Overtijd? Afwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wonderwens, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderwens

wonderwens Nieuw lid

11 aug 2014
    4
    0
    0
    Hallo Dames..
    Wij zijn sinds mei bezig met zwanger worden. Althans, gestopt met de pil. Ik doe niet aan temperaturen en zie wel hoe het loopt. Wil er bewust niet té veel mee bezig zijn. Beetje zelfbescherming, mocht het lang duren.

Nu ben ik niet héél regelmatig ongesteld.
    Dit is mijn cyclus so far:
    35
    23
    34
    29

En vandaag zit ik op dag 38.. Dat vind ik dus gek. Zo lang heeft het nog niet geduurd. Ik ging nu weer uit van 29/32 dagen. Zelf als ik wel uitga van mn langste cyclus zou ik 3 dagen overtijd zijn. Niks wijst nog op een aankomende ongesteldheid. Ik heb afgelopen vrijdag getest en vandaag weer. Beide negatief.

Ik wil het zo graag weten. Vanaf hoeveel dagen overtijd kan je de huisarts bellen? Bij mijn zus duurde het 7/8 weken voor ze een positieve test in handen had. Steeds negatief terwijl ze wel zwanger was. Dat zit nu dus een beetje in mijn hoofd.

Iemand tips?

2. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi!
    Ik kan je niet helpen met je vraag :) wil wel even meelezen haha. Ben nu ook 3 dagen overtijd.

Wist je zus wel dat ze zwanger was toen ze nog negatieve zw-testen had? Anders zou je de huisarts kunnen bellen met het verhaal van je zus, misschien helpen ze je dan eerder met een bloedtest of een urinetest. Al denk ik dat ze toch gaan zeggen dat je netjes moet afwachten.. moeilijk he??

Heel veel succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

3. wonderwens

wonderwens Nieuw lid

11 aug 2014
    4
    0
    0
    Ja mn zus wist t zeker. Maar ja das gewoon gevoel natuurlijk.
    Ik vind t zo lastig tot wanneer je moet afwachten.. Omdat ik niet gewend ben dat 38 dagen is zeg maar.. Hoeveel ben je precies overtijd als je cylcus niet iedere maand even lang is. Dat is beetje wat ik zo lastig vind. Ik gebruik n app die t voor me berekend en die zegt zelfs dat ik 7 dagen over tijd ben. Maar die hou ik niet zo aan, is meer een richtlijn.

Jij dus ook succes! heb je al getest?

4. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik lees hier altijd dat je moet uitgaan van je langste cyclus ongeacht hoe lang dat geleden is. Dit is bij jou dus 35 dagen en je zit nu op dag 38 dus je bent 3 dagen overtijd. Maar aangezien jouw cyclus sowieso niet regelmatig is kan ik daar verder geen verklaring voor geven.
    Ja de lijn wanneer je wel en wanneer je niet kunt bellen vind ik ook moeilijk in te schatten. Ik heb toentertijd aan mijn fertiliteitsarts gevraagd wanneer ik moest bellen en hij zei na 2/3 weken overtijd. Vond ik zo raar haha maar artsen zijn wat dat betreft misschien wat nuchterder dan vrouwen die een enorme kinderwens hebben :). Je moet doen wat goed voelt, als jij nu naar de huisarts wil dan doe je dat gewoon. Daar zijn ze ook voor!

Ik heb vanmorgen weer getest en weer zo wit als wat dus weet ook niet meer goed wat ik nu moet doen. Ik denk dat als ik maandag nog niet ongesteld ben ik het ziekenhuis of mijn gewone huisarts bel..

Hou me op de hoogte! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat aflopen. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje :)

5. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi,
    Waarschijnlijk ben je nog niet lang genoeg van de pil af om al van enige regelmaat uit te kunnen gaan. Het is lastig dat je nu niet weet wanneer je eisprong was. Overigens geef ik je groot gelijk dat je er niet te veel mee bezig wil zijn, probeer dat vooral vol te houden! ;)
    Als je volgende week nog niet ongesteld bent, kan je het natuurlijk altijd even voorleggen aan je huisarts. Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten en dat geeft ook weer wat rust.
    Succes, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

6. wonderwens

wonderwens Nieuw lid

11 aug 2014
    4
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad ook uitgegaan van die 35 dagen.
    Pf het is zo lastig he! Stiekem ben je er natuurlijk juist constant mee bezig.. Ook al roep je van niet. Ik wil gewoon niet gaan beginnen met ovulatietesten enzo. Op den duur misschien wel maar jeetje we zijn nog jong en pas een paar maanden bezig. Stiekem hoop je gewoon dat het snel raak is. Als je dan toch ongesteld word is het gewoon heel jammer maar niet perse meer dan dat. Maar wel héél jammer. Een mens mag hopen toch? Ik kan het niet zo goed met andere mensen delen hoe mn lijf, mn hoofd en mn hart roept om een baby. Ofzo. Zo lastig. Een vriendin concludeerde laatst dat we het dus niet persé héél graag nú willen omdat we dus geen ovulatie testen enzo. Ik heb maar gezegd dat we het niet erg vinden als het nu is, maar ook niet erg vinden als het no een jaar duurt. Hoe leg je zoiets uit aan iemand die r totaal niet mee bezig is. Dus voor nu deel ik mn gevoel maar even fijn hier :)

7. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Hetis jammer dat je niet temperatuurt of ovulatitesten gebruik.
    Dan weet je iig of je een eisprong hebt of niet...
    Je bent wel 3 dagen overtijd dus wat dat betreft hoopvol.
    Je zou alleen wel een mini streep op z'n minst moeten hebben op je test als je zwanger bent.

8. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zou over een dag of twee weer testen..

9. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoe is het nu met je? Nog een test gedaan?

Deel Deze Pagina