Zwanger zijn is vies, bah, en kinderen zijn verschrikkelijk..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amigo1985, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Zo denkt mijn collega, tevens vriendin, erover.. Prima iedereen moet denken wat ie wil.. Zij wil never nooit kinderen (is inmiddels 41), ze vindt het alleen al vies dat mensen een kind in zich dragen, laat staan hun leven eraan opgeven..

Aangezien ik elke dienst met haar samen werk, had ik mij dus voorgenomen haar niet teveel te vertellen over mijn zwangerschap en alle roze wolk verhalen.. Leek mij beter, aangezien haar denkwijze.. Maar goed, omdat we dus ook vriendinnen zijn buiten het werk om, dacht ik bij de eerste echo foto´s, ik laat ze aan haar zien.. Er werd kort na de foto´s gekeken en gelijk kwam de vraag of wij wilden weten wat het wordt.. Daarop vertelde ik haar dus dat we dat niet wilden weten, we wilden ons in september laten verrassen.. Zij liep weg en haar reacties was, sjonge wat een onzin zeg!.. Nou daar je dan trots te zijn wat je eerste echo foto´s, ik zakte door de grond natuurlijk.. Om dit soort reacties te voorkomen had ik dus mijn enthousiasme al ingehouden de afgelopen weken, maar dit was voor mij het keerpunt om mij van enig commentaar van haar te behouden en dus besloot ik haar niets meer te vertellen over de zwangerschap.. Wij zijn natuurlijk harstikke blij met dit wonder en ik was niet van plan mij een rot gevoel te laten geven door iemand die niets van kinderen weten moet..

Nou dit is het kort samengevat.. Gister is de bom gevallen, nadat we elkaar al enkele weken niets meer dan het hoognodige deden vertellen.. Waar het nu op neerkomt is dat zij het mij kwalijk neemt dat ik haar niets meer vertelde over de zwangerschap.. Ik haar uitgelegd wat mijn redenen daartoe waren en ik kreeg te horen dat ik absoluut niet voor haar mocht denken dat kon zij namelijk zelf.. Ik heb aangegeven hoe zij reageerde op de echo foto´s ik dit niet leuk vond en dat ik mij de lol niet laat verpesten door haar, ik ben geen achterlijke..

Nu is onze vriendschap gisteren verbroken door haar, ik heb nog geprobeerd om met haar te praten mij zij is keihard en duidelijk.. Ik heb haar gezegd dat ik mij hiermij neerleg, ook al voel ik me er hendig kut over, we waren al meer dan 3 jaar, dacht ik, vriendinnen.. Ook heb ik gezegd dat het misschien maar beter is omdat zij mij toch de pret niet gunt..

Ik heb me groot kunnen houden, het liefst had ze natuurlijk mij zien huilen, maar ik heb me staande gehouden.. Waar ik best trots op ben.. Ik snap maar al te goed dat sommige mensen niets van zwanger zijn en kinderen moeten weten, ieder zijn eigen ding.. Maar toch vraag ik me af, is het zoo verkeerd dat ik dacht haar niets te vertellen over de zwangerschap omdat ze het toch allemaal vies en verschrikkelijk vindt?

Ben benieuwd of er hier meiden zijn die ook zulke mensen om zich heen hebben.. Het zijn er natuurlijk niet veel die zo over zwanger zijn en kinderen denken, maar wat hebben jullie gedaan? Is het verkeerd geweest dat ik mezelf heb beschermd voor negatieve reacties?

Hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb en dat het duidelijk overkomt.. Graag hoor ik wat jullie hiervan denken..

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk verder dat je goed gehandeld hebt hoor! Zo uit je verhaal lijkt het bijna alsof deze vriendin op zo'n confrontatie heeft lopen wachten. Waarschijnlijk als je veel verteld had, had ze daar geirriteerd op gereageerd en nu is het ook niet goed!
    Maar ik denk dat je er goed aan doet om jezelf niet als 'uitlaadklep' voor haar te gebruiken, over iets waar jij heel blij mee bent.

Ik hoop dat je nu lekker verder kunt genieten van dit wonder en dat je deze breuk een plekje kunt geven.

(En ik vraag me af hoe de vriendschap zou zijn verlopen als jullie kindje er straks is??)

Groet Snoozie

3. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Persoonlijk ken ik niemand die zo raar reageerd op zwanger zijn.
    1 man van een winkel waar ik vaak kwam voor m'n vissen vond het belachelijk dat ik nog een kind kreeg, want ik had er aan 1 al m'n handen vol!
    Ik ben weg gelopen en nooit meer naar die winkel gegaan.

