Baby 4.5 maand en slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Baddie, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baddie

Baddie Actief lid

Apr 26, 2009
    120
    0
    0
    Mijn zoontje van 4.5 maand is een goede slaper. S'nachts slaapt hij klokje rond,na de fles s'morgens slaapt hij ook nog 2 uurtjes,en tussen de middag ook 2 uurtjes.
    Maar....in de namiddag geeft hij niet aan zijn slaap toe. Ik leg hem in bed (okee,hij rust,maar slaapt niet),hij jengelt,en hij huilt.
    Hij krijgt om 17.30 groenthap,en daarna is het eigenlijk al mis.
    Meestal moet ik rekken tot 19.00 voor de papfles,meneer is dan helemaal moe,drinkt wel z'n fles helemaal leeg,en ligt meestal om 19.30 in bed.
    Ik ga weleens wandelen na de groenthap,maar dan valt hij ook niet in slaap...
    Hoe doen jullie dat?

2. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier precies hetzelfde! Onze zoon slaapt smorgens het beste, smiddags soms 2 uur,meestal minder en tegen de avond wil hij niet meer naar bed. Meestal kan ik het rekken door idd met hem te gaan wandelen( dan slaapt ie 10 min) en daarna in bad. Dan heb ik zo een uurtje vol. Maar het is idd lastig

3. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Wij geven haar nog geen groente/fruit.
    Sinds vrijdag hebben we het volgende schema:
    700 fles
    830 naar bed
    1100 fles
    1230 naar bed
    1500 fles
    1630 naar bed
    1900 fles
    2000 naar bed
    2300 fles met wat pap
    slapen

Ze slaapt vrijwel tot de volgende fles.
    En een extra knuffeltje in bed om mee te spelen? Of iets om naar te kijken? Wordt hij daar niet rustig van?

Groetjes Siepie

4. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij zijn de groentehap wat vroeger gaan geven, rond half vijf/vijf uur. Daarna kijkt ze in de wipstoel of op het speelkleed toe bij het koken en gaat dan in de kinderstoel mee aan tafel. Ze vindt het enorm interessant om te zien hoe wij eten! Na het eten is het nog even spelen en knuffelen en zodra ze moe is naar bed. En dat kan goed om half zeven al zijn. Ik rek niks meer, moe is moe en moe is naar bed. Des te beter slaapt ze.

5. Baddie

Baddie Actief lid

Apr 26, 2009
    120
    0
    0
    Ik mocht van het CB al beginnen met fruit,en als wij eten,zit hij ook in de wipstoel,en krijgt hij 2 eetlepels groenten.
    Hij vind het ook heel erg leuk om te kijken wat wij aan het doen zijn. Is het eten op,en alles afgeruimd,dan komt het; Jammeren,moe zijn etc. In bed leggen wil hij echt niet.
    Vaak is het wandelen (hebben een hond,die moet er ook uit,scheelt!),of badje,om toch rond de klok van 18.45 te komen.
    Dan krijgt hij de fles met rijstebloem,en slaapt door tot de volgende ochtend 7.30.

Siepie; Ik zie dat je dochtertje nog een 23.00 uur fles krijgt. Die is er bij ons al af. Ik moest mijn zoontje wakker maken uit een hele diepe diepe slaap.
    Fijn trouwens dat ze om 16.30 tot 19.00 lekker naar bedje gaat en slaapt! Ideaal.

6. MeMyself

MeMyself Actief lid

May 5, 2010
    456
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst gelezen dat je het beste het groentenhapje wat eerder kan geven tussen 14 / 15 uur, omdat het te zwaar zou vallen en iets met de spijsvertering. Onze meid krijgt om 19 uur de laatste fles en doet ook altijd moeilijk voordat ze slaapt. 's nachts en 's ochtends slaapt ze perfect en meestal 's middags ook wel. Ik denk dat het gewoon een huiluurtje is, zoals veel baby's hebben.

Share This Page