Computer'nerd' in de zaal?

Discussion in 'De lounge' started by 1982Justme, Oct 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hi there,

Wie heeft er verstand van computers?
    Ik moet voor mijn werk een aantal e-learnings doen. Als ik inlog op die internetpagina en op een cursus klik wordt ik doorgelinkt naar een pop up pagina. Maar deze pagina laadt dus heeeeeel langzaam. Er zitten foto's en filmpjes bij wat daar waarschijnlijk de oorzaak van is maar ik heb op zich geen trage computer en de internetverbinding is ook prima. Kan bv ook gewoon uizendinggemist kijken. Bij elke vraag moet ik doorklikken en soms moet ie dan wel 4 minuten laden voor de volgende vraag.
    Ik heb al gedegragmenteerd en mn schijven zitten ook niet vol. Heb m ook geprobeerd via firefox ipv explorer maar ook dat hielp niet. Iemand een idee?

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Chrome?

Sorry geen nerd hier :D

3. 1982Justme

Haha.. Maar wat bedoel je met chrome? Via chrome starten of dat chrome de zooi vastzet want dat is idd wel mijn ervaring met chrome :)

4. 1982Justme

Ohja nog handig erbij te vertellen.. vandaag op 2 andere computers bij familie geprobeerd en daar doet ie het wel gewoon snel dus ligt niet aan de site.

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Ik bedoel idd via chrome proberen hihi.

6. 1982Justme

Ja heb jij daar goede ervaring mee? Ga ik dat eens proberen.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Chrome is veel effectiever dan internet Explorer of Firefox.

Wellicht heb je een oude versie van chrome? Download eens een nieuwe versie en installeer die.

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb er idd goede ervaring mee, veeeel beter als internet explorer of firefox

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,358
    113
    Female
    Chrome is een lichte browser. Die gebruik ik daarom standaard. Firefox is wat meer een pitbull als je last hebt van kleine disconnecties.

10. 1982Justme

Okidoki ladies, dan ga ik dat in 1e instantie proberen!

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Misschien ook je computer eens scannen op malware. Dat kan de boel flink vertragen.

12. 1982Justme

Euhmm.. hoe doe ik dat?

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb een gratis proefversie van malwarebytes op mijn pc gezet. Normaal gebruik ik enkel windows defender maar had het vermoeden dat er iets over het hoofd gezien was. Werkt goed. Alles weer normaal nu.

14. 1982Justme

Hi dames,

Ik heb beide tips gedaan maar het haalt helaas niets uit. Iemand anders misschien nog een suggestie?

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft.

Wat voor computer heb je? Merk+type?
    Of inhoud (processor, gehheugen etc)?

16. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Je zou nog even een speed test (gewoon intypen in Google) kunnen doen om te kijken of je internet het eigenlijk wel trekt. Wat je provider zegt te leveren (dit is meestal een maximum) is niet altijd wat je daadwerkelijk krijgt.

Je zou ook even kunnen kijken hoeveel geheugen je computer verbruikt in rust en tijdens het openen van de website. Soms heeft een computer goede specs voor 'simpele' taken maar niet genoeg werkgeheugen om zware processen aan te kunnen.

In het ergste geval is het een sluipend virusje, die maken de boel ook traag. Maar, daar ga ik niet vanuit.

Maar het kunnen ook 100 andere dingen zijn :roflmao:

Welke versie Windows heb je?
    En wat zijn de specs?

17. 1982Justme

Ahh thanks ladies!
    Ik vind het gewoon zo raar, verder kan en doe ik alles ermee en is ie nooit traag :(
    Nou die laatste elearnings doe ik dan wel even ergens anders want dat is echt het enige wat het slecht doet..

Share This Page