Negatieve energie

Discussie in 'De lounge' gestart door Ummi92, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hoii Dames,

Als eerst wat een heerlijk weertje vandaag!

Laatste tijd kijk ik vaak THE dog whisperer. Hij heeft het vaak over bazen die negatieve energie uitstralen en daardoor kunnen de honden zich onrustig voelen.

Is dat bij moeder en baby ook zo? Gister was ik zo moe en gestrest en me dochter wou maar niet slapen gewoon ik deed alles niks hielp ik zei tegen me man alsjeblieft ik ga slapen en 10 min later lag ze al in bed.

Voelt ze daadwerkelijk hoe ik me ook voel?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja absoluut.
    Als ik niet lekker in mijn vel zit is mijn zoontje ook de hele tijd van slag.

Je doet toch onbewust dingen anders dan anders...

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Absoluut, een kind voelt je haarfijn aan.

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Klopt helemaal!

En wat betreft het weer! Waar woon je ?? Hier is het bewolkt en een graad of 17/18 :(

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Baby's en kleine kinderen nemen jouw stemming over. Dus ja: als jij gestresst bent, gaat dat over op je kleintje.
    Idd even aan een ander overlaten dan, of zorgen dat je zelf even een slag maakt en de knop omzet, dan is je kleintje ook zo weer rustig :)

6. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Ja hier ook hoor! Mijn dochter is er wel veel gevoeliger voor dan mijn zoon. De zw was voor haar ook erg vervelend omdat ik toen gewoon helemaal niet lekker in mijn vel zat. En idd als ik moe ben. Toch bijzonder he! Tr

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Jup, heeft vaak zo'n fijne wisselwerking. Mama niet lekker, kind vervelend, mama nog nariger :p

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    klopt idd. best raar he vind je niet. bij mij helpt dan ook geef hem ff aan iemand anders en ga ff stoom afblazen. ik ben een roker en als ik ff gestressed mben zet ik hem ff in de box en ga buite ff sigaretje roken of ik ga bijv ff de afwas doen, iets waar je zelf rustig van wordt. ff een liedje opzette en lekker meezingen is hier ook favoriet hihi

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja dat kan echt.
    Ik had het zelfs met de oudste zo erg in haar baby tijd, ik had mezelf helemaal aangepraat : als ik naar de wc ga, begint zij te huilen.
    Dan stelde ik het zo lang mogelijk uit, totdat ik 1 brok stress was en niet langer kon.. Zogauw ik de wc raakte, begon zij te huilen.
    Eens nagevraagd en dat schijnt gewoon echt te kunnen.
    ( wc zat in de gang waar zij ook aan sliep. )

TOen ik leerde me te ontspannen en er geen big deal van te maken, sliep ze gewoon lekker verder ookal ging ik 20x naar de wc.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het is volgens mij niet alleen zo met kinderen. Hoe je je voelt, dat straal je uit. Mensen zijn gemaakt om non-verbale signalen te interpreteren en dit doen we onbewust. Soms als je een enorme baaldag hebt gaat dan ook alles tegenzitten. Collega's die vervelend doen, klanten die naar doen, caissieres die stuurs zijn. Ik heb geleerd om dan eventjes lekker alleen in een hoekje te gaan zitten balen, diep adem te halen, een glimlach op mijn gezicht te plakken en te doen of alles goed is. Daar buig je zo'n dag redelijk mee om ;) En als je omgeving niet meer zo afwijzend, boos en naar op je reageert wordt je eigen humeur ook vanzelf beter :D

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cesar :). Geweldige vent vind ik het en ik denk dat hij helemaal gelijk heeft. En ja, ik denk dat zoiets zeker ook uitwerking heeft op andere wezens dan honden. Dus ook kinderen.

12. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik kijk het ook vaak.
    En indd hij heeft gelijk zowel bij hond als kind.
    Als ik niet lekker in mn vel zit is mn zoontje van slag.
    en als ik boos ben loopt onze hond al met zijn staart tussen de poten terwijl ik die boosheid nog niet van buiten heb geuit.
    Vind het echt bijzonder hoe wij als mens en dier eigenlijk heel gevoelig kunnen zijn.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja! Ik geloof dat ook wel. Hier voornamelijk toen mn zoontje nog wat jonger was. Ik was zo gefixeerd op prikkels om hem een en dat hij wel zn slaap kreeg en niet uren bleef huilen. En dit deed hij dus wel, na een uur aan zn bedje te hebben gezeten en troosten heb ik mn man geroepen! Ik trok het even niet meer, kon zelf met mn mee huilen.
    Mn man er naar toe, ingestopt, muziek doosje aan en meneer sliep binnen 5 min. Dusja, ik geloof het wel.

Vandaag ben ik zó moe! Mn zoontje slaapt overdag amper en nu doet hij al zn 3e slaapje van vandaag, dus dat is wel een plus punt ;) kan mama ook even rusten.

Deel Deze Pagina