Het schema van Amy ZAG er altijd zo uit... 7 uur-150 ml 11.30-12 uur-fruit+180 ml (tussendoor koekje+sap) 16.30-17 uur-groente+150 ml 21 uur - papfles Maar nu komt ze altijd al om 6 uur, dus heel het schema verandert bij haar... Als ze om -/+ 13-13.30 uur weer wakker word, heeft ze geen zin meer in een koekje en ook niet altijd in sap en als ze dan weer naar bed moet of wil kan ze slapen omdat ze honger? heeft... Oke, dan geef ik haar weer een fles, maar zo gaat alles doorelkaar. Wat kan het zijn en wat moet ik doen?
ja ik had dat een maand geleden ook toen was valentijn net zo oud als amy... en eigenlijk zijn we nu al een maand aan het kloten met een goed schema... wat gewoon niet goed lukt! terwijl wij nooit geen problemen hadden om het schema om te gooien en nu ineens wel... misschien kan je in de ochtend wat meer melk gaan geven zodat de rest van de dag wat later komt, en starten met brood zodat ze haar buikje wat voller heeft en niet om 6uur haar laatste fles al wil....succes!
als ze dan weer naar bed gaat later op de dag.. kan je dan niet van te voren wat sap en koekje geven..
Eerlijk gezegd vind ik je schema nogal magertjes voor een kindje van bijna 9 maanden. Wat ik mis is fruit? En brood en/of pap overdag? Je kindje groeit zo ontzettend hard, die heeft echt meer nodig dan alleen de melk die ze overdag krijgt...Koekje kun je niet echt meerekenen, dat geeft geen verzadigd gevoel. Een stevig ontbijt is de beste start van een dag.. Misha is van 19 maart en die krijgt om 8 uur een stevig bord pap, gemaakt van 200cc opvolgmelk+bambix. Rond 11 uur fruit (100 tot 200 gram). Tussen de middag een boterham en een fles van 200cc melk. Rond 3 uur een snack en rond half 6 warm eten+toetje.. Om 19.00 uur haar laatste fles melk van 200cc, zonder toevoegingen zoals pap oid.. Waarsschijnlijk als je je kindje overdag meer geeft, kun je haar d'r laatste fles ook vroeger geven? Over niet al te lange tijd is het toch ook beter om die af te bouwen...
Ach, wat ben ik een blinde kip zeg Najaaa..... Maar dan zou ik toch het fruit naar voren halen, zo rond 10 uur en dan rond 12 uur een boterham en daarbij fles/beker opvolgmelk...