Sinds gisteren is mijn lieve rode poezekind vermist. Ze is 9 jaar en altijd een binnenkat geweest. Gisteren na mijn werk heb ik alles tegen elkaar open gezet om het huis af te laten koelen. Vermoedelijk is ze van 2 hoog naar beneden gevallen uit het raam. In de ochtend heb ik nog met haar geknuffeld en in de middag heb ik even kort naar haar gezocht binnenshuis. Ik dacht er nog niks van, ze zit wel vaker lekker verstopt in huis. Na een paar uur had ik haar nog niet gevonden en begon ik mij zorgen te maken. We hebben haar proberen te lokken met tonijn, brokjes en natvoer. Allen zonder resultaat. Het hele huis en elk plekje overhoop gehaald. Bed, bank, alles van zijn plek geweest. Ze is niet binnen, vandaar het vermoeden dat ze is gevallen. Het is een vrij lompe en onhandige poes en ze is wat bangig aangelegd. Gisteravond uren gezocht buiten, de deuren beneden open gehad zodat ze naar binnen zou kunnen. Nergens te vinden. Vanochtend liep ik ook alweer in het half donker te zoeken. Ik ben bang dat ze is gevlucht voor de storm en de regen. Wat zijn nou de ultieme verstopplekjes voor een kat waar ik kan zoeken vanmiddag na mijn werk? Ik baal ook vreselijk aangezien wij na het weekend op onze eerste echte vakantie in 13 jaar gaan.
Ai wat zielig. Hm onder bosjes, auto ed. Achter vuilnisbakken. In schuurtjes . de kleinste hoekjes kunnen ze in kruipen. Ze kunnen ook in korte tijd een eind lopen. Onze was ooit eens 3 wk weg en werd gevonden aan de andere kant van het dorp. Ik had overal papieren opgehangen.en hierdoor werd ik gebeld.
Ai wat zielig. Hm onder bosjes, auto ed. Achter vuilnisbakken. In schuurtjes . de kleinste hoekjes kunnen ze in kruipen. Ze kunnen ook in korte tijd een eind lopen. Onze was ooit eens 3 wk weg en werd gevonden aan de andere kant van het dorp. Ik had overal papieren opgehangen.en hierdoor werd ik gebeld.
Ik zou even meteen een melding doen bij Amivedi en verder Facebook van jouw dorp/stad/buurt in de gaten houden. Angstige katten schijnen nieteens meteen heel ver te lopen maar ze durven niet uit hun schuilplek te komen. Je zou wat kattengrit in de voortuin en in de achtertuin kunnen gooien (uit de eigen kattenbak) zodat ze wat vertrouwds ruikt. Wij waren onze kat kwijt en ze bleek verderop in de straat te zitten. We zijn er notabene langsgelopen maar komen deed ze niet omdat ze te bang was. ‘s Nachts pas bij iemand voor de voordeur gaan miauwen die vervolgens heel veel moeite heeft gedaan haar te vangen. Via Amivedi weer thuisgekomen.
Katten durven vaak pas als het donker is uit hun schuilplaats te komen. Je kunt dus (net als je vanmorgen hebt gedaan) het beste in het donker zoeken. Verder zou ik nogmaals het huis goed overhoop halen. Ook kledingkasten en voorraadkasten open maken, achter de droger/wasmachine kijken, echt de meest onmogelijke plaatsen heb ik mijn eigen katten wel eens aangetroffen. Zelfs op een van onze kasten die 2 meter hoog is waarvan ik dacht; hoe is ze daar in hemelsnaam op geklommen??! Als je wilt dat de buurt helpt met zoeken en je gaat pamfletten ophangen een tip: zeg dat de kat een chronische ziekte heeft waar ze medicatie voor nodig heeft, omdat ze anders dood gaat (sommige mensen nemen een vreemde kat graag in huis namelijk). Ik zou een beloning uitloven, maar niet zeggen hoeveel/wat voor beloning, voor degene die haar vind. Hopelijk is de poes snel weer terecht!
Ach gosh wat sneu!! Wil geen slecht nieuws brenger zijn maar ik hoop dat ze zich geen pijn heeft gedaan. Onze poezemeis was van de eerste verdieping gevallen en gelukkig was ze wel weer zo terug, ze had niks. We hebben de dierenarts gebeld en zei dat ze geluk had gehad. Ik hoop echt dat je haar vind!! Hang posters op zodat iedereen het kan zien, aanmelden zodat als ze gevonden is ze de chips af kunnen lezen.
Onze poes was laatst door het dakraam geklommen en bij de buren de zolder in gegaan. Mss even vragen aan de buren of ze willen checken als dit bij jou ook mogelijk is? Ik hoop dat je haar snel vindt!
Ga als het donker is met een zaklamp op zoek. Schijn in bosjes en onder auto's en plekken waar ze kan zijn. De ogen lichten op in het licht en zo zie je dus sneller of er een kat ligt verstopt. Vreselijk dit gevoel. Mijn vorige katten hadden er ook een houtje van om te ontsnappen. Gelukkig bleven die altijd in de buurt maar lieten zich niet pakken. Vaak hielp het op dag 2 of 3 om ze met eten te lokken omdat ze dan honger krijgen.
In schuren, kelders, en vaak komen ze ( na een paar dagen ( bij snackbar/supermarkt enz alles waar rest eten achter in kliko's woddt gemikt.) Verder zag ik dat je amivedi al inlicht. Ik zou de dichtstbijzijnde da ook inlichten, supermarkt, coffeeshop als die in de buurt js ( komen veeeel mensen die veel buiten lopen ) etc. Mijn poes is ooit van 1 hoog uit mijn appartement van uit een klein hoog raampje gevallen en is 2 weken vermist geweest. Ik heb óveral geflyerd. De snackbar belde mij na 2w dat ze om 2u snachts bij hen achter bij de vuilnisbakken was gezien. Die nacht heeft mijn buurman haar uiteindelijk kunnen vangen!
Inderdaad, Amivedi, lokale FB-pagina, briefjes met foto’s er op in de buurt ophangen enz. En vraag aan de buren of ze ook even binnen en in de schuur willen kijken. Overigens hebben wij vroeger onze kat eens na 2 dagen terug gevonden in de bureaulade in mijn vaders werkkamer. De eerste dag geen gemiauw ofzo gehoord, wel veel geroepen.
Zou overal briefjes opplakken met dr vraag of mensen in hun schuur willen kijken. En idd Facebook. Met die briefjes hebben wij onze kat ooit na een week weer terug gekregen. Dat was ook een binnenkat die uit het raam was gevallen.
Ze is helaas nog niet terecht. Inmiddels is ze aangemeld als vermiste poes bij Amivedi. Wordt het verspreid via Facebook (ook van de plaatselijke dierenambulance pagina) en mijn man gaat straks posters printen en ik ga straks nog zoeken.
Katten schuilen vaak in schuren. Als mensen in je omgeving een schuur hebben zou ik vragen of ze even hun schuur willen checken.
Denk ook aan schuurtjes en dergelijke.. Vooral in de vakantietijd komt het voor dat katten daar een paar dagen in opgesloten zitten.
Onze poes was vandaag een maand vermist maar kreeg eind van de ochtend een telefoontje dat ze was gevonden. Chipnr kwam overeen en inderdaad toen ik ging kijken was het onze lieve lieve poes. Ze is vies van het buiten zijn zo lang en erg mager maar buiten dat heeft ze heel veel mazzel gehad en is ze gezond zei de dierenarts. Ik ben zo dankbaar en blij.