sinaasappelsap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door abbey, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    de naam zegt het al..dit gaat over jus d´orange...oftewel sinaasappelsap :) ik hoor verschillende dingen..de ene zegt dat je et niet mag drinken vanwege de maag van de kleine baby..en de andere zegt weer dat het wel mag...:S wat is het nou??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

huh? Ik lees hier echt de meest vreemde dingen over zaken die je wel of niet zou mogen :). Natuurlijk mag je wel sinaasappelsap, net als sinaasappels. Goed voor je ijzergehalte

3. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    haha kun je zien wat voor gekke dingen mensen overnemen van internet :p haha ik dacht ook al dat is toch gewoon gezond? beter dan cola en dat soort dingen:)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Precies. Kijk een liter per dag is ook weer niet goed maar het is sowieso een stuk gezonder dan frisdrank inderdaad (en nou is cola een slecht voorbeeld want dat mag je eigenlijk maar erg beperkt ivm cafeine)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sorry hoor, maar sinaasappelsap word wel degelijk afgeraden, maar dan voornamelijk op het einde van de zwangerschap.

Dit ivm de vele suikers die erin zitten en door het zure gehalte ook niet zo lekker voor je eigen maag.

Maar voor de baby, nee nog nooit gehoord hihi.

Alles met mate....dan is het goed genoeg hihi. Je eet echt niet voor 2, dus ook niet drinken voor 2.....

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sinaasappelsap is juist op het moment 1 van de weinige dranken die ik redelijk naar binnen krijg... Zou wat zijn als ik dat ook al niet zou mogen!

7. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    kheb net gebeld met mijn vk praktijk en die zeiden : nee hoor mag je gewoon doen..kan ik nix raars bij bedenken..
    dus jah..:S nu ben ik echt in de war..

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hihihi, tuurlijk mag dat :D
    Denk er alleen wel om dat als je last van maagzuur hebt om het niet of weinig te drinken, want dat is geen prettige combinatie kan ik je vertellen :D

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik drink al de hele zwangerschap (en ook daarvoor al) liters sinaasappelsap per week. Ik lust geen frisdrank en van heel de dag thee word ik ook zo "theeïg" ;). Als je op een gegeven moment last krijgt van maagzuur kun je de sinaasappelsap beter laten staan, omdat het daar erger van kan worden. Maar verder is er geen enkele belemmering what so ever om sinaasappelsap te drinken...

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Nog noooooooit van gehoord!! Ik drink al jaren s'sap en sinds de zwangerschap (nu 23 weken) drink ik elke ochtend een groot glas fruitsap met verse jus!! Alles gaat prima en ja, goed voor het ijzergehalte!! Je moet niet ALLES geloven wat op internet staat...ze verkopen de grootste onzin!!lekker drinken hoor!

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hm enige wat de vk hier zei was dat sommige zwangere vrouwen van een juutje maagzuur konden krijgen, voor jezelf niet erg smakelijk maar kon verder absoluut geen kwaad.

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad wat MGwc zegt: (verse)fruitdrankjes zijn goed voor je (vitaminen), maar drink er niet teveel van, want er zitten veel suikers (en soms zuren) in. Wissel het af met thee en water.
    Het is dan eerder dat het niet goed voor jezelf is (suiker, maag, tanden e.d.) dan voor het kind hoor. Die vindt dat waarschijnlijk alleen maar lekker...

Elke dag een glas (of 2 of 3) is gewoon gezond.

13. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Haha, ja ik heb sinds ik zwanger ben juist heel veel zin in sinaasappels!! Dat was voor mij doorslaggevender dan de test bij wijze van spreke. Had dit de vorige zwangerschap ook. Heerlijk vers geperste jus!!
    Kortom lekker doen, behalve als je veel last hebt vanmaagzuur even kalm aan. Het prikkelt wel nl.

Liefs en een fijne zwangerschap!

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je mag het wel hebben maar het zorgt inderdaad bij een hoop zwangeren voor flink maagzuur. Waar je wel voor moet uitkijken straks als je borstvoeding gaat geven dat je het dan niet te veel drinkt waant baby's krijgen er inderdaad krampjes van.

15. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    dan zou ik zeggen:pROOOSTT
    :):)

16. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Tuurlijk mag dat,
    zo zei pas iemand tegen me, dat je beter geen cheese onion chips kan eten als je zwanger bent, want daar krijgt je ongeboren kindje maagkrampjes van hahaha. 8)

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het kan absoluut geen kwaad. Het wordt alleen afgeraden als je veel last van maagzuur hebt, maar dan nog... Da's alleen lastig voor jezelf :p

18. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh wat kon ik genieten van een GROOT glas verse jus!! Maar nu krijg ik last van maagzuur. Niet heel erg maar ik durf het niet meer te drinken. Bang dat het op een gegeven moment echt niet meer kan en dan zeer doet. Dus voor mij pas na de bevalling en ik heb vernomen dat je het dan wellicht ook nog niet zal trekken... Dus ik leeg op thee, water, grote glazen water met siroop en af en toe verse troebele appelsap of perensap, ook zalig!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom raak je in de war van een advies van een professional? Dat snap ik echt niet...
    Maar goed, gewoon op voedingcentrum.nl kijken en dat is het echt wel. Niet teveel nadenken over eten en drinken, je bent niet ziek.
    Sinaasappelsap is een grote bron van vitamine C. De enige reden om het niet te drinken is als je veel last van maagzuur hebt. Zure dranken zoals sinaasappelsap kunnen maagzuur verergeren.

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Als je NA je zwangerschap borstvoeding geeft wordt er wel aangeraden om sinaasappelsap met mate te drinken, daar het darmkrampjes bij je kindje (via de moedermelk) kán veroorzaken.

Maar TIJDENS je zwangerschap heb ik er nog nooit van gehoord dat het een 'probleem' voor je kindje zou zijn.

Deel Deze Pagina