Bah bah bah. Vandaag weer 1tje. Ik rij op een vrij smalle weg waar je elkaar net kunt passeren. In de verte zie ik zo'n grote auto van de bank aankomen. Ik rij gewoon rechtdoor. De beste man haalt een fietser in alleen fietste die wat sneller dan dat hij waarschijnlijk had gedacht. Verder stond er een auto in de berm geparkeerd aan zijn kant waardoor hij ook wat moest uitwijken. Maar moet je menen dat hij even ging wachten totdat ik voorbij was. Nee hoor meneer reed gewoon door. Ik dus ook want ik was gewoon boos. Scheelde maar een haar. Drukt hij ook nog op de toeter omdat hij verwacht had dat ik zou remmen. Idioot. Ik kan daar dus zo slecht tegen. Hebben jullie ook weleens van die dingen in het verkeer?
elke dag. echt... elke dag. Word er al moe van als ik eraan denk. zucht. had keer iemand die in een bocht een trekker inhaalde terwijl ik eraan kwam. Ik moest vol in de remmen en hij ook, ik stond met mn wielen in de berm gegraven en hij bijna dwars op de weg. Kwam ie mij als een idioot vertellen dat ik uit moest kijken
Ow hou op schei uit, hier ook ELKE dag weer hetzelfde gezeur! En laat ik nou ook net iemand zijn die redelijk temperamentvol achter het stuur zit en me dus echt niet zomaar het kaas van het brood laat afeten. Elke dag schelkannonades hier in de auto. 'totdat je de verkeerde tegenkomt' hoor ik dan mn moeder regelmatig zeggen
Ja vandaag nog, ik op de fiets met de kleine man achterop, ik moet half de rotonde over, om aan de overkant op de fietspad te komen. Ik heb voorrang, en 2 mafkezen reden gewoon door, ik moest echt even flink doortrappen!. Schrok me werkelijk lam
of dat ze helemaal niet aan de kant gaan op die boeren land weggetjes, ik ga dan echt niet verder in de berm rijden. het zijn altijd die dikke bakken en ik ga een klein stukje in de berm rijden, dat verwacht ik ook van ieder ander zo dat je elkaar prima kan passeren. blijf tegenwoordig gewoon rijden en dan gaan ze echt wel aan de kant. of wat denk je van die vrouwen die denken dat ze een vrachtwagen hebben en er niet lang kunnen als je dubbel geparkeerd staat, wij hebben een transporter en ik kom er 9 van de 10 keer makkelijk door.
idd. Ik ben namelijk een keer in elkaar geslagen door een taxichauffeur midden op de weg terwijl ik niets deed. Ik haalde een auto in, je mocht daar 80, ik haalde in met 90. Taxi ging ook daarna van de rechter naar linkerbaan en kwam achterop mij (ik reed al links) Seinen, toeteren en weet ik veel wat, maar ik kon niet naar rechts, zaten allemaal auto's. Toen het kon ging ik gewoon naar rechts. Duurde te lang volgens meneer. Begon me af te snijden, nep te remmen (rem aantikken heel lang dat je denkt dat ie keihard remt) en dan inene echt heel hard remmen. En bij het verkeerdlicht dat op rood stond inene keihard achteruit rijden. Gelukkig had ik afstand en reed ik snel genoeg ook achteruit. meneer stapte uit en ik ook. En toen wast geburt.
Toen ik vanmiddag pissed over een landweggetje reed dacht ik: Ik moet hier eens een topic over openen...hahaha....je bent me voor! Reed dus over dat landweggetje, keurig 50/60, rijdt er een fietser zo ongeveer een meter uit de kant, gaat geen centimeter opzij en kijkt mij pisnijdig aan. Daar snap ik dan helemaal NIETS van. Vertel maar, wat doe ik nou fout? Ik scheur hem niet voorbij, ik ben voorzichtig en krijg van hem de boze blik Op datzelfde landweggetje kom ik ook regelmatig voetgangers met honden tegen die je dan nijdig aankijken. Sorry hoor maar volgens mij is dit een WEG en geen voetpad. Prima dat je hier wandelt maar waarom de boze blikken als ik netjes en zeker niet hard voorbij rij?????
ja, hier ook altijd! en dan inderdaad nog boos gaan kijken en toeteren, donder op!! haha jessy dat zegt mijn moeder ook altijd
Dat meen je niet. Snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn. Dat van in de berm rijden maak ik ook vaak mee. kom ik aan in mijn kleine boodschappen wagentje, verwacht zo'n 4x4 rijder (zo'n auto is toch gemaakt om vies te worden) dat ik zowaar de sloot in rij omdat hij zijn auto niet vies wil hebben. Als ik zulke dingen mee maak in het verkeer kan ik daar best een poos lang boos om zijn......
of fietsers die over een voetgangersoversteekplaats fietsen en dan voorrang verwachten. Of voetgangers over een voorrangsfietspad lopen en voorrang willen. Yeah right.
of fietsers die linksaf moeten, hun hand uitsteken en vervolgens gewoon zonder te kijken linksaf gaan (liefs met een kind voor- of achterop) Huuuuuh?????? ik heb geleerd dat je als fietser eerst KIJKT en als er dan een auto aankomt (ongeacht welke kant hij opgaat, rechtdoor of ook linksaf) dan stop je langs de kant totdat je over kunt steken.... Zijn de verkeersregels veranderd of ben ik nou gek???
