Heeft er iemand een goede tip hoe ik het beste een sinasappel kan ontvellen..bedoel dat echt heel het velletje er af zodat er alleen vruchtvlees overblijft. Groetjes Jantina
Ja hoor die heb ik wel voor je, als ik het goed kan uitleggen Je schilt de sinaasappel en dan zie je de naatjes (parten) zitten. Nu ga je met een aardappelschilmesje bv. de naatjes bij langs. Dus je maakt een snee naar het midden van de vrucht langs het naatje, dit doe je ook aan de andere kant en als je het goed doet, gaat het partje los. Zo ga je de hele sinaasappel bij langs.
Vind het ook moeilijk om uit te leggen zonder het te laten zien. Als je je sinaasappel hebt geschild zie je de partjes zitten, die partjes snij je er dan uit. De partjes worden van elkaar gescheiden door een wand(het vliesje) en die laat je zitten.
Je bedoeld dat je de kern er als het ware uitsnijdt? Dus waar die witte draadjes aan vast zit zegt maar?
Ik schil m gewoon met n aardappelschilmesje en dan pureer ik m. Maar waarom moet ie helemaal 'ontveld' zijn dan?
Ik zou zeggen: pak een sinaasappel, schil deze met een aardappelschilmesje en bekijk hem eens goed Je ziet de parten zitten en die snij je eruit.
maar de partjes kun je toch van elkaar aftrekken.. over het algemeen? ontvellen is makkelijker voor bij het fruithapje.. kauwt zo lastig..
Jullie geven al gewoon sinaasappel als fruit te eten dus? Ik zat er laatst ook over te denken, maar wist niet of dat al mocht.