We hebben 4 kinderen en rijden nu een peugeot 5008 7-zitter. Ik ben nu zwanger van een tweeling, en dat gaat dus niet passen in de auto. We zoeken tweedehands ivm budget Zoeken zoeken zoeken maar het valt dus niet mee… eigenlijk willen we geen busje (zoals aannemers of postbezorgers hebben). Wat ik tot nu toe vind zijn heel oude peugeot 807 of citroen (naam vergeten), die vallen af (het zijn auto’s met 300.000km minstens), of af en toe zo’n enorme amerikaanse suv. Nu zijn wwe dus toch wat serieuzer gaan kijken naar zo’n suv (een toyota, japans dus, minder zwaar dan de amerikaanse die ik tot bu toe gevonden had). Maar meteen allerlei problemen: het staat geregistreerd als 7-zitter, dat is een probleem voor de verzekering en als je evt een politiecontrole hebt. Rdw wil hem wel keuren maar geen garantie dat hij als 8-zitter goedgekeurd wordt. Dus verzekering gebeld en daar kwam het volgende probleem aan het licht: de cataloguswaarde van de auto is meer dan €100.000 en dat doet onze verzekering niet (SNS) nu gok ik dat we hier tegenaan gaan lopen met een andere soortegelijke auto… dus, wie rijdt er in een 8-zitter, en wat voor een?! Multimac in onze huidige auto zie ik niet zitten: dan heb je 4 zitplaatsen op de middelste rij, maar je kan dus niet meer fatsoenlijk bii de achterste rij (2 stoelen) multimac driezits laten plaatsen op de achterste rij kan ik nergens vinden of het kan (ook niet op de site van multimac zelf) Twee auto’s heeft niet onze voorkeur, maar goed als het niet anders kan… wie denkt er met ons mee? dank!
Zelf geen ervaring, maar kennissen van ons hadden een Peugeot 7zitter (weet niet precies welk model). Die hebben de achterste 2 stoelen eruit laten halen en in plaats daarvan een bankje erin laten zetten voor 3 kinderen.
En een Volkswagen of Mercedes busje? Een vw transporter en Mercedes vito zijn volgens mij de model namen? Je ziet vaak taxibusjes voor zoveel mensen ingericht dan zal je zoiets toch ook kunnen vinden als “niet taxi”? Dan heb je naast voldoende zitplaatsen ook nog voldoende ruimte voor spullen en boodschappen als je met het hele gezin op pad bent denk ik.
Wij hebben twee auto’s, gewoon een hatchback en een vijfpersoons SUV. Gaan vrijwel nooit met z’n elven weg en als dat wel zo is, gaat de oudste gewoon met OV. We hebben het weleens geprobeerd met een zevenzitter, maar dat lompe dure ding was gewoon steeds óf alsnog te klein óf te groot. Twee kleinere auto’s zijn gewoon efficiënter en goedkoper. Maar goed wij zijn sowieso afhankelijk van twee auto’s hebben, ook voor werk. Dus dan is dit de logische keuze. Als je graag één auto wil, zou ik voor een (negenpersoons) Transporter busje gaan. Vroegah toen ik een stuk minder kinderen had, had ik een oude Peugeot 806 met een driepersoons bankje achterin waardoor het een achtzitter was. Maar denk dat die inmiddels amper tot niet meer te krijgen zijn… Ergo, samenvatting: ik zou voor een Transporter of twee kleinere auto’s gaan. *Edit Of zou zoiets iets zijn? https://kinderachterbank.nl/, nog nooit van gehoord!
had nog nooit van zoiets gehoord / had het nog nooit gezien. Mooie uitvinding! Moest wel een beetje lachen om dit stukje tekst op de webstite. Het bankje wordt gemonteerd in omgekeerde rijrichting. De kinderen genieten zo van een panorama-uitzicht waardoor wagenziekte vaak verleden tijd is. Ik heb persoonlijk gigantisch last van wagenziekte en achteruit rijden is voor mij juist het ideale ingrediënt van reizen waardoor ik ga spugen van wagenziekte.
Klopt die zijn te vinden, maar zo’n busje willen we liever niet, eigenlijk voornamelijk vanwege het uiterlijk (lekker oppervlakkig, I know ) maar ook omdat er vrij weinig te vinden zijn in benzineuitvoering (diesel is qua wegenbelasting voor ons gewoon niet te betalen).
Ja die oude peugeot ben ik ook weleens tegengekomen, maar die zijn inmiddels nog ouder dan je vroegah vinden we geen duurzame oplossing. Twee auto’s is de tweede beste oplossing, maar aangezien we allebei niet zo van rijden houden vinden we dat niet zo handig. Schoonouders wonen twee uur rijden van hier, dan dommelt er altijd een van ons zeg maar (degene die niet rijdt uiteraard ), zo saai vinden we dat. Edit: we hebben ook minstens een 6-zitter nodig, als ik op woensdag de drie oudste naar honkbaltraining breng, moet ik wel de (nu nog) jongste meenemen én de tweeling, ik kan ze niet thuislaten natuurlijk. Dus twee gewone vijf-zitters zou niet eens kunnen…
Maar…. Na heel wat telefoontjes gisteren naar het rdw en verschillende verzekeringen, hebben we toch besloten om voor de SUV te gaan. We gaan straks naar de dealer terug (we waren er gistermiddag). Dat het maar registreerd als 7-zitter betekent blijkbaar alleen dat je er maar 7 volwassene in mag vervoeren (of kind van meer dan 1,35m, die tellen als volwassenen). Het gaat een heel wat jaren duren voor we zover zijn dat ze allemaal boven de 1,35m zijn, dus we kunnen eveb vooruit. En we hebben een verzrkering gevonden die niet moeilijk doet over de cataloguswaarde en het gebrek aan goedgekeurde alarm. En niet eens heel duur. Dus. We kopen een gigantische SUV
Nou afschuwelijk lijkt me dat, achteruit rijden Ik kende die niet, maar dus wel de Multimac, een beetje hetzelfde idee https://www.multimac.com/home Als je gaat googelen naar 8-zitter, of ‘hoe krijg ik 4/5/6 kinderen in mijn auto?’ dan komt de multimac wel in elke fora naar voren als dé goedkope oplossing.