Elke dag om 06.00 uur wakker....maakt niet uit hoelaat naar bed.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    De titel zegt het al; mijn zoontje is nu 10 maanden en slaapt elke dag (maar) tot 06.00 uur. Hij gaat gemiddeld tussen 18.30 en 19.30 naar bed en alsie niet echt moe is, probeer ik het wat te rekken. Maar meestal is dat niet echt mogelijk. Hij loopt, kruipt en speelt de heeeeeeeele dag, slaapt overdag maar 45 minuten, en is dus tegen 19.00 uur echt moe. Ik heb nu een aantal keren gerekt tot bijv. 20.00 uur, maar dan nog, om 06.00 uur issie wakker :)

Het overdag slapen...?! Daar doet meneer niet meer echt aan mee ;)

In principe heb ik niet heel veel moeite met het opstaan om 06.00 uur maar vroeg me toch af of iemand tips had waardoor ie toch misschien iets langer slaapt soms? Hij krijgt trouwens de laatste (pap)fles tegen 19 uur en dan dus slapen. Ik merk dat hij vaak wakker wordt tegen 06.00 uur omdat ie honger heeft, niet omdat ie echt uitgeslapen is...om 07.30 uur valt ie meestal weer om van de slaap.

Dank jullie wel alvast!

Groetjes Marieke

p.s. er was al een soorgelijk topic maar dat ging over kinderen van bijna allemaal 1.5 jaar...

2. Maia

Maia Niet meer actief

hier slaapt Fleur ook tot 6:00 ongeveer, maar ik negeer haar altijd en laat haar liggen tot 7:00. Maar Fleur kan zichzelf prima vermaken en is heel stil verder. Is dat niet een idee?

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    mijn zoontje is ook altijd om 6:30 wakker, al geef ik hem zijn laatste fles later maakt niet uit, altijd zelfde tijd.

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier ook altijd 7 uur wakker.
    ik denk dat het dan gewoon hun tijd is ofzo. ik was vroeger altijd 5 uur wakker. en met 1 jaar sliep ik dan de hele dag niet weer tot 8 uur s avonds en dan weer tot vijf. de ene heeft meer slaap nodig dan de ander denk ik. jesse was in het begin een echte slaapkont hij kon de hele dag wel slapen. nou dat is ook ineens drastisch verandert. ik denk niet dat je daar iets aan kan doen.

liefs

5. mona23

mona23 Niet meer actief

heb je rolluiken of iets van verduistering voor de ramen. mijn zoontje sliep ook tot 6.00 uur. maar sinds we een verduisteringsgordijn hebben slaapt hij weer tot 8.00 uur.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn zoontje sliep ook altijd maar tot 6.00.
    Nu omdat hij overdag zo weinig drinkt wil niets uit de fles, tuitbeker of rietjesbeker alleen een gewone beker.
    geef ik hem om 22.30 nog een fles met rijstebloem en hij slaapt nu tot 8.00.
    Overdag slaapt hij ook nog zo'n 3 uurtjes bij elkaar.
    En savonds gaat hij rond 20.00 naar bed.

7. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik zit met een gelijkaardig "probleem". Mijn zoontje is 9 maanden, en is al enkele maanden een vroege vogel. Vroeger sliep hij tot 7u, maar nu kan hij gerust om 5u/5u30 al van zich laten horen! Meestal valt hij na wat licht gezeur dan wel weer vanzelf in slaap, maar soms ook niet, en dan moeten we er om 6u gewoon uit. Het vreemde is ook wel dat hij helemaal geen honger heeft 's morgens, dus daar wordt hij volgens mij niet wakker van. Ook is het echt wel donker op zijn kamer.
    Hij slaapt overdag ook nog veel: 's morgens ligt hij er al om half 9 terug in en slaapt hij met gemak 3u na mekaar, en namiddag ook nog eens 1,5u. Ik moet hem zelfs ook nog in de vooravond op bed leggen (van 18u tot 19u30). Daarna gaat hij in bad en krijgt hij zijn laatste fles. Om 20u30 ligt hij dan in bed.

Ik weet ook niet goed hoe ik dit wat kan doorbreken. Op het CB zeiden ze dat dit gewoon zijn ritme is...

Groetjes,
    Sunnyke

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hebben jullie rolluiken of is er veel licht op de kamer?
    Hier maakt een rolluik veel verschil. Zonder is hij vroeg wakker, met rolluik pas na 8 uur.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja herkenbaar ;)

Maar uhm, mijn zoontje wordt al sinds hij een baby is vroeg wakker. Ik voorspel je dat het niet heel veel beter gaat worden ;) Het gaat hier met fases die variëren van 5.15 uur tot 7.00 uur. Nu is het de laatste tijd 6.15 a 6.30 uur en dat is wat ie meestal doet. Gelukkig is zijn periode van 5.15 uur (voorlopig) voorbij ;)

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hou er maar rekening mee dat het een vroege vogel is, dan kan het alleen maar meevallen. Mijn zoontje wordt in de zomer altijd ergens tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker ondanks de verduisterdende gordijnen. Een enkele keer wordt het 7 uur. Niks aan te doen. Altijd al zo geweest. Overigens haal ik hem er nooit eerder dan 7 uur uit zijn bed. Tot die tijd vermaakt hij zich prima.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

12. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ik had je topic destijds ook gelezen.. op zich een goeie.
    maar met de leeftijd van 10 of 11 maanden krijgen de meeste baby's geen papfles meer maar uit een bordje met een lepel.. en dan is het stuk lastiger om ze dat op bed te geven en ze weer in bed te leggen.. denk dat die tip net iets meer voor jongere kindjes geschikt is.

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hier ook een kleine vent van 13 maanden die elke dag om 6:00 roep": uit! uit! wowww en ik ben ook nog eens alleenstaande mama ( onbewust) en zwanger 27wk, dus ik kan mijn slaap wel gebruiken haha. Maar ik laat hem piepen tot half 7, dan ga ik hem halen. Maakt niet uit hoelaat ie op bed gaat, elke keer weer. Ik heb nu wel een beetje een ritme erin gevonden en s; avonds voordat ik op bed ga leg ik wat speeltjes op zijn voeteneind, zodat hij zich s'morgens nog een half uurtje kan vermaken. Gelukkig is t zomer, mooi weer en dan vind ik het wel lekker om zo vroeg op de bank te zitten, maar in de winter moet dit niet zo zijn.. dan heb ik trouwens nr 2 ook al erbij waahhh druk druk!

14. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hoi Chiara,had hier ook last van, tot dat ik van voeding verranderde.
    Ze kreeg eerst als laatste fles gewoon de standaard,maar nu geef ik haar goede nacht.
    Nou dat blijkt te werken,want ze blijft lekker tot 7 a 8 uur slapen.misschien een idee?

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ons mannetje word nu ook al een maand ofzo standaard om 6 uur wakker, ik ben er nu wel aangewend vooral met de zomer. dan ben ik er toch vroeg uit. maar het zou wel lekker zijn als die langer zou slapen. maar hoe laat die ook er in gaat....

Deel Deze Pagina