Ik vind dat als ze echt een vriendin was dan had ze zich best normaal kunnen gedragen.
    Dat zij geen kind wilt prima, het is niet verplicht, maar dat betekend niet dat je je zo kinderachtig hoeft te gedragen.

Wees blij dat de vriendschap is verbroken, straks heb jij je baby en dan zou zij heel de tijd domme opmerkingen zitten maken.
    Of misschien niet eens langskomen als je baby wakker is oid.

Ik kan goed begrijpen dat je haar niets verteld heb meer, je zit toch niet te wachten op zulk dom commentaar!!

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!!!!!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ze verdient een dikke trap onder haar edele poepert...

Wat een waardeloze vriending is ze zeg. Dat je niet van kinderen houdt en niet zwanger wilt zijn dat geeft natuurlijk niks, maar daarom mag ze wel een beetje meeleven met jou en enthousiasme tonen voor jou.

Trouwens: Gefeliciteerd nog :D

Je zou bijna denken dat ze jaloers is op je trouwens dat ze zo fel reageerd...

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Thanks voor je reactie.. Het klopt inderdaad dat ze hier op uit was, ik was er op voorbereid.. Had al verschillende pogingen gewaagd door te vragen waar ze mee zat, maar kreeg telkens een bot kort antwoord.. Ik wist dat de bom ergens ging vallen..

Ik heb haar ook gevraagd of ze het dan wel leuk had gevonden als ik haar alles vertelde over de zwangerschap.. Hierop zij ze dat ze dan zelf wel had aangegeven dat ik er teveel over praatte.. Heb gezegd dat dit erg dubbel is, want waarom had ze me het dan niet eerder verteld dat ik er juist meer over moest praten..

Van kinderen wilt ze niets weten, dus als de kleine er is had ik zowiezo al verwacht dat het contact minder zou worden.. Ik weet ook dat zij nooit op kraamvisite gaat bij iemand, ze vindt dat echt verschrikkelijk..

Ik ga zeker heerlijk verder genieten, wat ik tot nu toe al deed, helaas zonder deze vriendin.. Het zij zo..

6. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Wat een belachelijk verhaal!! Ik heb zelf geen mensen zoals dat in m'n omgeving, gelukkig. Maar wat een malloot! Sorry maar dit vind ik echt ongelooflijk extreem en overdreven van haar. Dat je niks met kids hebt ok, ieder z'n ding maar om zulke commentaren te geven?!
    Je doet er goed aan om haar uit je omgeving te laten. Wat heb je aan iemand die totaal niet op 1 lijn zit met je?
    Wat als er straks een kindje is? Moet je dan voor haar het kindje op nr 2 zetten, achter haar? Omdat zij er niets mee heeft en het "vies" vindt? Vies? :( Als iemand, die claimt een vriendin te zijn je dit niet gunt en er fatsoenlijk mee kan gaan, sorry maar dan zou het voor mij ook klaar zijn. Er zijn grenzen en die zijn overschreden bij jou, vind ik.
    Goed dat je je niet hebt laten kennen.
    Jee, ik kan echt boos worden op zulke mensen.

Hou je taai meid, een verloren vriendschap is nooit fijn maar soms wel beter voor alle partijen.

Ik heb zelf, zoals je ziet in m'n sig, problemen met zwanger worden gehad. Gedurende de afgelopen 6 jaar hebben een aantal toenmalige vriendinnen het contact verbroken door niets meer van zich te laten horen. Misschien omdat ze niet wisten hoe er mee om te gaan en mij niet verdrietig te willen zien. Misschien moeite met het tonen van hun zwangere buiken of hun pasgeboren kindjes? Ik weet het niet, Ik ben 2 fijne vriendinnen erdoor kwijt, die ik al meer dan 10 jaar kende... Maar nooit hebben ze iets uitgelegd.
    Maar op een gegeven moment is het klaar. Dan besef je je dat sommigen niet op je pad blijven en gelukkig komen er weer nieuwe mensen die heel goed met de situatie om kunnen gaan en je wel kunnen steunen en aanhoren.

Mensen zijn soms raar. Maar ik heb wel geleerd dat je je energie soms moet verschuiven en sommige mensen zijn het niet waard en bedoeld om in jouw leven rond te lopen.

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Een vriendin zou gewoon hartstikke blij voor jou moeten zijn! Ongeacht of ze kinderen leuk vindt of niet.

Ik zou precies hetzelfde als jij niet te veel aan haar vertellen over de zwangerschap, omdat je niet zit te wachten op k*topmerkingen.

Mijn conclusie is; zo'n vriendin kun je maar beter kwijt dan rijk zijn.
    Al is het voor jou natuurlijk helemaal niet leuk.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ze is gewoon een verschrikkelijk verwend nest als ik de rest lees...

