beter slapen aan het einde van de dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    wij hebben een hele tijd gehad dat onze kleine uk hele dagen wakker was en dan ook even vrolijk en niet moe oogde. Snachts sliep hij perfect en als hij wel moe was tukte hij wel even maar nooit lang.

Nu merken we sinds kort dat hij wat meer slaap heeft. Als hij dus in zn oogjes begint te wrijven breng ik hem naar bed. Meestal moppert hij 10 min (jengelen niet huilen) en dan slaapt hij. Alleen is hij na 20/30 minuten weer wakker en helemaal het ventje.

Nu was het vandaag zo dat hij best veel kleine tukkies had gedaan ennnet was hij weer moe. Hij ligt nu sinds 4 uur op bed en slaapt sinds 10 over vier. Hij is nu echt goed in slaap gevallen dus denk dat hij gewoon door tukt tot de fles van 7 uur als ik hem niet wakker maak (heb dit een keer eerder ook meegemaakt en hem toen wakker gemaakt een uurtje voorde laatste fles).

Nu ben ik dus benieuwd of meer kleintjes dit zo doen. Leggen jullie je kleintjes ook om 4 uur nog op bed en worden ze dan vanzelf wakker of weken jullie ze?

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik leg mijn zoontje van net 1 vaak tussen 4 en 5 's middags nog een uurtje op bed, omdat hij het anders gewoon niet redt tot het avondeten. Meestal wordt hij uit zichzelf rond 6 uur wakker, een enkele keer wekken we hem voor het eten. Om 7 uur gaat hij weer naar bed en slaapt dan direct als een roos tot de volgende ochtend half 9.

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ging hij ook heel vaak rond 16 uur weer naar bed. Wij hadden ook niet zo'n slaper, dus sliep meerdere keren per dag 45 minuten. Als hij tijdens zijn flestijd sliep liet ik hem liggen. Hooguit een uurtje later.

Nu hij wat ouder is gaat hij nog steeds geregeld rond 1600 uur nog even slaap. Ook weleens pas 1630 uur. Maar nu maak ik hem wel wakker voor het eten om 1800 uur. Hij slaapt inmiddels overdag wel beter hoor. Hij kan rustig 3 uur achter elkaar slapen. Maar de tijd dat hij 's middags naar bed gaat is verschillend. Ligt hij voor 12 uur in bed, dan red hij het niet tot het avondeten.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier was het slaapje na de fles van 19u het beste en we moesten haar altijd wel wakker maken voor de laatste fles. Dit omdat ze erg weinig dronk en we dit 'moesten. Van het cb. Zo kwam ze ook niet 's nachts.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke dus t is toch wel normaal zo laat... Ik heb hem een uurtje laten slapen en toen wakker gemaakt. Net na de fles op bed gelegd maar normaal was hij binnen 5 minuten weg en nu is hij al een half uurtje bezig in slaap te komen.

Zo dit een verband zijn? Had ik hem niet moeten laten slapen om 4 uur? Of langer?

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Toen mijn kindje 3 maanden was had hij geen vaste bedtijden; hij ging op bed als hij moe was. Misschien was jouw kindje gewoon nog niet moe toen je hem na de fles op bed legde?

7. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Einde van de dag gaat slapenhier vaak ook erg goed.. Vandaag 16 u fles gegeven ze sliep rond 17 u, dus net wel wakker gemaakt voor de fles. K kan dr wel na n uurtje wakker maken maar dan is ze boos omdat ze moe is en dan eigenlijk zou willen slapen en dan duurt t nog wel erg lang tot de volgende fles..
    dus k laat dr maar gewoon slapen

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    #8 Justy, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
    Dat is het rare, dat was hij juist wel. Hij zat voor de fles al te gapen en tijdens de fles vielen zn oogjes dicht...

