Buik liggen = krijsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tallywap, Jan 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tallywap

Tallywap Lid

Dec 2, 2008
    29
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Mijn zoontje is 11 wk oud. Nu moesten wij hem van het CSB elke dag een paar minuten op zijn buik leggen, zodat zijn nekje stevig wordt.
    Als ik hem op zijn buik leg, dan is het echt krijsen geblazen :(
    Wat is jullie ervaring hiermee?

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ons mannetje vond het ook niet echt leuk. Alleen op mijn buik vond hij het wel gezellig. Dat is zo'n beetje hoe we dat oplosten. Hem op onze buik. Dan kon hij namelijk lekker naar ons kijken. Op een gegeven moment kon hij wat meer en begon hij het leuker te vinden.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook hoor, idd op mijn buik ging het nog wel, maar anders is het ook gillen

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Lisa wilt ook niet op haar buik liggen. Dus ik hou haar vaak tegen me aan omhoog. (net als boertje laten) en dan tilt ze zelf haar hoofd omhoog.. dus zo oefen ik het:)

5. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden het ook met onze zoontje. Hij moest meer op zijn buik gelegd worden van het CB. Na het eten was geen optie,omdat hij een spuugertje was.
    Daarom oefende we na het verschonen op het aankleedkussen. Even een paar minuutjes.
    Een fotograaf legde een aankleedkussen onder mijn zoontje...armpjes er overheen, dit vond hij prima en het waren echt super momenten voor foto's.

6. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is lastig. Veel kindjes vinden dat niet leuk, is gewoon erg vermoeiend. Ons kleintje slaapt al vanaf zijn 2e week op de buik, dus hij is het gewend, vind het fijn en kan zijn hoofd al goed ophouden sinds hij 5 weken oud was.
    Maar ik denk dat de tip van femkes wel een idee is. En anders iets van geluidmakend speelgoed tegen de rand van de box leggen zodat hij daarnaar kan kijken. Hoeft ook niet lang, regelmatig 10 minuutjes is al goed.
    Succes met proberen!

7. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn dochter vond het ook echt vreselijk!!

Enige dat hielp; op de bank voor de tv! :) Vond ze zo interessant dat ze haar nek wel omhoog moest doen.

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Tara vond het ook vreselijk, totdat ik mijn hand/pols een keer onder haar buik hield, dat was toch een stuk makkelijker en van daaruit zijn we verder gegaan en nu vindt ze het geweldig.

En ook een spiegel voor haar neus neer zetten werkte super.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Sem vond het ook echt vreselijk heb veel geprobeerd maar steeds was het gelijk krijsen. Maar sinds de 11de maand(dus echt net haha) rolt ie zelf op zijn buik in bed en op het speelkleed en vind ie het zelfs leuk worden

Share This Page