Nou hier krijgt dochterlief wel ieder dag diksap, want dat is met melk het enige wat ze wil ik heb pakken bioligische kinderthee in huis dit heeft ze ook wel even gedronken maar ze wilt het niet meer ze slaat het uit mijn handen hetzelfde geldt voor water. Ik vind het belangrijk dat mijn kind voldoende drinkt dus als dat dan met diksap moet dan is dat zo. Het komt uit de reform winkel en er zijn geen extra suikers aan toegevoegt. Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bepalen wat je wilt en iedere dag een bekertje diksap kan echt geen kwaad hoor. Overigens zit onze kleine nog steeds op de onderste curve van gewicht dus echt dik wordt ze er ook nog niet van.
Mijn groente haal ik zelf van het land, verser kan niet. Biologisch, dat is de beste kwaliteit. Als jij denkt dat een potje verser of van betere kwaliteit is: hulde aan de marketing! Vitamines zijn hitte- en lichtgevoelig. Heerlijk; die verse gesteriliseerde groenteprut achter glas die je thuis nog eens verwarmt!
mijn dochter krijgt het nu ipv een borstvoeding, dit omdat ik het met kolvne anders niet voor elkaar kreeg en ze smiddags(14.00-15.30) toch al niet heel veel behoefte had aan nog meer melk vanuit een fles(2x op een dag vond ze genoeg) Maar nu drinkt ze dan dus een beetje extra denk zon 100 a 150 ml extra vocht. Gelukkig voor mij lust ze dus graag thee & water, maar als mama thuis is mag ze ipv het alternatief toch ff lekker tietje doen (in de woorden van mijn vriend).
ok als jij het zelf van het land plukt is het anders dan uit de supermarkt. en heb ik gezegd dat uit eigen tuin beter is als een potje??? nee ik had het over de supermarkt. maar de meeste van ons hebben die tuin met groentes nou eenmaal niet dus die geven dr kinderen eten uit de supermarkt denk ik zo en wat daarna in je opmerking staat ruk je wel erg uit zijn verband hoor. tuurlijk zitten er in diempotjes dingen om het houdbaar te maken maar is het dan pertinent slecht? doe lekker wat je wilt. maar om dan op zo'n manier een ander zijn menig of opvatting belachelijk te stellen vind ik niet echt jofel... maar goed. beetje erg kinderachtig...........
Zulke topics geven mij altijd een naar gevoel. Iedereen wil zijn kennis erin gooien. Het lijkt wel een wedstrijd wie er het meest verstand van heeft! Met als gevolg dat de moeders die al onzeker zijn, nog onzekerder worden!! Ik stel voor dat de moeders die het allemaal zoveel beter weten bij het cb gaan werken, want als ik sommige opmerkingen lees, denken die het veel beter te weten dan de mensen die ervoor geleerd hebben (ervanuit gaande dat de mensen die bij het cb werken, daarvoor geleerd hebben). Ik vind dat je ook kan doorslaan met de "gezonde" voeding.
Ik reageerde niet op jouw vraag hoor (dat had ik al veel eerder gedaan) maar op een aantal reacties die hier heeeeel ver in gaan en die een behoorlijk eenzijdig beeld geven. Ach, dat is de valkuil van ons allemaal: we willen graag dat wat wij geloven ook geloofd wordt door anderen... @Zogelukkig: je zegt dat je in een voedingsmiddelenfabriek hebt gewerkt maar je weet klaarblijkelijk niet hoe potjes worden gemaakt. En op één ding reageer je niet: fruitsappen zijn gewoon LEKKER! En nee van een glaasje sinaasappelsap wordt je niet dik. Je moet je dan echt beter laten voorlichten.
Weet je eigenlijk wel wie de bijscholiing van de mensen op een CB betaalt? Wie de opleiding van dietisten sponsort? Wie het compendium kindergeneeskunde van je huisarts sponsort?
maar goed dat betekent nog altijd niet dat die artsen en verpleegkundigen OPEENS hun hersenen uit zetten.