Hoi meiden. Ik moet echt mijn ei en gevoel kwijt. Het zit namelijk zo. Ik heb een tweeling van bijna een jaar. Vorige week woensdag begon Sem met spugen en erge diarree. Geen koorts of niks gelukkig. Maar hij was zeker niet lekker. Afgelopen zondag uiteindelijk naar de hap gegaan. Daar werd het Noro virus geconstateerd. Lynn begon zondag ook ineens met spugen en diarree. We zijn toen gestart met ORS. Maandag ging het toch bij allebei weer slechter dus de huisarts gebeld en we konden komen. Kindjes in de auto en hop naar de huisarts. Daar aangekomen bekeek de huisarts Lynn en Sem en ze besloot om ons door te sturen naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis (radboud nijmegen) werd er alleen naar Sem gekeken omdat hij al vanaf die woensdag ziek was en Lynn nog te kort ziek was volgens de ka. Sem bleek al een kilo te zijn afgevallen in een week. Hij was hangerig en sloom. Hij werd voor de zekerheid aangesloten aan de monitor en vond al die plakkers wel interresant. Volgens de ka was hij aan het ''spelen'' dus konden we hem weer meenemen naar huis. Dinsdagochtend kreeg ik Sem niet goed wakker. Heel stilletjes en apathisch zat hij voor zich uit te kijken. Nog steeds diarree en spugen en ook bij Lynn werd het erger. Wederom het zkh gebeld en we moesten meteen komen. Sem was nog eens 250 gram afgevallen en Lynn was in totaliteit anderhalve kilo afgevallen. Ze waren allebei slap en sloom. Ze werden dus opgenomen en kregen via de sonde ORS. Na een enerverende nacht vol diarree en spuug mochten we ze woensdagmiddag toch meenemen naar huis omdat ze thuis beter zouden kunnen genezen. Donderdagmiddag ging het echter weer slechter met Lynn. Ik haalde haar uit bed smiddags en gaf haar een zetpilletje tegen de buikpijn. Van de ka moesten we haar nog af en toe een zetpilletje geven. Na ongeveer een uur merk ik dat Lynn erg warm aanvoelt. Ik temp haar en ze heeft 39,5 koorts. Ik bel direct het zkh weer zoals afgesproken bij verandering. Weer moeten we komen. Voor Sem regelen we dat hij naar opa en oma kan. Daar blijft hij logeren. Met Lynn komen we aan bij het zkh en er wordt naar haar gekeken. Ze is slap en is wederom afgevallen en heeft koorts. Echter is ze zodra de ka binnenkomt onder de indruk van de stethoscoop. Dus de ka stuurt ons weer naar huis met een ziek kindje. we hebben Lynn de hele nacht bij ons. Rond 24 uur kreunt ze erg en ik besluit nogmaals te tempen. Ver boven de 40 en dat inclusief zetpil. Weer bel ik de ka en ze zegt dat ik Lynn nog een zetpil moet geven en dat de ka van de dag erna me weer belt hoe de rest van de nacht is gegaan. De kinderarts belt idd vanochtend. Ik leg uit dat Lynn nog steeds hoge koorts heeft en dat ze hangerig en sloom is. Ook is ze nu totaal uitgeput aan t raken. Diarree heeft ze nog steeds. We moeten weer komen. Daar wordt er weer naar Lynn gekeken. Ze heeft nog steeds hoge koorts en plast maar kleine beetjes. Ze krijgt meteen een fles ORS die ze moet drinken. Ze is hangerig en sloom. De ka kijkt naar haar oortjes en ziet dat ze lichtelijk ontstoken zijn. Toch hoor je Lynn niet huilen als de dokter eraan zit. Dan wil ze urine onderzoeken en via een katheter wordt er urine uit de blaas gehaald. Lynn is erg hangerig en gewoon niet lekker. Wel beweegt ze volgens de arts nog voldoende. Dus jullie raden t al.....we kunnen weer naar huis. We krijgen te horen dat als we t niet vertrouwen we de hap moeten bellen dit weekend. Ze krijgt geen medicatie voor de oortjes. Nu ligt ze al sinds half 6 in bed. Totaal uitgeput 40.4 koorts. Ik weet t niet meer. Ik zie, merk en voel dat mijn kind ziek is en ipv dat er geprobeert wordt ons te helpen heb ik t gevoel dat ze er steeds naast zitten. Ik weet t even niet meer nu.
ik begrijp dat je je verslagen voelt, maar ik zou naar de eerste hulp gaan als ik het niet zou vertrouwen en me niet weg laten sturen!
