Mijn jongste zoon heeft gisteren zijn vinger ergens tussen gekregen en heeft een klein scheurtje in zijn botje van de wijsvinger. Hij heeft er geen last van maar nu hebben ze de wijsvinger en middelvinger aan elkaar getaped. Nu is dat ondanks een zakje om zijn hand losgegaan en heeft ie het er af gepeuterd. Ik ben zelf bezig geweest om het met lange pleisters/tape weer vast te maken maar ik ben bang dat ik het niet goed heb gedaan en het herstel nu verpest. Mijn vraag is nu kan je iets verkeerd doen aan het vast tapen? Ik heb beide vingers recht naast elkaar gelegd en daarom heen tape/pleisters gedaan Ongeveer zoals ze dat in het ziekenhuis ook deden.. Ze vertelden dat het een week moest blijven zitten en mocht niet nat worden Maarja vertel dat maar eens tegen een 2.5 jarige peuter..
Volgens mij kan dat geen kwaad. Als het maar niet te strak zit zodat de vingertoppen afgekneld raken. Lastig ja voor zo`n klein mannetje.
Misschien is het met het warme weer ook handig om een gaasje tussen beiden vingers te doen ivm zweten.. En je moet zelf in de gaten houden of de vingers niet blauw(er) worden
Klopt. Zit inderdaad een gaasje tussen.. De vingers worden niet blauw zoals ik kan zien. Maar helaas na een middag buiten spelen zit alles alweer los en vast.. Hij lijkt er ook geen last van te hebben. Eerlijk gezged vind ik de HAP bellen iets overdreven.. Straks moet ik langskomen om het opnieuw te laten verbinden en met een uurtje of twee zit het weer los of het meneer het weer eraf gepeuterd...
Misschien is een malletspalk een optie? Maar moet wel via de huisarts. Weet ook niet of ze die in peuter maat hebben. Mijn man had laatst zijn vinger gebroken en heeft die spalk een week of 3 gebruikt, was ideaal.
Ze kunnen malletspalken ook op maat maken. Een soort plastic wat week wordt in warm water en dan vouwen ze het om de vinger heen. Hebben ze bij mij gedaan bij de SEH toen. Wellicht is dat een idee als het tape er steeds afgaat
Mijn zoontje heeft begin dit jaar zijn vinger tussen de deur gekregen en daar was een stukje bot af van t topje. Enorm dik topje en een hoop bloed, ze hebben het op de seh verbonden met verband wat we eventueel elke 2 dagen zelf mochten verschonen maar er werd ook gezegd dat t na die 2 dagen ook af mocht blijven mits hij geen pijn aangaf. Hij deed er bij thuiskomst vanaf de seh al gelijk alles mee met dat dikke verband er om, ik verschoonde het dagelijks, vlak voor t douchen haalde ik het af en ik zag op dag 3 dat hij er onder de douche gewoon van alles mee deed en vanaf dat moment heb ik t afgelaten en goed in de gaten gehouden. Ik denk niet dat zelf opnieuw tapen schadelijk is in dit geval. En anders misschien wel even bellen of t echt een week om moet blijven? Als hij het steeds los blijft pulken dan schiet dat misschien net zo veel op als helemaal geen spalk/tape. Bij wijze van dan he haha!
Bedankt dames. Ik heb het zo goed als mogelijk zelf getaped. Anders bel ik morgen voor de zekerheid even met de huisarts praktijk.