In leeuwarden hebben fietsers tegenwoordig voorrang op rotondes. Nou scheitziek wordt ik er van. Geen vinger uitsteken niet kijken en dan wel verwachten dat je weet waar ze heen willen.
Ja, of van die auto's voor je die het verschil niet weten en dus voorrang gaan geven, terwijl ze die fietsers helemaal geen voorrang hoeven geven, gaan ze plotseling op hun rem staan, waardoor je er zowat bovenop zit. Aargg, maar een hoop mensen snappen toch nog niet het verschil tussen zebrapaden, voetgangsoversteekpaden, fietsersoversteekpaden etc.
Hou op, schei uit.... Hier in het dorp hebben we van die fijne bruggetjes. Vanaf de ene kant moet je voorrang verlenen bij tegenliggers. Oeh joh, hoeveel etters er toch nog even doordrukken:x Ze zijn niet te tellen. Nou, ze hebben aan mij een slechte...Ik zet m'n auto midden op de weg en ze kunnen achteruit gaan! Hihi, zelfs de meest dikke, eng uitziende kerels in vette bakken druk ik terug met mijn Scènicje met 2 kiddies op de achterbank (ondertussen roepend, "ja kom maar, zet 'm d'r maar tegenaan) Ik geef het toe, ben een ietsjepietsje fel achter het stuur En ook een fijn polderweggetje met inhammetjes om de zoveel 100-meter. Als je daar rijd en je komt een tegenligger tegen, dan moet degene die het dichtst bij zo'n inhammetje is, daar in gaan staan en even wachten. Maarja, je raad het al.........je hebt altijd weer doordrukkers. Nou, ik blijf rijden waar ik rijd (soms nèt even iets meer naar het midden). Tegenliggende klojo mag zelf de berm mooi in, ikke niet!!! Zelf stop ik overigens wel altijd netjes als het inhammetje het dichtst bij mij is...Vind dat altijd zò asociaal om door te duwen:x
Dat is trouwens als fietser ook heeeeeeeel erg irritant. Je weet nooit of een automobilist nu wel of niet doorrijdt. Stap je net af (omdat er dan inderdaad haaientanden voor fietsers staan), staan ze woest te gevaren dat ze je voor laten gaan:x Ik sta daar dan toch al, rij dan dòòr!!! Laatst waren we met mijn zoontje aan het fietsen. We willen hem de verkeersregels goed leren, zo ook bij die oversteekplaatsen. Hij moet wachten tot hij overkan...Dan heb je ook van die goedbedoelende automobilisten die je dan voor willen laten gaan, maar mijn zoontje weet niet dat lang niet iedereen dat doet. Mensen, rijdt gewoon door, zodat iedereen zich gewoon aan de verkeersregels kan houden en er geen verwarring ontstaat!
Ja, inderdaad ook als fietser irritant, gaan ze eerst zitten wenken dat je voor mag, gaan ze opeens weer het gas indrukken, dat soort acties. Hou je gewoon aan de regels. Oh ja, ik moest eerst dagelijks langs zo'n verkeerssluis, was zo'n paal die om de 30 seconden naar beneden ging. Af en toe had je dan ook zo'n type achter je die dan zo dicht op je ging rijden, dat ze ook meekonden als die paal voor naar beneden ging. Wacht maar mooi op je beurt, dat doe ik ook. Bij dat soort types ging ik in een slakkentempo midden op de weg rijden, zodat ze lang en breed hun tijdwinst voorbij zagen tikken. Ook flauw van mij hoor , maar ik heb zo'n hekel aan dat soort figuren.
Ik heb na een hele tijd weer een autootje, afgelopen zaterdag had ik hem een week. Nou in die week heb ik 2 ongelukken kunnen voorkomen, heb ik verschillende bumberklevers gehad, heb ik menigmaal geen voorrang gekregen terwijl ik dat wel had en gewacht voor Jan met de korte achternaam op mensen die geen knipperlicht aandeden (Bij de rotonde). Zucht!!!
Ooh inderdaad! Hoe irritant is dat! Of mensen die 300 meter voor de afslag al midden op de we gaan fietsen, zodat ze bij de afslag zelf niet even hoeven te stoppen.. Luie draken zijn het tegenwoordig. Goed voorbeeld ook...