Oh wat naar! Ik weet geen advies... maar wat een rottige situatie en wat erg dat je kindjes zo ziek zijn. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Dat er maar gauw beterschap komt!
Ik zou echt eisen dat ze wat gaan doen hoor. Jij bent haar moeder en kent haar het beste. Ik ben echt verbaasd dat ze je steeds naar huis sturen. Ik heb met mijn dochter ook in zo'n situatie gezeten en toen hebben ze perfect gehandeld. Ze is toen echt een aantal dagen opgenomen geweest omdat ze tegen uitdroging aanzat. Dus hou haar in de gaten hoor en blijven zeuren bij de artsen! Sterkte!
Hè gats wat vervelend zeg! Ik vind koorts nooit een erg goede graadmeter van hoe ziek een kind kan zijn. Dat kan ook zo weer zakken. Ik probeer zoveel mogelijk te letten op gedrag. Apathisch wel of niet, de helderheid van de oogjes, in wat voor mate ze op je reageert. Hoe is het nu met Sem? Norah maak ik altijd wel wakker als ze naar mijn idee veel langer slaapt als ze ziek is. Alleen maar om haar te laten drinken en te controleren hoe ze reageert. En uiteraard voor mijn eigen gemoedsrust. Luister naar je onderbuikgevoelens hè! Sterkte met je zieke ukkies!!!
De hap bellen en er opstaan dat je kindje wordt opgenomen. Een kindje dat zo ziek is, zo afvalt en nog steeds diaree heeft hoor je niet thuis te hebben. Blijf vertrouwen op je moeder gevoel. Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje.
Jemig wat een reacties van een kinderarts zeg. Het is toch overduidelijk dat je dochter ziek is. Word wel een beetje makkelijk mee omgegaan vind ik hoor. Nog geen jaar oud en dan al zoveel afvallen in een korte tijd. Dat is toch niet normaal Als je het niet vertrouwd direct bellen en op je strepen staan. Bah wat zullen je machteloos voelen, enorm veel sterkte voor jullie
ik zou idd ook naar de eerste hulp gaan... met kindjes van een jaar kan je echt geen risico lopen vind ik.. gewoon erop staan dat ze haar/hun daar houden.. want zo ziek zijn, zo'n koorts en zoveel afvallen is echt niet normaal.. ik zou iig geen risico lopen en echt gewoon gaan.. er worden zoveel fouten gemaakt tegenwoordig.. brrr
Ik kan me voorstellen dat je het niet meer weet, ik denk dat ik gek zou worden.. Houd je kleine meisje maar goed in de gaten en als je het niet vertrouwd.. gelijk weer bellen. Hoe is het nu met je zoontje? Is hij wel al wat opgeknapt? Sterkte meid.
Wat ontzettend herkenbaar!Niet omdat het gaat om een tweeling,maar het gevecht tegen de huisartsen en kinderartsen. Met Tessa zijn we zo 4 jaar bezig geweest!!!!Ziek,spugen waar de artsen bij stonden,maar ja...ze is nog nog actief genoeg.Ga maar lekker naar huis en geef haar wederom een zetpil. Om de 2 weken had ze een luchtweginfectie,hoppa antibiotica er tegen aan.En dat ze de hele herfst winter door.Alsmaar een ziek en zwak kind wat nergens kon.Geen conditie had en nooit eens echt spontaan lachtte.Totdat,we 2,5 geleden in het ziekenhuis moesten komen.Ze gingen haar keel en neusamandelen verwijderen omdat deze wel erg vergroot waren.We hebben een totaal ander kind gekregen.Gewoon super,wezijn zo gelukkigen opgelucht.Het lag helemaal niet aan ons! Ik wens je veel beterschap.Jij bent de moeder dus jij weet het beste wanneer je kind ziek is.Blijf volhouden en laat je niet afschepen.
