Welke wijn?

Discussion in 'De lounge' started by Zomaariemand, Jul 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Goedeavond!

Ieder jaar koop ik weer verschillende wijnen met het gevolg dat ik altijd van alles wat overhoud. Ik wil nu voorgoed overstappen op 1 soort en altijd dezelfde kopen. Liefst 1 die geregeld in de aanbieding is.

Ik zoek: goedkope wijn maar wel lekker(prima om hem in de supermarkt te halen) Er gaan vaak wel 5 flessen op 1 avond van ieder soort doorheen dus vandaar niet te prijzig. Ik wil niet het huismerk. Liefst wel lang houdbaar. Welke is nu betaalbaar maar lekker? Max €5,50 per fles.

Ik zoek een merlot en een chardonnay(of een andere droge witte). Welke bevelen jullie aan?
    Wat betreft rosé: ik heb altijd rosé d’anjou.

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Ik koop degene die in de aanbieding is, dus aan mij heb je niet zoveel :D

3. Zomaariemand

Dat deed ik dus ook altijd met het gevolg dat ik soms aan mensen wel 3 verschillende wijnen op 1 avond gaf. Niet zo lekker en ook niet goed

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Pouilly-Fumée is erg lekker, maar daar moet je niet al te gehecht aan raken, want niet goedkoop...

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik koop altijd de sauvignon blanc van Marcel Martin...

Maar ik zou je aanraden om eens een proeverijtje te doen. Verschillende wijnhandelaren doen dit wel eens. De meeste van onze favorieten hebben we naar aanleiding van een proeverij gekocht. Nu kopen we in per doos ;)

6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    La Tulipe te koopbij de AH. €6, maar regelmatig 2e halve prijs en zelf 2 v 1! In alle kleuren.
    En Lindemans hetzelfde als La tulipe.
    De biologische wijnen van de AH zijn ook erg goed en maar €4 geloof ik.

En momenteel drink ik rose D’ Anjou, een lekker zomers slobberwijntje. Deze drink ik van verschillende merken en is tussen de €4 en €6.

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Biologische merlot van de AH

8. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Bij de Hema.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Lindemans en Slurp vind ik prima wijn om in de supermarkt te kopen.

10. Manque

Manque Niet meer actief

11. Ziggyy

Ziggyy Niet meer actief

Ik drink altijd chardonnay viognier van Inycon. Heb liever ook geen andere meer dan deze.
    Hij is regelmatig in de aanbieding bij de gall en gall (meestal 2 voor de prijs van 1 = 10 euro) maar is er ook alleen als ie in de aanbieding is, anders niet. Ik sla dus altijd voldoende in voor de komende paar weken

12. Zomaariemand

Thanks voor de reacties! Ik ga de lindemans eens proberen. Ik lees mijn verhaal terug en dacht nog’die zullen wel denken 5 flessen op 1 avond’. Bedoel natuurlijk wel met verjaardagen...;)

Youtan and Dubbelgeluk like this.
  13. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Berberana wijn van Albert Heijn. Is alleen te koop als ie in de aanbieding is, en dat is wel regelmatig. Als ie in de aanbieding is is ie 1+1 gratis. Zowel de rode als de witte zijn goed te drinken.

Youtan likes this.
  14. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,484
    113
    Lindemans is inderdaad altijd goed. En regelmatig in de aanbieding. Dus kun je er direct wat in slaan.

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Die ga ik ook eens kopen.

Ik vind slurp lekker (ah) en de dekamarkt/dirk heeft I Am wijn, die is ook erg lekker.

16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Toen wij nog in NL woonden bestelden we altijd deze bij de Heeren van Heusden, super lekker! Sowieso hebben zij geweldige wijnen!

https://www.heerenvanheusden.nl/product/louis-latour-ardeche-chardonnay/
    Wel ietsje duurder, maar nu in de aanbieding!

Deze vinden wij ook heel lekker en is geregeld in de aanbieding.
    https://www.gall.nl/shop/389773-clearwater-cove-sauvignon-blanc-75cl/

En bij de appie haalden we wel eens deze, ook lekker.
    https://www.ah.nl/producten/product/wi128222/wild-pig-chardonnay

17. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Als je zelf weinig van wijn weet, is een wijngids wel handig. Ook online te vinden: https://www.ah.nl/hamersma

En ik vind de Fat Bastard chard. lekker (al kreeg die slechts een 7,5)

18. Ansji

Ansji Niet meer actief

View attachment 583498
    Ik vind deze erg lekker! Kosten ongeveer 5,50 per stuk of vaak 25,- per doos (6 flessen).

Share This Page