Auto rijden met spalk

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 31 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heeft iemand een idee of dat mag?
    Mijn rechter ringvinger is gebroken en zit in een spalk.
    Nu kom ik daar 3 dagen later pas achter dus heb al die tijd gewoon gereden en dat lukt prima, maar mag dat nou eigenlijk wel?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee officieel mag dat niet. Als je een ongeluk krijgt en de verzekering komt erachter dat jij een spalk/gebroken vinger hebt is er kans dat ze moeilijk gaan doen en niet gaan vergoeden omdat ze vinden dat jij niet rijvaardig bent.

"Belangrijk om te weten is dat u met een verband/mitella en spalk niet zelf mag autorijden tenzij u toestemming heeft van de autoverzekering. Het kan dus zijn dat u niet bent verzekerd als u betrokken raakt in een aanrijding"

Oceanna vindt dit leuk.
  3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man had zo'n brace om zijn pols, die hij ook wel eens tijdens zijn werk droeg. Hij is vrachtwagenchauffeur. Later hoorde hij dat hij daar inderdaad niet mee had mogen rijden. Dus denk dat dat zeker geldt voor spalken ed.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je bent alleen niet verzekerd als het ongeval te wijten is aan...

Dus als het ongeluk is veroorzaakt doordat jij bijvoorbeeld niet goed kon sturen en daardoor ergens tegenaan klapt.

Het is ook verboden om met slippers te rijden in de voorwaarden van autoverzekeringen staat namelijk dat je degelijk schoeisel aan moet hebben en slippers vallen daar niet onder. Ook on deze is het weer zo dat als een ongeval te wijten is aan het gebruik van slippers(blijven hangen achter pedaal oid) dat je dan niet verzekerd bent.

Het gaat er dus om of het ongeval te wijten is aan hetgeen...

Deel Deze Pagina