dat vraag ik mij dus af. sophie heeft eergister en gistermiddag eigenlijk de hele middag gehuild. das niks vergeleken bij een huilbaby, want die huilen/krijsen dag en nacht, toch wist ik af en toe niet wat ik moest doen. eergister heeft het hier de hele dag geregend, dus ik kon ook niet met haar gaan wandelen. ik vraag me dus af hoe een mama van een huilbaby daarmee omgaat. nogmaals: ik wil hiermee niet zeggen dat sophie een huilbaby is, want ze huilt (gelukkig) niet dag en nacht. heb alleen meer respect gekregen voor moeders met huilbaby's.
huilbaby's huilen echt niet dag en nacht, ze huilen wel veel. Maar ik geloof dat als je baby méér als 4 uur op n dag huilt, t n huilbaby word genoemd. Zal t ff op zoeken.
Anne was een echte huilbaby ik heb heel veel aan een draagzak gehad daarin was ze stil en kon ik nog alles doen heb hele dagen zo door het huis gelopen.(het was toen toch schoon in huis).
Ik heb ook zwaar respect voor ouders met een huilbaby. Vigo huilt eigenlijk bijna nooit, maar als hij dan eens zijn nukken heeft, wordt ik al bijna compleet gek (en hij huilt dan echt maar iets van een uurtje ofzo ) Komt natuurlijk omdat ik het niet gewend ben.... Tips heb ik eigenlijk niet voor je, maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Hopelijk is je meisje snel weer wat vrolijker.
Daan heeft 15 tot 20 uur per dag gekrijst nie stil te krijgen met eten niet helemaal niks. Het enige wat je kan doen is doorgaan en hopen dat er snel betere tijden komen. Toen Daan gestopt was met huilen is me zuje hier een week lang in huis geweest en heb ik voor 4 maaden leek het wel bij geslapen. Ik ben toen daan 10 weken was ook kompleet in elkaar gestort door slaapgebrek geen respect van de medicie en de bevalling. Door aan de medicatie te gaan van de huisarts en weer door de lieve opvang van me zusje heb ik toen ook een paar dagen heel wat slaap tabletten in genomen om bij te slapen dat gaf mij weer houvast om verder te kunnen gaan. Als Daan nu huilt kan ik er wel aardivg tegen behalven van de week maar daar ben ik ook weer overheen omdat hij nu weer opknapt maar als huilbaby moeder zeg ik hou vol het komt echt wel allemaal goed en kun je niet terecht bij de reguliere zorg ga dan het alternatieve gebeuren in want ik vind het wel heel frapant dat de alternatieve zorg wel wat aan huilbaby's kunnen doen.
Wat is een huilbaby? Ongeveer 10 tot 15 procent van alle baby's is een huilbaby, wordt algemeen aangenomen. Daar wordt de volgende definitie voor gehanteerd: als een baby minimaal 3 weken, minimaal 3 dagen per week, minimaal 3 uur per dag huilt, dan wordt het een huilbaby genoemd. Ter vergelijking: een normale baby huilt hooguit anderhalf uur op een dag (waarvan veel ouders zich trouwens niet realiseren dat dat normaal is).
Ik heb de eerst twee maanden ook een huilbaby gehad. Er zaten tijden bij dat ze van de 36 uur er maar 3 sliep, niet eens achter elkaar. Ik dus ook niet en dat terwijl in een keizersnede had gehad. Echt moe was ik, nu nog trouwens. Gelukkig is die tijd voorbij en weten we nu wat de oorzaak was. Maar ik heb er nog wel last van. Als Lola echt aan het huilen is van de pijn weet ik dat het nu geen uren gaat duren maar ik schiet nog steeds in de stress. Stom is dat, en het gaat langzaam beter maar het zit er nog goed in. Ik heb Lola ook veel bij me gedragen, uren door de kamer gelopen met haar tegen mij aan. Toen leek er geen einde aan te komen, maar het vreemde is dat je het snel vergeten bent zodra het beter gaat. Nu zit ik niet meer zo gespannen in de aanvals houding; here I come to save the day! Komt goed meis, echt waar! Groetjes, Mirelle.
Als de ouders vinden dat hun baby veel huilt dan is het een huilbaby! Fenja huilde ook veel, erg zwaar was het. Gelukkig heeft nooit iemand gevraagd hoe lang ze huilde op een dag en werden we meteen serieus genomen. Als die grafiekjes met tijden hoe lang ze moeten huilen voordat ze een huilbaby genoemd kunnen worden is onzin. Al huilt je baby 2 uur op een dag, en wordt jij als ouder er "gek"van of denk jij als ouder dat er iets mis is, dan moet er gewoon hulp van buitenaf komen.
En zo is het alkievalkie! Het gaat om jou en als jij er moeite mee hebt, hulp zoeken! Een moeder in de stress is een baby in de stress. Groetjes, Mirelle.
heb het idee dat veel moeders nu denken dat ik een huilbaby heb en dat sophie ook veel huilt. dat is niet waar, ik vroeg het me alleen af omdat sophie 2 middag-en redelijk wat gehuilt heeft, daarvoor sliep ze heel veel. en ligt nu ook lekker te slapen en slaapt 's nachts ook goed door. en daardoor vroeg ik mij af wat een moeder met een kindje dat dus relatief veel huilt - dus echt merendeel van een dag- hoe die de dag met hun kindje door komen? ik bedoel er moet toch een huishouden gerund worden.
