Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden en ik vraag me af vanaf wanneer ik hem ander drinken mag geven dan borstvoeding. Hij krijgt nu 's ochtends fruit, 's middags een boterham en 's avonds groente. Na deze maaltijden krijgt hij, als hij daar behoefte aan heeft, nog een slok melk bij mij. Maar is het al nodig om hem ook wat anders aan te bieden? En zoja, wat?
Hoi Coco, Ik heb zelf gewacht tot 10 maanden met ander drinken te geven. Dit omdat ik had gelezen dat rond de 10 maanden je melkproductie stabiliseert. Eerder er ander drinken bijgeven zou er voor kunnen zorgen dat je melkproductie terug gaat lopen. Toen ik begon met ander drinken, bood ik water en sterk verdunde diksap aan.
Ik geef Babet elke dag tussen de middag een flesje van 100 cc sap. Van Covelt. Voornamelijk omdat we consequent rapleyen, en ze geen goeie eter is. Nu schijnt dat nog niet te hoeven, maar ik raak er anders een beetje gestresst van dat ze geen fruit binnen krijgt, en dit is 20 cc puur fruit. En mijn productie is totaal niet gedaalt.
Ik geef m'n dochtertje een flesje vruchtensap of gewoon water na de groenten. Ik laat ze wel nog elke dag een 4-tal keren drinken van de borst maar dat ben ik aan het afbouwen. Ik geef ook nog yoghurt en probeer geleidelijk aan met brood met nadien wat water.
Volgens borstvoeding.com zou BV ook op 7 maanden nog de belangrijkste voedselbron moeten zijn, de rest is bijvoeding. Natuurlijk kun je je zoontje water of thee te drinken geven, maar je loopt dan groot risico dat hij aan de borst minder drinkt en je productie terug loopt.
Ik bood het wel aan, maar Dean had er absoluut niks mee. Nu pas (bijna 10,5 maand) drinkt hij af en toe wat anders. Thee, water, soms een sapje van olvarit (niet echt zoet trouwens dus best te doen) beetje diksap met veel water, roosvicee met veel water. Meestal zit dat tussen de 50 en 100 cc.. meer niet. daarbij drinkt Dean nog 4 keer de borst.
Ik heb ons meisje al een paar keer een beetje thee of iets gegeven maar ze moet er totaal niets van hebben, wel vind ze het prachtig dat ze het zelf uit haar antilek beker kan krijgen maar dan laat ze het vrolijk uit haar mondhoekjes lopen en kijkt me aan met een blik van: "je denkt toch niet dat ik deze dunne waterige troep ga drinken kom hier met die tiet" . Klein melk junkie dus hier niets 4 keer per dag minimaal 8keer en als het aan haar ligt wel 10 tot 13 keer maar dat gaat mooi niet door . Ach ik vind het niet erg, geniet nog steeds van elke voeding en "normaal" drinken krijgt ze de rest van dr leven nog kan me niet voorstellen dat ze straks 18 is en zegt; "He mam kom is hier met je tiet ik heb dorst" . Ik blijf haar zo nu en dan (voordat ze naar bad gaat ) een bekertje met thee/water geven zodat er lekker mee kan spelen en oefenen en dan merk ik vanzelf wel wanneer ze er uit gaat drinken. Succes met oefenen :-D
Ik denk dat ik Mirre af en toe een tuitbeker water aanbood toen ze ... euhm ... 7/8 maanden was? Toen dronk ze er nog nauwelijks van hoor, maar om te wennen aan een beker bij het eten
ik kan het me niet echt meer herinneren wanneer ik drinken gaf. met 10 maanden echt wel denk ik. Ik geloof bij het eten vanaf een maand of 7/8? na 6 maanden was mijn BV heel stabiel, liep het niet meer zo snel terug hoor, ik kon toen ook af en toe overslaan en de fles geven als dat zo uitkwam...