Wie rookt nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door little hope, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    Deze vraag stel ik omdat de meningen enorm verschillend zijn wat betreft roken tijdens de zwangerschap...

Wie rookt er nog, of minder ondanks ze zwanger zijn?

Ikzelf rookte 30 sigaretten per dag ongeveer, en ben nu overgestapt op ongeveer 5 sigaretjes per dag, t lukt me gewoonweg niet om te stoppen...
    Wil heel graag stoppen, maar t lukt niet, ik ben niet sterk genoeg...

Ik weet dat er mensen zijn die zeggen van ja als je echt wil kan je stoppen enz enz maar denk niet dat dit voor iedereen geld...

Wil ook absoluut geen discussies uitlokken of zo, maar gewoon kijken over t algemeen hoe t zit met roken...

de vk zei over de telefoon tegen mij al sje kunt stoppen is t super maar als je t op deze 5 peuken houd per dag, is t best te doen..

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik had in me ene hand een test die aan het aflezen was, en in mijn andere hand ene peukie...Toene r een plusje verscheen heb ik de rommel meteen in de prullebak gesmeten..en ben nu dus 29 weken en 6 dagen rookvrij...

Ik moet zeggen dat ik er totaal geen moeite mee heb, ik heb 15 jaar gerookt, zeker 25 peuken per dag...

3. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    dat vind ik echt heel erg knap van je (Y)

rookte de mensen in je omgeving ook allemaal?

hier wel... echt IEDEREEN... en dat maakt t ook moeilijker

4. nienke80

nienke80 Actief lid

23 mei 2007
    165
    0
    0
    hoi hoi
    ik rook ook nog ongeveer 5 sig per dag, baal eigenlijk van mezelf maar ja......
    dus je bent niet de enige

5. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben :$

zie nl allemaal "gezonde" meiden, nie roken enz enz en dan schaam ik me

6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik ben toe ik positest had gelijk gestopt! en rookte toch echt wel veel! en heb er gelukkig geen moeite mee!

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb eerst wel gerookt, maar ben gestopt toen ik stopte met pil. had er ook geen enkele moeite me omdat ik wist waar ik het voor deed. Voor een kindje stoppen was dan ook het enigste waarvoor ik kon stoppen.
    Heb dus echt niet gerookt tijdens zwangerschap..moet er ook echt niet aan denken...ik word oook wel boos op mensen die wel gewoon doorroken tijdens zwangerschap.....wat dit met je kindje doet...
    Ik vermijd rokerige ruimtes ook zoveel mogelijk en dit lukt goed, alleen heeel soms word er op een verjaardag gerookt wat ik wel jammer vind maar niks aan te doen helaas.

Er wordt dan ook wel eens gezegd dat stress erger is dan paar sigaretjes roken...dit is dus echt niet waar hoor, je kunt natuurlijk beter niet roken.
    Ik wil je verder niet aanvallen ofzo, maar zelf vind ik het heel egoistisch van vrouwen die zwanger zijn om door te blijven roken...sorry...ik kan er niks aan doen maar het maakt me echt boos...ik heb zelfs in het begin nachtmerries gehad dat ik 1 of een halve sigaret rookte tijdens mijn zwangerschap...gelukkig heb ik dus echt nooit gerookt tijdens of net voor mn zwangerschap.
    Kijk anders eens op stivoro.nl

Succes en ik hopo echt heel erg dta je toch gewoon kunt stoppen.

Liefs

Sylvia

8. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    nou ik vind mezelf absoluut niet egoistisch...
    ik denk bij alles, egt alles, aan me baby

en vooral omdat ik 6 jaar op dit wonder heb gewacht...

en ik voel me ook niet aangevallen hoor ;) iedereen mag zijn/haar mening geven...

ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben, en ik vind t ook niet egoistisch van die vrouwen...

vroeger rookte iedereen gewoon door (meer als 5 per dag) en die hebben ook gezonde kindjes op de wereld gezet

9. daddys princess

daddys princess Actief lid

23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    sorry hoor maar ze vraagt wie er rookt niet wie er gelijk gestopt is.... :/

ik rook ook nogsteeds hoor max 5 sigaretten per dag maar ik heb ook wel dagen dat ik helemaal geen 1 rook mijn vk zei dat ik het beter bij een paar kon houden dan gelijk te stoppen omdat je dan waarschijnlijk stress krijgt en dat blijkt nog slechter te zijn als sigaretten

10. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    idd princes, dat is mijn vraag en mijn vk zei hetzelfde...

soms rook ik er ook maar 1 en soms 6... maar zit gemiddeld op de 5 per dag...

ben trots dat ik t al zover voor elkaar heb, en niet dat ik nog steeds n pakje peuken per dag rook

11. daddys princess

23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    daar mag je ook best trots op wezen hoor
    ik word ook wel is met een scheve blik aangekeken als ik rook maar gewoon negeren waarom zou je geen gezond kindje krijgen als je rookt? wat jij al zei vroeger rookte ze ook gewoon door en die hebben ook gezonde kinderenmaar wat ik wel doe als ik zin heb in een sigaret is delen met mijn vriend dan roken we gewoon ieders de helft (is nog goedkoper ook haha :p)

12. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    hahahaha ja doe ik ook met mn man :p en scheelt idd wel in de prijs

hij koopt n pakje voor zichzelf lol en ik rook de rest dan de volgende dag (hij laat er altijd 5 inzitten)

en ik negeer t ook hoor, ik heb zoiets van als t je niet aanstaat kijk dan niet :D

mijn beebje is hartstikke goed aan het groeien enz enz, en mijn gyn (had daar maandag de laatste afspraak) die zei ook dat als ik t op max. 7 zou houden, dat dat voor mijn doen gewoon al erg goed is :)

13. AnnieP

AnnieP Lid

26 nov 2006
    68
    0
    0
    Limburg
    Ik rook ook nog. De ene dag gaat 't me gemakkelijker af om minder te roken dan op een andere dag.