Nadine heeft de eerste 2,5 maand ook heel veel gehuild. S'avonds van een uur of 6 tot 12 aan 1 stuk door en overdag ook nog regelmatig. Ik wist dat het van de krampjes kwam en heb haar ook vanalles gegeven om het over te laten gaan, maar dat hielp dus totaal niet. Gelukkig wist ik dat het vanzelf over zou gaan anders was ik kompleet gek geworden! En nu....nu huilt ze nog hooguit een half uurtje per dag.
Huishouden? Nee, dat gaat dan niet. Alle hulp ook aangenomen. Een vriendin die op de koffie kwam pakte uit d'r zelf de stofzuiger en dweil, heerlijk was dat. Vriend lief deed boodschappen en kookte. Mijn moeder stofte als ze langs kwam of liet de hond uit. Het was niet mijn ding zeg maar, maar het kon niet anders. Overigens ben ik wel minder proper geworden hierdoor, die strijk kan morgen ook wel en anders overmorgen. Niet dat het hier een bende is of smerig, maar niet meer zo strak volgens schema. Ik geniet nu liever van alles wat ik heb! Groetjes, Mirelle.
mijn middelste meisje was ook huilbaby die huilde ook de halve dag en kon ik alleen in slaap krijgen in een draag zak heb 6 maanden met haar rond gelopen en gesust dacht soms ook dat ik gek werd ze sliep gelukkig s'nachts wel goed dat scheelde al een hoop maar we zijn er door gekomen gelukkig had ik me vriend ook thuis die deed veel van het huishouden en de oudste verzorgen want dat ging niet echt met de buikdrager
Iman was ook een huilbaby. Die huilde VANAF dat ze 2 minuten oud was constant, dag en nacht, af en toe sliep ze eens een half uurtje OP MIJN BUIK. (Je kan je voorstellen dat je zelf dan NIET sliep) Hoe ging ik er mee om? Je word er helemaal gek van, tenminste ik wel. T constante gekrijs, je kan niets doen, het is echt je verstand op 0 en doorgaan, dag en nacht. Toen ze 3 maanden was ging het gelukkig beter en ze heeft zich ontwikkeld tot een heel vrolijk kind, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat de hoofdreden is waarom ik nog geen 2de zou willen... Ik ben ZO bang dat ik weer een vreselijke baby krijg. T klinkt misschien hard, maar zo herinner ik me de eerste weken met haar helaas.
Ik heb precies hetzelfde sweetangel. Een tweede! ik durf voorlopig ff niet meer. Als ik een baby zie die net is geboren dan denk ik alleen maar.....oooh wat zwaar. Stom he, alsof alle baby's hetzelfde zijn...maar toch. Ik zou graag ooit een tweede willen, maar ik durf niet. Voorlopig niet teminste. denk dat ik er erg tegenop zou zien. Hier ging het gelukkig na drie maanden ook beter. Maar ik denk vaak...als we een tweede krijgen wordt het misschien nog erger, en dan zeggen we....Hmmm met Fenja viel het eigenlijk wel mee. Hihi wat een doemscenario"s he?
mijn schoonzusje had ook een huilbaby hij huilde dag en nacht 3 maanden lang alleen als hij bij haar op de borst lag wou hij wel eens stil zijn maar dat was af en toe als haar man thuis kwam dan gaf ze haar zoontje aan hem en ging uitwaaien pffff het lijkt me erg zwaar hoor en alle respect voor de moeders die een kindje hebben die veel huilt. Het lijkt me zo moeilijk als je niet weet waarom je kleine hummeltje zo ligt te huilen mijn eerste huilde al niet veel maar mijn tweede nog minder....als hij huilt dan is het omdat hij honger heeft en een flesje wil maar dat doet hij niet eens elke fles
Tip voor moeders met een huilbaby. Ga naar de osteopaat, die kunnen veel doen. Ik ken een verhaal baby echt altijd maar huilen, bezoek aan de osteopaat, probleem opgelost resultaat een tevreden baby die niet meer huilt.
@ Cristina: ik ben idd naar een osteopaat geweest met Iman. Ze werd er wel iets rustiger van, was na een sessie ook doodmoe, en volgens de osteopaat zat er iets klem in haar linker hersenhelft. Toch stopte het huilen niet, pas na 12 weken stopte dat. Of het dus gestopt is door de osteopaat OF doordat ze er over heen gegroeid is (je hoort vaak dat huilbabys ongeveer 3 maanden 'huilen' ) dat vraag ik me af... T deed in elk geval wel 'iets' idd
ik heb een helle lieve rustige baby maar savond standaard vanaf dat ze 1 week oud is heeft ze van 8a9 uur tot 12 uur haar huilmoment en is dan ook echt niet te troosten. soms houdt ze dan even op maar het moperen wordt al snel krijsen en ik lig dus elke dag pas heel laat te slapen en om 9 uur is ze weer klaar wakker en ga ik weer uit bed. (+3 en 6 uur wakker voor haar voeding) ik heb geprobeerd haar 10 minuutjes te laten huilen op advies van cb maar door dat krijsen liep ze gewoon rood/paars aan en heb haar maar geprobeerd te troosten. ik heb dus geen huilbaby maar weet soms echt niet wat ik moet doen als ze zo erg huild
Ik moet even kwijt, dat ik het hier absoluut niet mee eens ben. Ik voel me zelfs een beetje raar van binnen, wanneer ik dit lees. Ik heb een huilbaby gehad. 10 maanden lang. Dat wens je niemand toe. Ik zou willen dat mijn kleine mannetje maar 6 uur per dag had gehuild. En als mensen die, in mijn ogen, een baby zouden hebben die 'gewoon' 3 uur per dag huilt...het kind gaan bestempelen als een huilbaby, omdat zij het zelf wel erg veel vinden. Dan kan ik echt gaan koken.