Boven buren maken ruzie waar kinderen bij zijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door bagheera, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel me echt een beetje rot!

Ik heb ook wel eens slaande ruzie met mijn man over dingen waar we ook onze stemmen verheffen. De buren hoor ik eigenlijk bijna niet ruzie maken maar met dit benauwde weer staan de ramen allemaal open..

Hoor ze behoorlijk schreeuwen tegen elkaar en hoor hun kleine dochter steeds praten (3 jaar) ze hebben net een baby gehad en die ligt nu ook te huilen.

Ik veroordeel ze niet hoor, volgens mij heb ik vaker ruzie met mijn man maar oh wat is het eigenlijk een naar gehoor als je er een kinderstemmetje tussendoor hoort roepen!

Hoop echt dat ik en mijn man zich wel kunnen inhouden en niet voor de ogen en oren van onze dochter zo tekeer gaan!

Laten jullie je ook wel eens "gaan" terwijl er kinderen aanwezig zijn of weet je dat te vermijden? Kan me voorstellen met een kleintje dat je beide een kortere lont hebt ivm vermoeidheid/veranderingen etc. Hoe bewaren jullie je kalmte op zulke momenten?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hadden voor de kinderen eigenlijk nooit ruzie en nu zo af en toe eens. Maar schreeuwen/schelden doen we nooit en het is altijd snel
    Over. Onze kinderen maken echt nooit wat mee wat dat betreft.

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Wij hebben niet vaak ruzie maar die keren dat we ruzie kregen en mijn man begint dan zijn stem te verheffen waar de kinderen bij waren ben ik gewoon met de kids weggelopen en gezegd ik kom straks weer terug als je op een normale toon kunt praten.. Of ik stuur hem naar boven met de zelfde mededeling..

Ik maak gewoon geen ruzie waar ze bij zijn... Snap niet dat 'volwassen' mensen dit doen... Als je persee schreeuwen wilt tegen elkaar hou je dan op zn minst in tot de kids slapen ofzo

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja wij hebben weleens ruzie waar de kinderen bij zijn en dan leggen we uit dat we ruzie hebben. Ruzie hoort erbij in het leven dus ik zie het probleem niet.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Je hebt ruzie en je hebt schreeuwen...2 verschillende dingen vind ik.. Je kunt je kinderen ook leren hoe ze een probleem op kunnen lossen zonder erbij te moeten schreeuwen.

Os slaan, ( zoals ts zegt te hebben.) vind ik nog erger.. Hoe kun je als volwassenen nu mekaar gaan slaan en duwen tijdens een ruzie.. Bah dat hoeft mijn vent niet te proberen..

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier ook, maar probeer het echt te vermijden.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook welleens ruzie maar daarbij schreeuwen wij nooit ik haat schreeuwen ik ben iemand die dan aanwandeld en gewoon chaggie ben en het later bijlegt als ik of vriendlief is afgekoeld.
    en ja ook daar horen kinderen bij te zijn maar tot een een bepaalde hoogte.
    dat je ruzie hebt plan je niet en het heeft ook echt geen zin om alles op te kroppen.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

plus 1

ter aanvulling: het is niet dat we mekaar de hersens in slaan en ook wordt er niet mega geschreeuwt..

9. Aviya

Aviya Niet meer actief

Ik heb mezelf 1 ding aangeleerd GEEN ruzie of discussies waar kinderen bij zijn.
    Ten tweede blijf ik zeeer rustig, dat het bij de tegenpartij op de zenuwen gaat werken, en dat ze steeds meer hun zelfbeheersing verliezen, en zijn ze uitgeraasd, dan pas wordt er gewoon normaal gepraat over dingen die uitgepraat moeten worden. (maar ik maak wel duidelijk dat ik dit gedrag niet bij mn kinderen tolereer, dus voor het zover komt dat ze uit de plaat gaan, zet ik ze buiten neer en zeg als ze uitgeraasd zijn, dat ze dan weer terug kunnen komen om het als volwassenen uit te praten) (of ik loop zelf weg, tot ik bedaard ben, en praat het dan uit)

En op dit moment, laat ik me helemaal niet gaan, blijf ijskoud rustig nu, en zorg er voor dat ik zo min mogelijk stress heb voor de kleine in de buik (al is dat wel moeilijk door 1 persoon)

Maar heb geleerd dat rustig blijven beter helpt als gaan schreeuwen, en zeker niet bij een kind zulke ruzies te maken, ga dan even ergens heen, zorg dat er oppas is, en ruzie het daar met veel bombarie uit, (op het strand, bos, van mij part de sportschool) maar vind het niet normaal, bij kind(eren) zo tekeer tegen mekaar te gaan, is ook geen goed voorbeeld als ze later zelf een relatie krijgen en ze leren niet dat het anders kan, dan hebben ze zelf ook altijd ruzie met zulke uitspattingen.