Ik rookte ong. 15 sig per dag, nu gemiddeld een stuk of 7.

Mijn kindje groeit goed en is erg beweeglijk.

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten of ze doorroken of niet.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb heel lang gerookt. ik ben gaan minderen toen ik zwanger wilde worden en toen dat wat langer op zich liet wachten zijn we allebei helemaal gestopt. wilden toch stoppen voor als de kleine er is. zo'n frummeltje dat naar rook ruikt, nee, dat komt er bij ons niet in. Ik vond het heel makkelijk, terwijl ik toch echt 14 jaar gerookt heb. mijn man heeft er wat meer moeite mee.

wat ik wel heel fijn vind is dat een van onze beste vrienden vanaf het moment dt wij stopten, meteen buiten ging roken, terwijl we dat nooit gevraagd hebben. zo lief! mijn vriendinnetje is inmiddels ook gestopt. mijn broer en schoonzus verwachten ook een kleintje en die roken in de schuur :D zij is een tijdje geminderd, maar doet nu haar best niet meer en dat vind ik wel een kwalijk iets, want ze kon het zo goed!

verder denk ik: doe absoluut je best, maar leef niet dag in dag uit met schuldgevoelens.

nog een goede tip om minder te roken: knip de helft van je sigaret af. zo heeft een vriendin van mij ook kunnen minderen en uiteindelijk kunnen stoppen. ze werd gewoon beperkt in de duur van het roken. ;)

15. daddys princess

23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    wat ze ook zeggen is dat de beeb klein blijft ik ben toevallig gisteren net naar de vk geweest en die zei dat het niet beter kon qua lengte en gewicht ze lag zelfs een beetje voor dus wat zeggen die 5 sigaretjes nou helemaal niets toch!

16. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    thnx voor de reacties, heb nu meer een beeld ervan gekregen...

@ daddys princess : ik denk dat wij een beetje hetzelfde denken over dit onderwerp ;)

17. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

Ik rook ook nog gewoon hoor en ook wel meer dan 5 sigaretten per dag.
    Heb bij de vorige zwangerschappen ook gerookt en de verloskundige wist er ook van . Bij de bevallingen zijn gelijk de placenta's nagekeken, ts dat ze het wist anders had ze gedacht dat ik niet gerookt had.

Het is geen excuus om door te roken maar verloskundige was het ook met mij eens... als jij stopt zit je onder de stress en dat is veel slechter.
    Daarbij.. kijk eens wat ze 'vroeger' gewoon nog aten, dronken en rookten!

Groetjes

18. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    ik wil absoluut geen discussie, maar ik snap nooit waarom iedereen over stress begint. hoezo stress?
    volgens mij praat je jezelf dat aan.

ik ben ook gestopt met roken sinds ik zwanger ben en weet zeker dat ik na mn zwangerschap weer ga roken. mis t teveel en ben er teveel mee bezig, zelfs in mn dromen. maar heb besloten dat ik mijn kindje niet wil laten mee roken, omdat ik zonodig moet roken.

mijn omgeving rookt ook allemaal en mijn vriend heeft ook gerookt, maar is ook tegelijk met mij gestopt voor onze baby!

ben blij dat ik t nu al een aantal maanden vol hou en weet ook zeker dat ik tot het einde rookvrij blijf.....maar verheug mij nu al op mn eerste sigaretje na de bevalling!

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ja dat doen ze....Dat maakt het ook moeilijker, maar als ik denk aan het wonder dat nu echt ene mens is in mijn buik, ben ik de zin aan een peuk weer vergeten...
    Ik wil je helemaal geen schuld gevoel aanpraten hoor! je bent al zeker op de goede weg wat betreft het minderen! Ik hoop alleen niet dat je jezelf voor de gek houd en stiekum toch weer gauw op je oude gewoonte kwa aantal sigaretten terug valt...Wees eerlijk tegen jezelf..Kun je niet helemaal stoppen prima, maar houd het dan echt bij bv 5 peuken...

wil je wel stoppen maar weet je niet hoe? Vraag dan hulp!

Succes

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Daar GAAN we weer!
    Dat van die stress is inderdaad absolute onzin. Kijk maar eens op de site van Stivoro.nl! Daar staat dit zelfs genoemd als 1 van de meest gebruikte smoezen om roken goed te praten.
    Dus praat het roken nou niet goed; ook niet als er "maar" 5 neemt op een dag. Roken is gewoon slecht. PUNT!

Deel Deze Pagina