sinaasappels

Discussion in 'Gezondheid' started by henkie24, Oct 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zogelukkig, dat valt wel mee, als je er genoeg water, yohgurt of melk bij doet kun je het best drinkbaar houden. Ik doe meestal een paar eetlepels vezel op een paar glazen vocht, en het is dan wel lobbig ,maar zeker drinkbaar. er is ook wateroplosbare vezel (inuline, maltodextrine)

en is inderdaad waar dat vruchtensap drinken niet genoeg vezel van fruit geeft, maar doe je de gehele vrucht in de blender dan natuurlijk weer wel!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb het echt over die geplette haver- en tarwevlokken he, niet de zemelen! ;) Die zijn zo grof!
    Die psylliumvezels die in de "Darmreiniger" zitten van de Kruidvat werken ook erg goed voor een goede stoelgang, mocht men daar last van hebben.

Ja, ik snapte dat eerlijk gezegd ook niet; persen is wat anders dan blenden. Met persen heb je alleen sap en met blenden gooi je de hele vrucht zonder schil in de blender en dan krijg je gewoon alle voedingsvezels binnen, die verdwijnen niet zomaar met het blendproces ofzo! Daarnaast "eet" ik ook fruit, veel fruit, ik hou d'r van! :D

Share This Page