Volgende week maandag gaan we zwemmen met de hele klas....gewoon een uurtje in het zwembad in ons dorp. Maar ik vindt dat eigenlijk best al vroeg? Ze heeft niet eens zwemlessen? Nu mag dan als ouder wel mee in het water en dat moet zelfs om de kids in de gaten te houden, want er is verder geen toezicht. Maar ja ik hou natuurlijk mijn eigen kind beter in de gaten.... Maar ik kan me een beetje druk maken hierom....nou ja nu niet omdat ik mee ga zwemmen maar je kunt ook als ouder aan de zijkant blijven staan. Nou dat zou ik al helemaal niet doen. Maar ben ik overbezorgd hahahahaha en doen jullie dat ook al zwemmen in groep 1?
Sta zelf voor de klas, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord! Zou bij ons echt nooit gebeuren. Het is vast en zeker in een speelbad waarin alle kindjes goed kunnen staan, hoop ik. Maar dan nog, als een kindje verkeerd valt........ Lijkt me doodeng.
Ja ik vindt het dus ook eng eigenlijk....daarom ben ik al blij dat ik mee mag het water in. Ja het is wel in het kinderbad natuurlijk en met zwembadjes....maar het is geen babybadje zeg maar. Toch echt een groter bad waar het ook dieper gaat op het eind. Maar wat ik iedere keer denk.......als ik op andere kindjes moet letten ga ik toch eerst voor die van mij....zoals iedere ouder.
krijgen ze allemaal zwemvleugels aan? En hoe diep is het water? Afhankelijk daarvan kan ik een mening vormen. Hier doen ze het in elk geval niet. Alleen schoolzwemmen vanaf groep 1 - dat is echt (kort) les. Maar dat is dus zonder ouders.
Athina hier is het ook schoolzwemmen maar dan geen les.....gewoon een uurtje spelen en dat een keer in de 2 maanden meen ik?
Ik vind het wel een heel leuk idee MAAR alleen haalbaar als er voldoende begeleiding bij is. Dan bedoel ik toch wel 1 leerkracht/ouder op de 4 max 5 kinderen.
Hoeveel ouders/juffen zijn er op hoeveel kinderen? Mijn dochter zit op peuterzwemmen, ze zwemt in een groep van max 24 kinderen en 2 juffen. Maar dit zijn 'experts' natuurlijk. Ik zou haar niet zomaar in zo'n zelfde groep mee laten gaan met 2-3 (?) moeders (die ik niet ken)..
Hier op de school bij mijn zoon zwemmen ze op zwemles met school vanaf groep 1, mijn zoon zit nu weer in groep 2 en zwemt tot groep 4 door,dit doen ze om kindjes watervrij te maken en de kans te bieden om hun diploma te halen hier zwemmen de kleuters dus elke maandag met hun klas en juf en leszwemjuffen en meesters. wij mogen aankomende week kijken bij de zwemles
Nou er stond op de brief ... 1 ouder voor 3-4 kindjes ... Ja ik ga zelf mee anders deed ik het niet....maar vindt het echt no te vroeg. Liever in groep 2
@bianca ja hier is het echt vrijzwemmen....kijk voor de kids is het super natuurlijk. Mijn dochter is gek op zwemmen...maar ik ken de ouders nog helemaal niet zo goed...en andersom ook natuurlijk. Laat mijn kind niet aan een vreemde over...
1 ouder voor 3-4 kindjes, nou dan zie ik persoonlijk het probleem niet. Je hebt ook nog de kans om zelf mee te gaan. Geniet er lekker van!
Is ook geen probleem hè....vindt het gewoon een beetje eng en toch wel vroeg al in groep 1... Gaat zeker leuk worden mijn dochter is gek op zwemmen,....maar voor mama is het allemaal maar spannend mijn oudste naar school en dan ook nog zwemmen....
Hoi Lov. Ik las je bericht hier. Ik vind je niet overbezorgd. Ik sta zelf voor de klas, groep 5. Ik zou nooit als leerkracht met zulke jonge kinderen gaan zwemmen. Ik heb jaren een kleutergroep gehad, maar dit was nooit in me opgekomen. Er zijn genoeg leuke sportieven alternatieven. Ik heb overigens als kind zelf ooit in de eerste klas met een zwemfestijn meegedaan. Ik had geen diploma en heb er een nare ervaring aan overgehouden. Het heeft jaren geduurd voordat ik over mijn watervrees ben heen gegroeid. Ik zou dit zeker bespreken met de groepsleerkracht. Wij hebben als school een beleid dat we niet gaan zwemmen met jonge kinderen.
Dit zou voor mij een reden zijn om niet voor deze school te kiezen. Ik vind het echt niet nodig om met zulke kleintjes te gaan zwemmen. Waarom zo vroeg?
Poeh...nee dat zou ik echt niet doen met die kleintjes. Als ik zie hoe onbezonnen 4 jarigen zijn met zwemles... Apart uitje..nog nooit gehoord van een basisschool die dat doet
nee ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nogal spannend vind. Wij zwemmen elke zondagochtend met onze dochter van 4, laatst hadden wij ons neefje van 3,5 bij en waren dus 1 op 1 met kind en wij hadden onze handen al heel vol. Beide bandjes om en de kids luisterden prima, maar het is toch nogal wat hoor.
Toen mijn zoon net naar school ging hadden ze op zijn school ook zwemmen met de kleuters je moet het echt niet zien als zwemles en er werden ook voldoende ouders mee gevraagd en alle kinderen in het ondiepe. Ik ging zelf ook mee omdat ik net als jij het moeilijk vind om hem daar in zo snel al los te laten. Dus twee vliegen in een klap ik ging mee en mijn zoon had even een uurtje zwem plezier met zijn groep. Hij is wel maar een maand of drie op deze school gebleven omdat ik de klas te groot vond 40 kinderen groep 1/2. Dat was echt te druk voor hem en voor mij. Daarna kwam er na dat ik hem daar van school haalde op de school er naast gedaan de montessori. Dus zo gek klinkt je verhaal niet. Maar ik geef je gelijk als jij als ouder mee kan om op te letten zou ik dat zeker gewoon doen. .
Ja veel te vroeg... Mijn dochter trekt in het zwembad weleens dr vleugeltjes uit, omdat ze niet lekker zitten... Zal je gebeuren dat hè het even niet doorhebt...
Ja het is geen uitje ze gaan het vaker doen. Het is idd gewoon een uurtje spelen. Maar ik vindt het ook erg vroeg.....gelukkig kan ik zelf meegaan. Anders had ze ook niet meegemogen. Ben eens benieuwd morgen......
In de gemeente waar ik woon hebben alle kinderen vanaf groep 1 t/m 4 verplicht 1 keer zwemles in de week. Ze zwemmen zonder bandjes/kurken (mij ging dat iets te ver dus ik heb geëist dat zij bandjes om kreeg, mijn dochter is ook een kop kleiner dan de rest en gaat kopje onder waar je naast staat dus.) 3 juffen op de groep en de leerkracht en twee hulpouders langs de kant. Je wordt als ouder wel geacht om je kind te helpen omkleden en aankleden en afdrogen.