sinds 2 weken niet meer aangekomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanyasmin, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    Hallo dames,
    Ik heb even een vraag. De vorige controle met 35 weken zei de VK ineens dat ze de groei van de baby in de gaten willen houden omdat ie nogal wat schommelt. Ok dacht ik, dat wist ik helemaal niet. Hadden ze niks van gezegd. Maar nu ben ik dus sinds 35 weken helemaal geen ene gram aangekomen:(
    Hebben meerdere dat of is dat normaal? Ik eet namelijk wel gewoon en ook elke dag een grote bak roomyoghurt stracciatella:D Dus ik vind t wel raar. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen:)

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

oooooh...het water loopt me in de mond!

Is dat niet normaal dat je nu niet meer zo veel aankomt??

Het viel me bij mij ook op dat ik in 2 weken tijd niks ben aangekomen en ik zit op 32 weken... ik maak me daar ook wat ongerust over... ik blijf op de +8.2 kilo hangen

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    jou gewicht heeft volgens mij niet met de groei van het kindje te maken? ik was tijdens de vorige zwangerschap ruim 22 kilo aangekomen en was bevallen van een frummeltje van 47 cm en 2655 gram...maar mijn dochter is inmiddels een lange darm met een goed gewicht hoor... :D
    ik krijg wel extra groei echo's bij deze zwangerschap.
    maar het heeft dus niets met aankomen in gewicht te maken..

4. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    Zo:$ 32 weken en maar 8 kilo aangekomen!! Wow dat is netjes..ik heb waarschijnlijk toch iets te veel van die overheerlijke stracciatella roomyoghurt zitten eten:p
    Ik denk dat zolang we de baby goed voelen, dat het wel goed zal gaan. Anders hoor ik het wel bij de volgende controle!

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Volgens mijn vk maakt dat niets uit, ik was afgelopen 3 weken ook niet aangekomen, nu laatste week dan wel weer halve kilo erbij. ('k ben sowieso nog niet veel aangekomen, 4kg).
    Zelf wel of niet aankomen hoeft niets te maken te hebben met de groei van het kindje.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgens mijn VK maakt dat niets uit. Ik had weken dat ik een kilo per week aan kwam en weken dat ik niets aan kom. Ik ben vrij gemiddeld aangekomen (11 kilo) Volgens de VK heeft het niks te maken met de groei van de baby. Zolang ik maar geen kilo's achtereen afval dan moet ik even aan de bel trekken...Het gaat gewoon in spurtjes dus niks om je zorgen over te maken ts. Gewoon even in de gaten houden.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Maakt niks uit. Je kindje pakt de voedingsstoffen wel die hij/zij nodig heeft. Wellicht dat hij/zij niet hard genoeg groeit maar dat zegt niets over jou gewicht etc.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen zorgen,ik ben de laatste 2wk al 2kg afgevallen terwijl ik vaak frietjes heb gegeten..hihihi

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat zegt niet zoveel. Juist deze laatste weken verbruikt de kleine meer van wat jij eet.

Ik ben tot week 25, 15 kg aangekomen en daarna niets meer

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik ben tot 25 weken niks aangekomen, en uiteindelijk maar 6 kg. wel een iets verhoogd bmi, niet shocking ofzo!
    geboren met 38.5 week, 2948 gr en +- 48 cm.

deze zwangerschap bewust niet op de weegschaal gaan staan aangezien ik daar geen behoefte aan heb. heb me bij de eerste best zorgen gemaakt om het stil staan in gewicht.
    hij zit nu tijdens de zwangerschap gewoon netjes op de middenlijn qua groei. denk dat hij wel iets zwaarder geboren word, aangezien hij veel sterker aanvoelt. (dochter bewoog niet..)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Geen zorgen, jouw gewicht heeft niets te maken met de groei of het gewicht van je kindje. Integendeel, het is beter dat je niet te veel aankomt. Als je te veel aankomt krijg je meer kans op bepaalde kwalen die niet altijd even goed zijn voor je beebje.

12. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    dames, bedankt voor de geruststellende reacties! ik heb ook nog een controle bij de vk gehad en de baby was wel gewoon gegroeid dus idd zorgen gemaakt om niks:D

13. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was de laatste controle van week 30 naar week 32 zelfs afgevallen.
    Zou me dus niet teveel zorgen maken.
    Ik moet 10 sept. Weer voor controle.. ben dan 34 weken...
    Maar momenteel flink de griep te pakken... dus aankomen gaat wederom niet lukken :(

14. Indlovu

Indlovu Lid

22 dec 2013
    82
    0
    0
    Inderdaad maak je geen zorgen! Ik ben nu 30 weken en alleen nog maar afgevallen.. zelfs zo erg dat ik in 2 weken tijd 3 kg was afgevallen en de weegschaal werd echt een obsessie voor mij.. maar dan om te kijken of ik al was aangekomen xD nu wegen ze mij helemaal niet meer ivm de stress die het mij opleverd en kijken aleen nog maar of de kleine vent voldoende groeit ^^
    No worries! Hoe moeilijk het soms ook klinkt

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Geen zorgen maken meid, jouw gewichtstoename zegt niets over het gewicht van je kleintje. Bij de oudste viel ik in de laatste weken ook deels af... maar zaten midden in de stress van een verhuizing. Toen we weer "te stoel en te bank" zaten, stabiliseerde mn gewicht en de laatste twee weken groeide ik zelfs weer licht: dochter van krap 3700 gram. En zelf 14 kilo aangekomen.

Bij de jongste ben ik "maar" 10 kilo gegroeid, deels door dieet beperkt ivm zwangerschapssuiker... maar wel een dochter van 4120 gr en 53 cm lang... de gyn wilde eerst het gewicht niet eens geloven, totdat ze haar optilde :)

Deel Deze Pagina