Hij is morgen trouwens 4 maanden :D

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier hetzelfde inderdaad, naar bed als ze moe was, zowel overdag als 's avonds. Nog steeds trouwens.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Punt is juist dat we sinds 10 weken een ritme hebben omdat hij vanaf toen klokkie rond is gaan slapen. Hij wordt nu meestal om 8 uur wakker en dan is het flessenschema: 8,12,16,19 tot 10 weken sliep hij heeeel veel maar na die 10 weken werd dat overdag bijna helemaal niet. (af e toe onderweg of een klein slaapje in bed of in de box) . Nu merk ik dat hij wel meer behoefte heeft aan slapen(moeheidssignalen) dus leg ik hem dan steeds op bed. Alleen dat is vaak in de ochtend als hij twee uurtjes wakker geweest is. Dan een hele tijd niet of soms rond lunchtijd ook. En dan dus pas na de fles van rond 4 uur. Ik zou zelf liever hebben dat hij voor de fles van 4 uur nog slaapt maar dat is meer mijn gevoel. Heb het gevoel dat als hij van 4 tot 5/6 slaapt en hij dan om kwart over 7 weer naar bed moet hij dan dus niet moe is. En ik ben erg blij met het ritme van 7 uur laatste fles, naar bed en de volgende ochtend 8 uur wakker worden dus dat wil ik niet verstoren.

Iemand tips? Of kan het bij jullie geen kwaad voor het om 7 uur naar bed gaan?

11. Delta

Delta Niet meer actief

Hier slaapt mijn dochter ook overdag weinig, soms, als ik geluk heb, of zij! ;) 2 uurtjes achter elkaar, en na de een na laatste fles (de 4e fles vanaf 6 uur smorgens) slaapt ze goed en moet ik haar wakker maken voor de laatste fles van 22.30 uur/23.00 uur. en daarna tukt ze weer door tot 6 uur ochtend..

12. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn meisje heeft nog steeds niet echt een vast ritme, maar vanaf dag 1 ongeveer maakt ze haar langste slaapje vanaf 17.30 á 18 uur tot een uur of 1. Vervolgens komt ze nog 1 á 2 keer 's nachts. Om 6 uur is ze wakker 's morgens. Gelukkig ben ik een ochtendmens. ;)

Ik heb geprobeerd haar ritme te beinvloeden door haar om 22 of 23 uur nog een fles te geven maar dit haalt niks uit. Ze is vervolgens alsnog om 1 of 2 uur wakker. Ben ik dus maar mee gestopt.
    Ik hoop dat ze de tijd gewoon beetje bij beetje verder oprekt. Want die uren die ze 's avonds slaapt zou ik 's nachts ook wel willen slapen!
    Maargoed, ik ben van mening dat ze haar ritme vanzelf wel aanpast naarmate ze ouder is. Ze is tenslotte nog maar zo klein nu.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze vanaf 4 maanden rond 19u naar bed, dat is haar eigen ritme. Verder geen schema of vast ritme hier maar bij beide kindjes liep het gewoon zo rond 4 maanden.
    Hier doet ze meestal korte slaapjes op een dag van ongeveer een uur. Af en toe dat ze langer slaapt, de laatste tijd iets vaker.
    Maar meestal doet ze aan het einde van de middag ook nog een kort slaapje. Na 5 uur lukt het niet meer om haar op bed te leggen, dan gaat ze s avonds een half uurtje eerder op bed.
    Heel soms dat ze niet zelf tussen half 6 en 6 wakker wordt, dan maak ik haar rond 6/6.15u wakker en gaat ze een uurtje later weer op bed voor de nacht. Anders kom ik ook niet uit met de oudste.

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    #14 Justy, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Vannacht was hij om 4 uur wakker (terwijl hij altijd van 7 tot 8 ongeveer slaapt) en hij kwam er lastig in slaap gister. Dat slaapje om 4 doen we maar ff niet meer dan denk ik. Nou moet ik zeggen dat het altijd anders is hoor. Vanmorgen was hij om 7 uur dan weer wakker en heeft hij van half 8 tot half 10 nog geslapen en nu ligt hij al weer een uurtje te tukken.

T zal ook wel iedere dag anders zijn.... Ik leg hem maar gewoon op bed als hij de signalen af geeft!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier sliep ze bijna van fles tot fles geen bedtijden naar bed als ze moe begon te worden behalve na de laatste rond 22u dan de nacht in.

Deel Deze Pagina