vliegen met een 'orenkindje'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Avastar, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hi Meiden,

Uiteraard ga ik de huisarts hierover nog raadplegen maar ik ben alvast benieuwd naar jullie mening.
    Wij willen graag in December een zonvakantie boeken en denken aan één van de Canarische eilanden.
    Nu hebben wij een dreumes die al vaak oorontstekingen heeft gehad, ze heeft er niet al te veel last van, wel vaak wat verhoging tot lichte koorts. Het lijkt soms niet eens helemaal weg te gaan tussen de ontstekingen door.
    Op dit moment heeft ze weer een oorontsteking ( nummer 6 alweer!) Ze heeft er één keer anti-biotica voor gehad welke niet heeft geholpen en daarna is het nooit behandeld meer geweest, het moet vanzelf overgaan...

Wie heeft er ervaring met het vliegen met een 'orenkindje' het is dus moeilijk te zeggen of ze over 1,5 maand nog steeds of alweer een oorontsteking heeft.
    Mag je uberhaupt vliegen met oorontsteking en kan dit ( blijvend) schadelijk zijn, want dan gaan we dit absoluut niet doen maar ik ben echt een leek op dit gebied.

Wie heeft ervaring.

Nogmaals, uiteraard zal ik eerst de huisarts raadplegen, maar ben vast benieuwd. Ik hoor het graag.

2. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij zijn drie dagen voor de vakantie nog langs de huisarts geweest om te laten controleren of het nog allemaal rustig was. Uiteindelijk waren we op vakantie en werd mijn zoontje daar erg ziek (pseudokroep met opname in het ziekenhuis), waardoor zijn oortjes geïrriteerd raakten en ontstoken. We kregen ter plekke oordruppels en mochten pas terug vliegen toen hij beter was.
    Dus nee, niet vliegen met oorontsteking. Wellicht preventief oordruppels mee vragen?

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochtertje heeft het afgelopen jaar ook zo'n 6 oorontstekingen gehad, sinds september heeft ze buisjes.

We zijn in juli wezen vliegen en ze heeft nergens last van gehad. Goed laten zuigen/slikken/drinken tijdens stijgen en landen en alles ging prima.

Edit> ze had tijdens de vakantie/vlucht dus geen actieve oorontsteking, dat maakt wel verschil natuurlijk.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Tijdens een actieve oorontsteking moet je echt niet gaan vliegen, dit kan permanente schade geven aan het trommelvlies en is ook ontzettend pijnlijk voor je kind!

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Tijdens een oorontsteking doet vliegen, althans de druk op de oren tijdens dalen en stijgen, erg pijn. Kinderen met buisjes hebben hier geen last van.

Dit vertelde de kno van mijn zoontje. Die had ik bij de laatste controle gevraagd, ivm een vliegvakantie i.c.m. het hebben van buisjes. Als je buisjes hebt, komt er geen druk op de oren. Want die druk kan gelijk weg.

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ben een oren moeder, mag dat ook:D
    Altijd heel veel oorontstekingen gehad ed. Nog steeds zijnmijn oren drama. Ik heb echt helse pijn wanneer ik in het vliegtuig stap. Niks tegen te doen helaas, maar dit zou ik echt niet willen voor een kindje. Laat het alsjeblieft goed controleren, preventief oordruppels. Tzt misschien amandelen eruit als je kindje er last van blijft houden, dit heeft bij mij wel voor verminderen van oorontstekingen gezorgd.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb geen oren kindje. Van de zomer wel voor het eerst vlogen. Heb zijn oren vlak voor het instappen gedruppeld. Voor het opstijgen neusspray en tijdens opstijgen,landen een fles.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dit is ons ook verteld zoontje heeft ook buisjes. En kreeg op vakantie oorontsteking. Ik de kno gebeld en gevraagd over het terug vliegen en om welke druppels ik moest vragen bij de dokter.

Terug vliegen ging super ondanks oorontsteking. Geen pijn gehad niks.
    Maar goed ons kind heeft dus al buisjes.

Ik las hier idd misschien preventief oordruppels vragen om mee te nemen op reis?

9. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik had aan de kno-arts druppels mee gevraagd, voor het geval dat, ook gewoon meegekregen.

Deel Deze Pagina