Hai, Ik ben benieuwd of jullie kindjes de laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur goed leeg drinkt. Mijn zoontje is ruim 7 maanden en hij krijgt tussen 17.00 uur en 17.30 uur zijn warme eten. Dat maak ik zelf en hij krijgt dus 1 eetlepel aardappel/pasta/rijst, 2 eetlepels groente en een beetje vlees of vis en als toetje een beetje yoghurt. Precies zoveel als zou moeten met zijn leeftijd. Vervolgens krijgt hij dan om 19.30 zijn laatste fles van 180cc met 6 schepjes en 2 schepjes bambix. Deze fles is dus sinds een paar dagen een probleem. Hij drinkt hier nog maar maximaal 150 cc van soms nog minder. Gisteren was het maar 120cc. Hij duwt de fles dan letterlijk weg. Vervolgens gaat hij wel gewoon slapen tot de volgende morgen 07.00 uur. Soms wordt hij 's nachts nog wel een keertje wakker maar hij huilt dan niet maar brabbelt wat en slaapt dan weer in. Zijn schema is: 07.00 fles 180 cc met 6 schepjes en 3 schepjes bambix 08.30 slapen tot 10.30 10.30 2 stuks fruit 12.00 uur 1 boterham met boter en beleg bijv appelstroop en een fles van 180cc met 6 schepjes 13.00 slapen tot 15.00/15.30 15.30 rijstewafel met tussen de 50 en 100 cc diksap 17.00/17.30 uur warm eten met yoghurt als toetje 19.30 uur fles 180cc met 6 schepjes en 2 schepjes bambix Dit schema hebben we al een paar weken en eerder wilde hij nooit zijn warme eten hebben. Dat gaat sinds 2 weken weer erg goed maar nu wil hij opeens sinds 4 dagen zijn laatste fles niet meer terwijl hij die altijd heel goed heeft gedronken. Wat zou dit kunnen zijn en hebben jullie advies voor mij? Veel liefs Nataly
Wij hebben heir ongeveer hetzelfde schema. Alleen krijgt Nathan nog maar 2 flessen. Hij krijgt deze als pap met een lepeltje omdat hij geen fles meer wil. Je zoontje krijgt nog best veel melk volgens mij. Misschien kun je het de boterham wat minder doen? Op zich is het ook niet zo erg als hij die laatste fles niet helemaal leeg drinkt. Je zoontje krijgt toch voldoende melk binnen. Zolang hij 's nachts geen honger krijgt
Hier een beetje hetzelfde schema én hetzelfde probleem. Ik ben gestopt met de rijstebloem in de laatste fles en nu drinkt ze alweer een stuk meer van de laatste fles. Misschien het uitproberen waard? wie weet is het hier ook maar van korte duur hoor, niks zo veranderlijk als een kindje... En inderdaad, mijn dochter krijgt maar 120/4 bij de boterham, dus die fles misschien ook proberen te verlagen? Succes!
zou het met de warmte te maken kunnen hebben? Mijn zoontje drinkt die fles (pyamapapje 250 ml.) om 19.00/19.30 altijd goed op... ook al heeft hij pas om 17.00 zijn warme maaltijd op...behalve als hij het te warm heeft. ik maak de fles nu nog maar heel licht warm, en laat hem op mijn schoot zitten zonder hem teveel aan te raken in een koele kamer.
Gisteren geen pap door de laatste fles gedaan en die heeft op 10cc helemaal opgedronken. We hebben nu meer pap door zijn eerste fles gedaan (5 eetlepels) zodat hij wel dezelfde hoeveelheid pap per dag krijgt. Het was nu zo dik dat ik deze met een lepel heb gegeven. Vanavond maar weer de fles zonder pap. Ik denk dat het toch te veel van het goede was omdat hij nu wel een goeie warme maatlijd eet, gelukkig maar. Ben vandaag bij het CB geweest en daar vonden ze het helemaal geen probleem dat hij nog 3 flessen van 200cc drinkt. Ze vonden het ook geen probleem dat hij minder zou drinken. Zij vertelden dat ze het niet erg vinden als kindjes tot 12 maanden nog drie flessen opvolgmelk op een dag drinken. Daarnaast moeten ze wel water uit een beker/oefenbeker leren drinken maar dat doe ik al een aantal weken. We hebben afgesproken dat ik gewoon 3 flessen (de ochtend wordt dan een bord met 200cc opvolgmelk en 5 scheppen bambix) van 200cc blij aanbieden en wat hij ervan opdrinkt is goed. Wel ga ik meer water/diksap aanbieden tussen de middag en dan zou de die fles van 200cc vanzelf minder moeten worden. Dat was vamiddag al zo, ik gaf hem naast de boterham ook nog 100cc water en daarna een fles aangeboden van 180cc waar hij er 140cc van heeft opdronken. Hopelijk blijft dit zo goed werken want volgens het CB loopt hij precies op schema met zijn eten voor zijn leeftijd.
Mijn dochter is ook dik 7 maanden oud. Ze heeft bijna het zelfde schema als jou zoontje. Alleen krijgt zij helemaal geen pap. Gewoon alleen een fles melk 's morgens en 's avonds. Voor haar voldoende denk ik, want ze krijgt hem rond 20.00 uur en slaapt dan door tot 9.00 - 9.30 uur. En na de boterham krijgt ze maar 120 cc. Dit was perfect volgens het cb.