om zelf wat meer te leren eten!

5. tuc

tuc Niet meer actief

o ja heerlijk die met ananas...helaas gruwelt mijn man van ananas dus heb ik een perzikvariatie.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Simpele broccoli ovenschotel:

Aardappelschijfjes
    Kipfilet in stukjes
    Kipragout
    Broccoli
    E.v.t. kaas

Voorgegaarde aardappelschijfjes in een ovenschaal doen, daar de stukjes gekruide gebakken kipfilet en broccoliroosjes op gooien, daarna de kipragout eroverheen, dan nog weer een laag aardappelschijfjes en om het af te maken geraspte kaas erover. Ik zag dat je daar niet van houdt ;) maar zo maak ik het. Zonder kaas kan natuurlijk ook. Is erg lekker en makkelijk.

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    En bij welke winkel koop je die kruiden? Ik maak vaak Mexicaanse wraps met dit lijkt me ook echt het proberen waard!!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon bij de AH of elke andere supermarkten. Ligt bij de Mexicaanse producten (wraps taco's etc)

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jaaaaaa :D :D ook wij vinden hem super lekker!!! Alleen houden wij altijd zo veel over dat we nog een dag ervan kunnen eten (doe express wat meer groente/kip erdoor).
    Maar de kaas vinden wij dan niet meer lekker, heb jij daar een oplossing voor Eylem :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeggen, doe over de helft nog geen kaas. En dan doe je dat de volgende dag er versgeraspt over en dan nog even in de oven opwarmen :)

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    worsten tomaten recept uit italie

1 worst per persoon ,liefst varken
    en 8 tot 10 tomaten ( voor 2 personen )
    knoflook
    en kruiden
    balsamico azijn ( heb je dat niet in huis klein scheutje appel azijn mag ook wel minder kwa smaak )
    olijf olie

oven op 200

een grote braad pan , tomaten klein snijden er in doen , knoflook teentjes (2 tot 4 stuks wat je smaak is ) heel fijn hakken en erbij gooien , scheut olijf olie en flinke scheut balsamico azijn , je mag het echt sterk ruiken , tijm , rozemarijn ,oregano, 1 basilicum blaadje zout en flink wat peper. worsten erbij en even met de hand husselen

1 keer 30 min in de oven ,, en daarna de worsten omdraaien en de tomaten even snel weer beetje husselen en weer 30 min ,krijg je een lekker krokant laagje over de worsten heen .

lekker met gewoon simpele rijst

nog eentje :D

aardappel schrijfjes of patatjes uit de oven .. heb je wat aardappels over, snij ze in niet te dunnen plakjes of in patat. even wassen en drogen met de theedoek , in een bak doen , olijf olie erover , zout en peper en wat paprika poeder ( liefst gerookt maar het hoeft niet je kan ook wat tijm doen ) goed over de bakplaat verdelen ( met wel bakpapier onder anders plakken ze zo vast ) 20 tot 25 min op 200 graden en klaar , lekker met simpel stukje spek en broccoli of schouder carbonaat

zijn je aardappels zacht maar nog goed ,, schil en kook ze , giet af en laat ze afkoelen even . in kleinere blokjes snijden als het nodig is , en met room boter in de pan goud bruin bakken en op het laatst wat kaas erover heen laten smelten en husselen , dat is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo lekker en mega goedkoop

wortel salade

raps worstel na hoeveel je wilt
    1 appeltje klein snijden ( blokjes zonder schil )
    even wat geweekte krenten erin
    mini scheutje citroen erin ( hoeft niet mag )

Yam YAm

witlof salade

kern eruit halen en in fijne reepjes snijden ( meestal is een stronkje tot 2 genoeg ) 1 sinaasappel , 1 helft uitpersen een deel in fijne blokjes en een appeltje in blokjes en mini scheutje citroen ,, mengen mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekker ( sorry heb honger hahaha )

xx

Deel Deze Pagina