sinaspril beter dan zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sundew, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zou het kunnen dan een sinaspril beter werkt dan een zetpil? Wij geven ons zoontje ivm oorpijn 3 x 240 mg zetpil en nog steeds was het drama.. omdat we gisteren later waren met geven hebben we een keer een sinaspril gegeven omdat deze sneller uitgewerkt is dan zetpil en we weer in oude schema terecht zouden komen. En precies nu heeft hij best goed geslapen.. normaal hele nacht tegen ons aan en dan nog vaak huilend wakker. Gisteren tegen mij aan begonnen en hij sliep zo rustig. In bedje gelegd en toen heeft hij zomaar tot 03:00 geslapen. Toeval of zou het echt beter werken?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Of je hebt toevallig een spiegel met de pcm opgebouwd omdat je die al gaf. Persoonlijk zou ik niet teveel achter elkaar geven, ondanks dat het op elkaar lijkt.
    Als je wat later de paracetamol geeft, schuif je gewoon het schema op. Nier dan ineens iets anders geven om maar weer uit te komen. Tenminste dat lijkt mij handiger....
    Als ik in de zorg wat later was bij een bewoner meldde ik dat en schoof het schema op. Wij mochten dan niks tussendoor geven.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Sinaspril is paracetamol met een smaakje dus het zou niet uit moeten maken, normaal gesproken wordt rectaal juist snelle opgenomen in de bloedbaan dan oraal.

Als je het idee hebt dat hij meer baat heeft bij de sinaspril dan zou ik het een dagje helemaal daar op proberen. En dan de zetpillen even achterwege laten. Als je dat om en om gaat geven heb je kans dat hij toch een te hoge dosering paracetamol binnenkrijgt en dat helpt wel tegen de pijn maar is erg slecht voor de lever.
    Ibuprofen en andere nsaid's (naproxen ed.) kun je wel tegelijk met paracetamol geven bij erge pijn, maar daar ben ik niet zo'n fan van bij kleine kinderen: erg belastend voor de maag. Zou dat eerste met de huisarts overleggen.

Deel Deze Pagina