ik heb laatst juist gelezen dat sinaasappelsap juist ook erg goed is tegen blaasontsteking tijdens de zwangerschap. doordat je telkens maar kleine beetjes kunt plassen dan,en bacterien daardoor sneller de kans krijgen om te groeien,zo kan het zuur uit de jus de bacterien voor een groot deel "bestrijden'??? ze kunnen niet tegen het zuur of zoiets. kent iemand dit verhaal ook??
kom net uit me werk en vriend heeft nu jus voor me geperst. drink het nu 8) Dit is de 2 de van vandaag,dacht juist dat het goed was. Ga het woensdag aan de gyn vragen..
Nog nooit van gehoord inderdaad, ik drink nu juist veel sinaasappelsap! Lekker fris en goed tegen de misselijkheid!
Dat klopt, het wordt ook aangeraden als je niet zwanger bent en gevoelig voor blaasontsteking. Het 'zuur' zorgt ervoor dat de bacterien minder vat krijgen. Net als Granberrysap. Je mag ook gewoon sinaasappelsap drinken, het is een hardnekkige fabel dat het 'slecht' zou zijn. Gewoon lekker genieten!
oke,dus ik had het wel goed. begon al bijna aan mezelf te twijffelen of ik het ooit wel goed heb gelezen. ik drink veel jus nu. krijg van sommige maagzuur,maar de grote pakken van de lydl gaan goed,denk toch wel 2 pakken in een week,voel me er ook goed bij,dus ik zou zeggen,geniet ervan meiden....
Tuurlijk mag je sinaasappelsap. Ik had een laag ijzergehalte en heb nu ijzertabletten en het is me zelfs aangeraden die in te nemen met sinaasappelsap tegen obstipatie.