9. onelove

onelove Actief lid

Mar 8, 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Belachelijke zeg! Ik denk gewoon dat ze zelf zwaar gefrustreerd en jaloers was en daardoor zulke rare dingen zei.

Succes en GENIET van de positieve vibes om je heen!!
    x

10. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Meiden wat super fijn deze reacties.. Ik moet nu mijn denkwijze inderdaad ook omgooien en mezelf voorhouden dat zij dus mijn vriendin zijn niet waard is.. Hoewel het moeilijk is hoor, we waren echt goed bevriend.. Kan het gewoon moeilijk bevatten dat er zulke mensen zijn die zo denken en handelen..

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben met dit soort mensen echt heel snel klaar. Zulke vriendschappen kosten alleen maar onnodig veel energie, en uiteindelijk krijg je er alleen maar gezeur voor terug.

Haar reactie kon echt niet door de beugel! En voor zover ik kan oordelen vanaf mijn computer, ligt dit echt niet aan jou :) Wel lastig dat je met haar samenwerkt...?

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Wat een reactie zeg!
    In de tijd dat ik nog helemaal niets van kids moest weten werden er bij mij ook vriendinnen zwanger, zo ook mijn beste vriendin.
    En ik moet er niet aan denken dat zij niet gewoon lekker had kunnen kletsen en zwijmelen omdat ik kinderen niet zo nodig vond (ik vond alleen de luiers verschonen vies ;))
    Ik heb nooit om haar buik geen gezwijmeld en dat soort dingen, maar als vriendin zijnde klets je wel mee en je luistert het aan, tenminste naar mijn mening doet een echte vriendin dan.

Ik zou jouw vriendin, hoe rot ook, dus niet onder een echte vriendin scharen, jij bedoelde het goed, en haar reactie klinkt bijna als jaloezie, en dan vermomd onder een laagje gatver wat vies.

Maar zoals Yukl al zegt: is het niet vervelend om met elkaar te moeten blijven werken?

13. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ja het is idd lastig dat ik wel nog samen met haar moet werken.. Vanavond moet ik weer werken en zij is er dan ook.. Ik ben benieuwd.. Ergens denk ik dat ze er misschien nog op terug komt, maar dan houd ik ook voet bij stuk.. Voor mij is het nu ook gedaan, ik heb thuis een potje zitten janken en daar is het klaar mee..

Ik zal vast en zeker met lood in mijn schoen vanavond gaan werken, maar wil dit zeker niet laten merken aan haar.. We doen het zoals zij het wil.. Alleen samenwerken en thats it.. Ben benieuwd wat het brengt..

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik ben best benieuwd hoe zij vanavond gaat reageren als jij inderdaad de eer aan jezelf gaat houden.

Succes

15. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Ik moet de eer wel aan mezelf houden anders laat ik me echt kennen lijkt me.. Het is al heel wat dat ik gister heb kunnen praten met haar zonder mijn tranen, ben normaal erg emotioneel..

16. Emma27

Emma27 Actief lid

Aug 11, 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Nou meid,

Wat een vreemde griet... Hoe denkt ze dat ze zelf op de wereld terecht is gekomen! Ooit was ze zelf ook een vies kind in de buik van haar vieze moeder?? Haha Hou die gedachte vast!

Succes vanavond, laat je niet gek maken he!

17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff, misschien zit er wel meer onder dan je denkt... Ik heb ook zo'n collega. heeft geen partner gehad en dus nooit de keus. Nu wel een partner, maar "te laat" voor evt kinderen. ik weet dat ze ooit heel jong een nare abortus heeft gehad. Ze doet ook dit soort acties en ik heb me er maar bij neergelegd. Ze kan niet anders...

18. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

:D Je laat me weer even lachen, thanks! Die houd ik mijn achterhoofd..

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Tsjah... dat soort opmerkingen...

kan natuurlijk altijd meer achter zitten:
    - heeft zij zelf een partner? (jalousie?)
    - misschien kan zij niet zwanger worden en is dit zelfbescherming?

In ieder geval, je doet er goed aan om haar links te laten liggen. Geniet lekker van je zwangerschap, daar heb je zo'n "vriendin" niet bij nodig toch?

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het verhaal las.
    Het lijkt wel of ze zich daarom expres afzet tegen het zwanger zijn en kinderen en gunt een anderen het licht in de ogen niet.
    Wie weet heeft ze het één en ander ook wel meegemaakt vroeger.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze op deze manier erover mag oordelen, dit is gewoon ronduit kwetsend...
    Ik zou er iig geen woord meer over vuil maken en het laten voor wat het is.
    Je bent duidelijk genoeg geweest en haar geweten gaat vroeg of laat wel opspelen.
    Succes vanavond!

Share This Page