Las het idd op FB, wat vervelend allemaal zeg en ik zou ook de HAP bellen. Ik moet zeggen dat ik bij de HAP beter geholpen en meer serieus genomen wordt dan bij mijn eigen huisarts. Heel veel sterkte en beterschap voor je draakjes
Jee, zijn ze daar wel helemaal wijs door je zo weg te sturen steeds! Meis, pik dit niet en ga desnoods naar een ander ziekenhuis als ze je niet willen helpen, het gaat wel om je kostbaarste bezit! Heeeel veel sterkte, hoor!!
Ik weet niet of het een optie is maar heb je een uitwijkmogelijkheid qua ziekenhuis? Zoja, dan zou ik met je kind naar een ander ziekenhuis gaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier radeloos van wordt.
Thanx meiden voor jullie reacties. Zojuist weer even gekeken. Ze slaapt en ze is nog steeds gloeiend. Sem is al een heel eind opgeknapt. Maar hij is sowieso groter dan Lynn. Hij weegt meer dan twee kilo meer. Lynn zit met haar lengte en gewicht onder de middenlijn van de curve als ze niet ziek is of afvalt. Dus nu zal ze wel flink eronder zitten weer. Mijn gevoel zegt ook dat ze echt echt echt ziek is. Lynn en Sem zijn geboren na een zwangerschap van 33w3d. Ze stond in t CWZ (ander zkh in nijmegen) bekend als ''Lynn de bikkel'' omdat ze nooit piepte van de pijn. Laatst kwamen we erachter dat ze al een week of twee met dubbele oorontsteking rondkroop. Ze gaf niet aan dat ze pijn had. Bij een routine controle bij de ha ergens anders voor zag de ha dat de oortjes ver ontstoken waren. En mevrouw gaf geen kik. Zelfs hier luistert de ka niet naar.
Ben pas net mama, dus nog niet zo thuis in alles, maar eh... gezien het gewichtsverlies...., spugen, diarree etc... neigt dit niet meer naar het Rotavirus? Ik zou zeker een second opinion oid vragen hoor! en anders bivakkeren bij de eerste hulp; laat je niet wegsturen!!!
Meid wat een elende. Ik zou echt naar je moedergevoel luisteren.Als jij denkt dat ze echt echt heel ziek is eisen dat ze opgenomen wordt. Inderdaad misschien uitwijken naar een ander ziekenhuis. Mijn ervaring is dat je als moeder echt weet wanneer er iets goed mis is en ik lees in jouw verhaal pure ongerustheid en terecht! Zo jong en zoveel afvallen is echt niet goed. Tuurlijk hebben kleintjes snel hoge koorts, maar dikke 40 graden vind ik best veel. Vind ook de ka behoorlijk laks hierin. Trek gewoon je mond open hoor, Je kindje kan dat nog niet. Gelukkig gaat het met Sem iets beter, ik wens je veel sterkte en beterschap voor je kindjes
Heel herkenbaar qua ziek zijn, alleen werden wij wel goed opgevangen in het ziekenhuis. Inclusief een ziekenhuisopname van een week. Zijn jullie zelf nog niet ziek geworden? Het Norovirus is namelijk heel erg besmettelijk. Wil ze nog wel wat drinken? Als je het niet vertrouwt gewoon weer terug gaan, desnoods ander ziekenhuis (ik weet niet of dat mogelijk is)
we hebben Lynn de hele nacht bij ons. Rond 24 uur kreunt ze erg en ik besluit nogmaals te tempen. Ver boven de 40 en dat inclusief zetpil. Weer bel ik de ka en ze zegt dat ik Lynn nog een zetpil moet geven en dat de ka van de dag erna me weer belt hoe de rest van de nacht is gegaan. ik vind dit ook erg raar.. als ik de hap zou bellen dan zou ik meteen moeten komen (had ik laatst).. gewoon nog een zetpil geven.. belachelijk..
Huisartsenpost bellen of uitwijken naar een ander zh.. Kom op zeg, je meissie is te vroeg geboren en gewoon erg ziek.. Waar willen ze op wachten?
Ja de ka zei dat kleine kindjes heel gauw hoge koorts konden krijgen en dat dat dus normaal was. Zetpilletje en dan zou t beter moeten gaan. Ben in staat om met de telefoon Lynn te filmen als soort van ''bewijs'' dat ze wel degelijk ziek is.