Knuffeldoek difrax gevaarlijk?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by memv2, Apr 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje van 2.5 heeft al sinds hij een paar maanden oud was een knuffeldoek van Difrax met lange puntmuts met een knoopje erin en dan de grote uitvoering daarvan. Deze heb ik toen gekocht bij de DA drogist, volgens mij hebben ze ze nog.
    Deze week ging ik nog even bij mijn zoontje kijken, zoals altijd, en zag dat hij hem strak om zijn nek gewikkeld had. Hier ben ik best wel van geschrokken dat dat kon. Ik heb er ook nooit aan gedacht dat dat kon gebeuren. Ik heb in de 'puntmuts' meteen nog een knoop gelegd zodat hij de helft korter is geworden.
    Zoiets wordt toch uitgebreid getest? Moet ik difrax nu een bericht
    sturen?
    Nog even een foto voor de duidelijkheid,

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ziet er wel erg lang uit die puntmuts

Ik zou dat dus wel gevaarlijk vinden

3. Nancyke1

Nancyke1 Lid

Aug 23, 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai das wel schrikken!
    Vind ook dat dat wel best lang is. Ik zou toch even naar difrax bellen of mailen hoor.

Hier ook al wat voor gehad maar dan met de S-flessen van difrax.
    Daar brak me gewoon ineens het draai gedeelte af. Had bang dat de baby stukjes plastic binnen had. Was een fout van de fabricant, klonk het bij difrax, die had de verkeerde grondstoffen gebruikt...
    Ja dag hoor, we zijn wel met babies bezig!
    Heb wel veeeel nieuwe flessen gekregen.

Maar nu dit weer, tja, niet zo goed reclame dus...

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik zou dit inderdaad even melden!
    Jou kindje is er nog goed vanaf gekomen.... een ander kindje straks misschien niet.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm die hebben wij ook al noua, zo'n 5 jaar nu.
    Dochterlief is er verzot op!

Mailtje sturen kan altijd natuurlijk..

6. sonja 33

sonja 33 Lid

Jan 15, 2009
    45
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    leiden
    mijn zoontje heeft er ook zo 1 al sinds hij een baby was,het is zijn grootste vriend.hij noemt 'm tuttel, maar ik heb 'm altijd weggelegd. dus niet in bed toen hij nog heel klein was omdat die muts zo lang is.
    hij is nu ruim 3 en slaapt er nu wel mee.

7. Saskia78

Sowieso is dat volgens mij het algemen advies voor babies.. :)
    Voorzichtig met knuffels in bed zodat ze er niet in stikken.

Maar oud.. Snap wel dat TS geschrokken is wat dat betreft.
    Kan me ook niet zo goed herinneren vanaf wanneer Lotje voor het eerst mee naar bed mocht.
    Daarvoor lag ze altijd op de verwarming en had ze enkel een label-label doekje in bed...

8. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook schrikken zeg. En idd geen goede reclame. Misschien had ikzelf ook even beter na moeten denken voordat ik zo'n knuffeldoek kocht. Ik zou hem nu zeker niet weer kopen, ja de kleinere uitvoering misschien. Ik heb het nu opgelost om een dikke knoop in de puntmuts te leggen zodat hij nu kort is. Mijn zoontje protesteerde eventjes maar nu is het goed. Ik kan mij ook niet herinneren of er iets op het kaartje stond dat het gevaarlijk is....Misschien ben ik er ook wel vanuit gegaan dat babyknuffels welgoed getest worden en er niet veel mee kan gebeuren....naief van mij achteraf.
    Ik ga difrax zeker een mailtje sturen.....Ik hoop niet dat ik nu allemaal knuffeldoeken thuis krijg...:p

9. Nancyke1

Nancyke1 Lid

Aug 23, 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha dat zou wat zijn!:)
    Ik had in totaal 12 flessen gekregen dus als jij 12 knuffeldoeken krijgt...
    Haha!

Maar dat kan je op voorhand niet weten he. Je gaat er toch vanuit dat het veilig is.
    Ben benieuwd wat ze zeggen. Ze waren wel heel vriendelijk en behulpzaam, ook aan de telefoon.
    Succes!

10. Saskia78

Je kunt er altijd bij zetten.. "Ps, deze brief schrijf ik niet omdat ik nog meer van die enge knuffeldoeken wil" :D

11. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha die is goed! Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd. :)

12. Saskia78

Ben benieuwd naar de reactie :)

13. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels antwoord gekregen en trek uw conclusie;

Beste Familie,

Dat moet een nare ervaring zijn geweest. Wij betreuren het zeer dat jullie dit overkomen is.

Difrax loopt al ruim 44 jaar (sinds haar bestaan) voorop op het gebied van kennis en kunde van babyproducten. Veiligheid van onze producten staat voorop.

Onze knuffels zijn langdurig getest en voldoen uiteraard aan alle Europese veiligheidseisen . Voor Difrax is maatschappelijk verantwoord ondernemen erg belangrijk en daarom hebben we een beleid ontwikkeld voor ons bedrijf EN onze leveranciers, dat heeft geresulteerd in een kwaliteitswaarborg voor onze producten.

Ik kan je als service een klein knuffeltje sturen hiervoor ontvang ik graag je adresgegevens.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Nadia Pindus
    Customer service

Blijkbaar zijn ze zo goed getest dat er niks mee kan gebeuren...:S Toch heb ik het zelf anders gezien. Ik vind het maar vreemd.

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    mijn dochter heeft zon grote gekregen.. ik heb er gelijk nog een knoop ingelegd, vond hem al zo lang!

15. Saskia78

Netjes afgehandeld van de heren Difrax.

16. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja, meestal verandert het pas als er echt iets ernstigs gebeurd. Gelukkig is dat bij ons niet gebeurd, maar toch heb ik mijn twijfels over de veiligheid.

Share This Page