Hoe en wanneer hebben jullie het bekend gemaakt?! Het lijkt mij erg leuk om het met sinterklaas te doen maar ben dan 10,5 wk zwanger..is dit ook te vroeg? Gaat dan wel om broers en zussen.. ouders willen we na de eerst echo 'inlichten'. Ben benieuwd
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf heb ik afgelopen week ontdekt dat ik zwanger ben, dus ben nu volgens mijn eigen berekeningen ook 4 wk en 4 dagen. Leek mij ook heel leuk om het de familie te vertellen met sinterklaas in de vorm van een gedicht of kado ofzo. Echter ga ik over 2 wk met o.a. mijn ouders naar Disney en aangezien ze achtbanen afraden bij een zwangerschap en ik normaal een achtbaan freak ben, heb ik met mijn vriend afgesproken om het mijn directe familie voor die vakantie te vertellen. Heb geen zin om daar toneel te spelen waarom ik niet in achtbanen ga. Vind het wel eng, want verwacht dan nog geen echo te hebben gehad (ga morgen bellen met verloskundige) dus zekerheid dat het goed zit heb ik dan nog niet. Maar aan de andere kant vind ik het ook fijn om het met ze te kunnen delen als de echo foute boel blijkt te zijn. Dus denk dat je nooit kunt spreken van 'te vroeg' inlichten. Je moet daarin gewoon je gevoel volgen. Als jij dat met sinterklaas fijn vind, lekker doen! Zal een extra leuk sinterklaarfeest zijn dit jaar
Oohh leuk naar Disney! Maar kunnen achtbanen ook kwaad als je nog meer zo kort zwanger bent? Meende dat met meer ging om de dikke buik dat je dan niet goed in het karretje past .. Maar snap wel dat je het dan eerder wilt vertellen! Ik denk dat ik inderdaad voor Sinterklaas ga..Ook met verjaardagen en de feestdagen voor de deur..snapt iedereen direct waarom ik niet drink mare vertel het dan met een traktatie..zijn al aantal kleintjes in de fam. en die snappen niet dat Sinterklaas een gedicht schrijft over onze baby haha. Heb al bedacht dat ik cupcakekjes ga maken met glazuur met blauwe en roze muisjes Ohh enne jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!
leuke ideen allemaal! Ik denk dat je idd niet te vroeg kunt zijn met bekendmaken. Het is nu eenmaal spannend en ook als het wel mis zou gaan (wat we natuurlijk niet hopen) dan is het wel fijn als mensen in je directe omgeving je kunnen steunen. Ik dacht zelf ook aan sinterklaas en dan met een gedicht ofzo of mijn zoontje een shirt aantrekken met grote broer er op ofzo, en dan gewoon wachten tot iedereen het ziet Toen ik zwanger was van mijn zoon hebben we het met kerst verteld met een zwangere buik taart die ik gewoon op tafel heb gezet. duurde even voor het kwartje viel maar dat was ook heel leuk! En de eerste keer heb ik het aan mijn moeder verteld tijdens een dagje weg samen (we gingen naar een musical). Daar heb ik haar een foto laten zien van mijn zwangerschapstest. Vond ze helemaal super! de 16e ga ik weer met mijn moeder naar een musical (wel toeval haha) en nu lijkt het me wel leuk het haar dan weer te vertellen. Mijn tante is er dan ook bij, dus lekker dames uitje. Ik wil komens weekend nog een clearblue doen met zwangerschapsindicatie en dan een filmpje maken van mijn zoontje waarin hij dat ding vasthoudt ofzo... en dan vragen: he wat heb jij daar, inzoomen op de test en dat filmpje laten zien aan ze. Mijn moeder maakt namelijk altijd filmpjes van mn zoontje als ze oppast, dus als ik tegen haar zeg: mam, ik heb een leuk filmpje voor je, dan kijkt ze daar niet raar van op. verder nog maar even lekker brainstormen! Leuk dat we alledrie even ver zijn!
Jij heb ook leuke ideeën wolkje! Ik vind die t-shirts erg leuk met "hoe stoer, ik word grote broer" en "geeft me een kus, ik word grote zus".. maar goed, das voor in de toekomst want dit is ons eerste kindje .. Of ik moet iets voor de kat bedenk .. mare kga geloof ik gewoon voor de cupcakes.. succes met bekend maken!