En ik denk zomaar dat jij anders je ruzie's aan pakt met je kids erbij als je boven buurtjes ;) dusse denk zomaar dat het bij jullie niet zo escaleert

Ik hoop alleen dat ze weten wat het met hun kids doet als ze zo uit hun plaat gaan.

Enne wat ook helpt als je je controle verliest, even de bokszak gebruiken (helpt hier errug goed :D)

Diegene die het had over uitleggen dat je ruzie hebt, is ook een goede tip overigens

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zorg wel dat mn dochter er dan ook bij is als we het goedpraten, zodat ze ook weet dat je dingen hoort uit te praten
    En nee slaan en schreeuwen is hier nooit aan de orde, hooguit stemverheffing, maar echt schreeuwen, nee

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebeurt het helaas ook wel eens ik probeer het altijd te vermijden maar in the heat of the moment vergeet ik of mijn partner wel eens om rustig te blijven praten probeer daarna wel uit te leggen aan de oudste (2,5) dat papa en mama ook wek eens boos zijn op elkaar maar dat we onze stem niet hadden mogen verheffen

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en ja daar zit soms schreeuwen bij maar daarna loopt 1 van beide weg. maar ruzie hoort bij het leven inderdaad precies wat ze hierboven zegt.

13. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt misschien ook aan wat je verstaat onder ruzie? Hier werd echt naar elkaar geschreeuwd maar niet gescholden. Ik vind het oneens zijn met elkaar tegen over de kinderen of chagarijnig zijn iets heel anders. Raken jullie kinderen dan niet van slag als je schreeuwd? Lijkt me z'n onveilig gevoel voor kinderen als papa en mama tegen elkaar tekeer gaan. Ook al vind je dat het er bij hoort?

Ik ben trouwens helemaal voor om te leven in een gezin waar emoties geuit mogen worden maar tot hoever ga je?

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hoor wij ruzien wel eens waar de kinderen bij zijn.
    En ja schreeuwen gebeurt ook wel eens.
    We laten hun ook "zien" dat wij het weer goed maken.

Het hoort allemaal bij het leven.

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij ook hoor ...

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Denk je nou echt dat sommige ruzies kunnen wachten tot de kinderen in bed liggen/ op de opvang zijn/ op school zitten? Welnee en geloof me, de kinderen horen t ook als ze in bed liggen hoor...

En ze merken t toch wel als er iets gaande is..

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben vrijwel nooit ruzie, en ook nog nooit tegen elkaar geschreeuwd volgens mij. Als er wel wat is worden we beide wat stiller, of 1 gaat even weg om af te koelen. En daarna praten we er over.

Ik vind schreeuwen bij een kind echt niet kunnen. Natuurlijk is het goed dat kinderen bepaalde emoties leren, maar niet op zo'n manier. Ik denk eerder dat een kind angstig word van geschreeuw en zich misschien daardoor onveilig voelt op dat moment.

18. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier net zo, maar ik keur het eigenlijk niet goed. Ik ben aardig temperamentvol en kan als ik boos ben, mijn woede moeilijk inhouden. Het moet er allemaal uit op dat moment, ik vind het moeilijk om er later pas op terug te komen. Misschien is dat wel te leren hoor? Geen idee........gelukkig hebben we niet vaak echte ruzie, maar wel een meningsverschil maar dat is anders:D

19. tulip

tulip Niet meer actief

Ik denk dat wanneer het "normaal" verloopt, dus geen lichamelijk geweld enz. dat het echt niet zo verkeerd is als kinderen dat horen. Mits het geen dagelijkse bedoening is natuurlijk. Ik denk dat het ook niet goed is wanneer kinderen nooit iets van ruzie horen. Het zijn menselijke emoties en zij moeten daar toch,ook mee om leren gaan?

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben heel weinig ruzie. Af en toe een meningsverschil waar we over kunnen kibbelen. Dit gebeurd dan wel waar de kinderen bij zijn, maar dat is dan gewoon praten, nooit schreeuwen. Als we er dan niet uitkomen verschuiven we de discussie naar savonds. Schreeuwen en slaan waar de kinderen bij zijn (en ook als er geen kinderen in het spel zijn) vind ik echt not done.

Deel Deze Pagina