Een aan je vast plakkend douche gordijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb gisteren een nieuw douche gordijn gekocht.
    Had er eerst 1 van plastic, maar dat is zo lastig schoonmaken.
    Dus ik dacht ik koop 1 van stof, die ook in de wasmachine past.
    Maar toen ik gisteravond en vanochtend ging douchen, plakte het douche gordijn steeds aan mijn lichaam.
    Ik hem weer goed hangen, maar dat ding ging steeds weer naar mijn lichaam toe.
    Kan ik hier iets aan doen?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Oooh ik weet wat je bedoelt! Dat heb je in hotels ook heel vaak, vreselijk haha.

Iets zwaars aan de onderkant maken, zodat hij goed recht blijft hangen?!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha, ja daar hebben wij ook last van gehad.
    We hebben voor ons nieuwe huis maar 2 van die witte douche gordijnen van de ikea gekocht voor € 3 ofzo. Die kan je weggooien als hij vies wordt.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier geen last van hoor....

hiervoor ook niet. We hadden eerst een wat luxere maar wel met plastic achtig iets erin van de gamma en sinds kort een van stof van karwei en beide plakken ze niet. Die hele goedkope plakken wel altijd, die neem ik nooit.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier wel!

Ook een stoffen gordijn.
    Idd iets zwaars aanhangen is de enige optie... hier gaat dat helaas niet want dan komt de stang naar beneden :p

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik heb ook plastic van de ikea die gooi ik gewoon in de wasmachine..

Maar weet wat je bedoelt ben je aan het douchen heb je een douchegordijn aan je kont plakken :D.
    Weet niet wat je eraan kan doen helaas...

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ken het probleem ook, ik zet altijd een zo'n opstapje in het midden die het douchegordijn naar achter houd zeg maar. Maar ja kan idd ook van die gewichtjes eraan hangen, die je kan kopen voor het tafelkleed op zijn plek te houden...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben gewoon eentje van plastic. Die wordt nooit vies. Daarna goed ventileren en uithangen.

Gewoon eentje van Hema. 14 euro geloof ik We hebben zelfs laatst een nieuwe gekocht omdat ik weer eens iets anders wilde. Die oude is nog helemaal netjes en schoon.

Als je trouwens het gordijn iets open houdt dan plakt hij meestal niet.

9. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik hoorde ook dat t aan t materiaal kan liggen ,maar of dat ook echt waar is geen idee.

ik weet iig hoe vreselijk irritant t kan zijn haha, want idd in hotels heb je dat ook altijd. en ik heb liever geen gordijn aan me reet hangen, die aan duizenden andere billetjes heeft geplakt :p

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had eerst een plastic roze douchegordijn. En die stond zo mooi in de badkamer bij me roze met grijze handdoeken.
    Dus ik moest en zou weer een roze douche gordijn hebben, en na lang zoeken eindelijk gevonden, wit met grote roze stippen. Het lijkt echt super, maar dat plakken is echt heel irritant.

Dat van die tafelkleed gewichtjes vind ik wel een goed idee, dat ga ik proberen.
    En anders toch maar weer een lelijk (niet roze) plastic douchegordijn. Die ik na 2 jaar weer weg kan gooien.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hier ook hetzelfde, en heb een kleine douche dus altijd plak-gevaar. We hebben er ook van die tafelklaad gewichtjes aan gedaan, nou hij blijft gewoon lekker plakken. Dus wat doe ik meestal; een paar zare bussen shampoo en badschuim ed er tegen aan zetten, lekker onpraktisch maar geen geplak meer

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wij douchen altijd in bad en hebben 2 douchegordijnen hangen aan dezelfde ringen (dus één stang). Eén hangt er buiten het bad, de ander binnen in het bad. Omdat die 2 gordijnen aan elkaar plakken, blijven ze netjes naar beneden hangen (badrand zit er dus tussen) en hebben we geen last van geplak aan ons lijf meer! Maar dit werkt denk ik alleen als je in bad doucht.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij douchen ons ook in bad en hebben 1 gordijn hangen (van de Gamma). Vind het verschrikkelijk, maar we hebben hiervoor gekozen ipv telkens een natte badkamer... Als onze douche klaar is, hebben we er een deurtje voor. Ik zal dus nog even geduld moeten uitoefenen ;)

Ik heb zelden voor dat het douchegordijn aan mij plakt. Het voordeel bij ons, is dat ik het tegen de badrand plak en daar blijft dat dan ook mooi hangen.

Geen idee eigenlijk wat je eraan kunt doen...

14. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja van die hangers voor tafelkleedjes misschien?

15. MvN

MvN Niet meer actief

Tafelgewichtjes, bij de blokker 1,50 heb je van die witte druifjes ;)

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben dat probleem ook, ik heb zelf een keer een houten emmertje gekregen met allemaal shampoo en dingetjes erin voor mn verjaardag, heb gewoon dat emmertje in de douche gezet en als we gaan douchen zetten we het halverwege tegen het douche gordijn, zo waait het gordijn nooit verder naar binnen en komt het niet tegen ons aan. na het douchen zet ik het emmertje weer in de hoek.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Je kunt het douchegordijn iets hoger hangen.

Het plakken wordt volgens mijn logische denkvermogen veroorzaakt doordat de warme douchelucht opstijgt. (á la luchtballon)
    Hierdoor ontstaat een 'onderdruk' laag in de douche. Door een kier te maken, kan er van onderuit lucht bij, en hangt je gordijn weer recht.

18. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik heb eens gelezen van iemand die knijpers met lijm aan de muur vastgeplakt heeft en zo het grodijn strak vast kon zetten, hielp ook. Misschien een idee? Mijn ervaring is dat het met iets zwaars nog steeds plakt...

19. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Er zijn (volgens mij bij de bouwmarkt) "speciale" houders te koop. Die plak je aan de muren en klem je, als in een paperclip, het douchegordijn tussen.
    Verder, zou een loodlijn aan de onderkant van douchegordijn niet kunnen helpen??
    Wij hadden een douchegordijn, nu gelukkig een douchecabine.
    Vooral benen scheren was altijd een drama doordat ik 'vast' zat in het gordijn en heus wel mijn benen openhaalde. Wat een drama!

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Na wat zoekwerk zijn ze er van het merk Sealskin en kosten ong. €3,75.

Deel Deze Pagina