Leuk die cupcakjes met muisjes. Denk dat de hint dan wel binnenkomt Vind het idee van wolkje ook erg leuk met het filmen van haar zoontje met de test. Ben benieuwd hoe je moeder en tante daarop gaan reageren. Een tshirt met tekst bij een tweede lijkt me ook erg leuk, hopelijk komt dat er bij mij ook ooit van Las op een site ook een shirt met als tekst iets van niet leuk om de jongste te zijn en op de achterkant, gelukkig duurt het niet lang meer. Volgens mij was de tekst iets anders, maar had het wel dezelfde strekking. Vond ik ook een hele leuke tekst. Denk dat ik het zelf mijn ouders ga vertellen met een fotolijstje met een gedicht erin. Moet nog even precies kijken hoe of wat. De meningen over achtbanen tijdens het begin van je zwangerschap zijn trouwens wisselend. De beugel kan idd nog geen kwaad, maar de adrealine en krachten kunnen wellicht wel schadelijk zijn. Wil het in ieder geval niet opzoeken en sla dit keer de achtbanen even over haha. Kan het vast wel een keer op een later moment weer inhalen Jullie ook succes met bekendmaken!
Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen denk ik. Ligt er ook net aan wat voor band je hebt met je familie? Ik heb mijn ouders en schoonouders meteen gebeld na de positieve test! En ook mijn broer en beste vrienden wisten het de volgende dag meteen! Vind het zelf wel prettig. Ik kan nog wel eens doemdenken, maar mijn familie vind het helemaal geweldig en is een en al positief! Daardoor krijg ik er ook weer een beter gevoel over... Maar goed, nogmaals, je moet het zelf weten, waar jij je prettig bij voelt
Wij hebben maandag de eerste echo en als deze goed is willen we het volgend weekend vertellen tegen de ouders, broers en zussen omdat ik dan mijn verjaardag vier. Dat vonden we wel een goed moment. Ik ben dan 'nog maar' 8 weken zwanger. Ik vind het fijn als hun het weten. Ze zullen er ook voor ons zijn als het mis gaat. (al hoop ik dat natuurlijk niet).
Familie wist het hier met 4 weken (dezelfde dag als het testen), en de vrienden wisten het hier met 12 weken. Wij hebben het trouwens verteld met een t-shirt: stoer, ik word grote broer
Hee! Gefeliciteerd allemaal. Hier weten we ook sinds een paar dagen dat we een tweede kindje krijgen!! Ik heb drie vriendinnen van mij al op de hoogte gebracht. Kon het gewoon niet voor me houden. Onze ouders willen we samen inlichten maar hebben nog geen creatieve ideeen dus ik lees aandachtig mee. Ook wel heel leuk om te kletsen met dames die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Gefeliciteerd dames! Ik heb het meteen bekend gemaakt, alleen bij den jongste 2 op het werk met 7 weken. Mijn omgeving wist het dus al en aangezien ik in het verleden meerdere miskramen heb gehad, vond ik het wel fijn dat ze er vanaf wisten, mocht het mis gaan dan konden ze me steunen.
Wij hebben het de ouders met 4,5 week gelijk al verteld. Dit vond ik heel prettig, aangezien je dan dingen kunt vragen en je steun hebt, welke kant het ook op loopt. De broers en zussen hebben we het verteld na een goede echo, zo rond de 8,5 - 9 weken. Rond de 10,5 week zullen de beste vrienden en het werk ook op de hoogte gesteld worden. Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik vond het zelf een heel prettig idee dat ik mijn ouders had, hoe de zwangerschap ook zou verlopen. Na een goede echo had ik meer vertrouwen dat ik het de broers en zussen ook wilde vertellen. Stel dat het nu nog mis zou gaan, dan vind ik het ook fijn dat zij op de hoogte zijn.
Gefeliciteerd !! Wij hebben mijn vader, schoonouders broers en zussen het met de 6e week verteld. Dis was ook wel omdat we een zenuw week hadden daarvoor , omdat ze dachten dat er iets mis was met me baarmoeder. Uiteindelijk was alles goed dus hebben we t ookverteld. de rest van de familie doen wij ook rond de sinterklaas. Dan ben ik ruim 12 weken
4 november hebben wij onze eerste echo en dan kan ik het gewoon niet meer langer voor me houden. Wij hebben een heel traject van iui/kid achter ons dus iedereen vroeg ons of het raak was. Dat je dan moet liegen is erg moeilijk vind ik. Daarom vertellen wij het na 4 november. Voor mijn moeder, mij. Vriend zijn vader/moeder/ opa kopen we een fotolijstje en doen fdaar de eerste echo foto in en die krijgen hun.
Leuke en goede ideeën allemaal .. wij hebben besloten om t de ouders na de echo te vertellen, en de rest dmv traktatie met Sinterklaas! nu al benieuwd naar de reacties
Met 12 weken hebben we het aan de ouders verteld d.m.v. een gebakje met roze en blauwe muisjes op de slagroom.
Leuk om te gaan vertellen he Ik heb 't mijn ouders, zus en een aantal goede vriendinnen meteen verteld. Andere vriendinnen in de loop van de tijd en na een goede echo met 9 weken ook op facebook gezet. Kon me niet meer inhouden, was zo blij en wilde 't zo graag delen
Als het deze maand raak is ( ga morgen testen) dan geef ik mijn vader met zijn verjaardag een verjaardagstaart met een baby erop. De taart maak ik zelf.