Wanneer vertellen jullie de buitenwereld over jullie zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mk17, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal...

Ff een vraagje..
    Ik ben nu iets meer dan 5 weken zwanger, nog maar erg kort.. Maar ik wil het wel van de daken schreeuwen.. Ik kan niet wachten met het te vertellen.. Vooral aan mijn moeder en zus.. Zij weten dat het al heel lang een wens van mij is..
    Wanneer vertellen jullie het? Wachten jullie tot de 12 weken of vertellen jullie het eerder?

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben het al aan iedereen verteld haha waren zo blij :D
    Wacht alleen even met mn baas totdat ik de echo heb. Maar voor de rest weet iedereen het.

3. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Ik heb het met 8 weken aan de familie verteld, en als ik 12 weken ben gaat het pas écht naar de buiten wereld

4. lia89

lia89 Actief lid

Jan 22, 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het aan onze ouders dezelfde week van de zwangerschapstest nog verteld en het verder nog stil gehouden.
    Met +/- 7 week aan mijn opa (met wie het niet zo goed gaat en wou heel graag dit met hem delen. Maar goed ook want het heeft hem weer een doel gegeven en t gaat nu stukken beter met hem) en 2 naaste vrienden.
    Voor de rest hebben we gewacht tot de 12 weken echo. Daarna hebben we het echt van de daken geschreeuwd! Iedereen moest het weten! Haha

Zo moeilijk om zulk leuk nieuws voor je te houden. Persoonlijk vond ik het ook fijn dat mocht het misgaan dat er mensen zijn bij wie je terrecht zou kunnen

5. mk17

mk17 Lid

Jan 25, 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel..
    Ik denk dat ik het ook gauw aan de naaste familie wil vertellen..
    Het klopt ook dat als het mis mocht gaan het zeker fijn is dat je familie er dan ook voor je kan zijn..
    Ik heb maandag de eerste afspraak bij de gynaecoloog.. Dat wil ik in ieder geval afwachten..
    Alleen heb ik een beetje moeite met het nu al te vertellen aan mijn schoonouders... Weet zeker dat zij er over gaan vallen omdat het nog zo vroeg is.. maar ja, dat is dan hun probleem.. wij zijn blij en ik weet zeker dat mijn ouders en zus met haar kindjes en mijn zwager en schoonzus ook met hun meiden dolgelukkig zullen zijn..
    Ik ben ook erg misselijk, weet ook niet hoelang ik dat nog verborgen kan houden.. haha..

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zodra ik er een goed gevoel bij had om het te vertellen.
    Bij mijn eerste was dat met 11+4 na mijn eerste termijn echo en bij mijn tweede met 8 weken omdat ik ook 16 weken zwanger kon zijn, mijn termijn was even onbekend..

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Wij wilden wel even wachten tot de vroege echo een hartje liet zien voor we het aan de opa's, oma's en tantes gingen zeggen, maar moederdag viel zo mooi afgelopen jaar... we hebben het toen maar verteld! Het was het mooiste cadeau wat we konden geven. Ik was toen 6 weken zwanger.

De rest hebben we het vanaf 12 weken verteld. Een aantal mensen wisten het wel eerder omdat ik erg misselijk was en ik dus regelmatig afspraken af moest zeggen. Dat vond ik wel vervelend, omdat ik dan altijd een beetje het idee had dat ik het over mezelf afriep ( wat natuurlijk onzin is! ).

8. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Wij hebben het met 10 weken aan de familie verteld en afgelopen zondag heb ik het bekend gemaakt aan de buitenwereld.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    onze ouders weten het, vind het ook niet leuk om hen te moeten zeggen als het mis gaat als ze helemaal niets weten.
    denk rat ik op mn werk niet verborgen kan houden nog twee weken, zo misselijk.
    verder wachten we iig eerste echo af.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hier wist iedereen het meteen, maar dat kon ook niet anders.
    ( zie onderschrift)

11. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ouders en broertje gewoon direct vanaf postieve test

daarna wat close family iets eerder zo rond 9/10 wkn en de rest 12/13 wk

12. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

Mar 30, 2010
    1,417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Bij de eerste met ongeveer 11 weken. Dat kwam doordat mijn vader jarig was en we het een leuke verrassing vonden.

Bij deze zwangerschap hebben we het eerder verteld, omdat ik al heel snel hulp nodig had bij zware dingen tillen/ trekken op het werk e.d.ik geloof dat we het toen moet 8 weken of zo hebben verteld.

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Bij de eerste wist de directe familie het meteen, de rest na de termijnecho met 10 weken.

Nu weet de familie het ook, en hoop ik het weer tot na de eerste echo verborgen te kunnen houden. Mijn buik groeit enorm, kan het amper nog verbergen. Gelukkig over anderhalve week de echo ;)

14. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij met 16 weken, hebben eerst de vwp afgewacht

15. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Wij hebben het onze ouders met 6 weken verteld en mn zus na de eerste echo met 8 weken. We wilden zo graag onze bijdschap met hen delen, en mocht het fout zijn gegaan dan was ik ook wel blij geweest met hun steun.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Schoonfamilie weet het, moeder hoort het morgen en andere broers met aanhang horen het met 12 weken denk ik. Daarna de rest van de wereld.

17. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

Oct 24, 2012
    406
    5
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht tot we een positieve echo hadden met 8 weken en toen verteld aan ouders. Verder niemand en gewacht tot 13 weken voor de rest.

18. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    we hebben de eerste echo afgewacht
    daarna voelde ik mijn niet zo lekker
    toen met 9,5weken aan familie en vrienden verteld

19. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Meteen aan m'n ouders en zusjes en de rest met 12/13 weken.

20. Chelle26

Chelle26 Lid

Feb 10, 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn broertje weet het, die heeft na de bbz vorig jaar, altijd gezegd "als t weer zo is moet je het wel aan mij vertellen".
    Zijn gezicht was het vertellen zeker waard, hij was zo ontzettend blij.

Verder weten 2 collega's van mij het, omdat die twee weten dat we er al heel lang mee bezig waren.

Ik denk zelf dat ik het wil vertellen nadat mijn eerste echo goed is, en we het hartje hebben zien kloppen, dan wel alleen aan mijn schoon ouders, mijn moeder en mijn schoonzussen.

En dan met 12 weken aan iedereen, dat valt precies op mijn verjaardag, dus mss doen we t een weekje eerder, kan ik leuke cadeautjes vragen voor de baby hahahaha ;) erg he :p

Share This Page