Voel me belabberd en alleen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Creatype, Nov 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Creatype

Creatype Lid

May 11, 2006
    55
    0
    0
    NB
    Ik voel me....blehhhhhhh! En niet lichamelijk (alhoewel een beetje). Ik ben nu bijna 36 weken zwanger van mijn eerste kindje. De uitgerekende datum (16 dec.) komt nu wel erg dichtbij. En er moet nog zoveel.... Lees maar even met me mee. Wat betreft de babykamer: een jute achterwand die nog geschilderd moet worden en de electriciteit moet nog in orde gebracht worden. Spulletjes voor de baby kopen: dekentjes voor in het ledikantje, boxkleed, box speelgoedzak, wipstoeltje, luiertas. Verder moet ik het kraampakket nog nakijken (of het voldoende is), papierwerk, enveloppen schrijven, binnekant geboortekaartje ontwerpen, noodtas inpakken, babykleertjes wassen, telefoon boven aansluiten, hoeslakens en moltons kopen, klossen en po lenen bij Vivent, shoppen voor nachtkleding en ondergoed én last but not least het huishouden! Mijn vriend werkt veel en onregelmatig. Bijvoorbeeld vandaag werkt hij van half 3 tot 10 uur vanavond. Wanneer hij thuis is staan er ook nog een hoop klusjes voor hem te wachten. En onze auto (2cv/eendje) is weereens kapot. Hij heeft nauwelijks tijd om dat al te verhelpen laat staan de rest. Hij probeerd me zoveel mogelijk te helpen maar hij trekt het ook allemaal niet meer. Normaal gesproken zou ik veel steun hebben aan mijn moeder maar die zit notabene in een verhuizing en loopt ook over van hetgeen wat allemaal moet. Dus aan mijn ouders kan ik ook niets vragen. Mijn beste vriend is ook aan het verhuizen en zijn vriendin is ook 9 weken zwanger. Op het moment kan ik niet of nauwelijks fietsen. Het druk té hard op mijn blaas. Hierdoor ben ik aan huis gebonden. Ik heb een enorme hekel aan een "vies" huis en ik doe mijn best maar ik ben veel sneller moe en trek het allemaal niet meer. Lichamelijk gezien ook niet meer. Ik heb last van alle kilo's die ik met me meedraag. Ik kan/mag niets tillen. Ik heb last van maagzuur, rugpijn...Kortom ik voel me belabberd en alleen. Vandaar dat ik even mijn verhaal wilde spuien hier. Sorry voor het lange verhaal. Maar ik ben blij dat ik het even kwijt ben...

2. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ff doorbijten meid! Kun je geen hulp krijgen van familie? Vrienden? Sterkte.. laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze..

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hé meid, de moed niet verliezen, het zal je wel allemaal lukken! Misschien kun je een mooi lijstje maken met alles wat je nog moet doen en daarvan bvb elke dag twee dingen doen...

De spulletjes die je nog tekort hebt, zou je best wel zo snel mogelijk gaan halen... want je weet wat ze zeggen, de laatste maand is de laatste dag... Het kamertje kan later eventueel nog in orde gebracht worden... je kan de baby de eerste weken bij jullie op de kamer laten slapen bvb, dat geeft je dan nog even de tijd om alles daar in orde te maken.

Kun je niet een keertje op een zaterdag gaan shoppen met een vriendin? Of met je zus? Of je mams of zo? Dan heb je dat alvast gedaan.

De binnenkant van je geboortekaartjes ontwerpen, kun je toch thuis doen? Je kan het alleen ontwerpen en dan aan je vriend vragen of hij het goed vindt? Jullie kunnen er dan nog altijd iets aan veranderen als hij dat wil.

Je kan bvb elke dag een half uur je enveloppen schrijven... dan wordt het niet zo saai en raakt het toch gedaan.

De babykleertjes wassen houdt eigenlijk ook niet zoveel in hé, je stopt ze in de wasmachine, je laat ze drogen, je strijkt ze en geeft ze een plaatsje... het lijkt een berg werk, maar het gaat sneller dan je denkt hoor!

Je noodtas kun je ook al gedeeltelijk klaarzetten en anders kun je alvast een tas klaarzetten met een lijstje wat er allemaal in moet, want vele dingen heb je ook nodig als je thuis wil bevallen en je kan nu ook niet alles dubbel kopen...

Probeer het allemaal in stukjes te doen, niet teveel na elkaar, anders gaat het al snel doorwegen... Moest ik in je buurt wonen, kwam ik je een dagje helpen, maar helaas, ik woon in België... Heb je echt niemand die je kan of wil helpen? Vraag het desnoods eens aan je buurvrouw? Een ding is zeker, je komt er wel!

Dikke knuffel!

Kirby

4. Creatype

Creatype Lid

May 11, 2006
    55
    0
    0
    NB
    De lijstjes zijn gemaakt maar ik wil en moet zoveel en de frustratie dat dat allemaal niet meer kan grijpt me naar de keel. Je hebt gelijk wat betreft het in stukjes te doen. Ik zal proberen niet alles in 1x af te willen hebben want dan ben ik inderdaad (zoals nu) 's avonds helemaal afgepeigerd... Bedankt voor de tips! Kan dat steuntje in de rug nu goed gebruiken.

5. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Idd, een lijstje is al een eerste stap.

Er moeten idd nog wat dingetjes gebeuren, maar het is meer het chaotische in je hoofd wat het zo vervelend maakt. Ik heb daar ook wel last van!

Ik zou de spulletjes voor de baby eerst kopen, je weet idd nooit wanneer hij of zij zich aan gaat kondigen. Maar een boxkleed en speelgoedzak en wipstoeltje, zijn volgens mij niet direct noodzakelijk!

Bekijk eerst voor jezelf wat jij op het moment het belangrijkste vind, en probeer elke dag iets te doen.

Het is erg vervelend voor je/jullie dat je vriend heel onregelmatig werkt, en daarnaast ook nog allerlei andere klusjes moet doen. Maar helaas moet je roeien met de riemen die je hebt!

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten van de paar weekjes die je nog hebt! ;)

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hee meid,

Er is al zoveel gedaan en voor die laatste dingen (zoals spullen aanschaffen) kan je echt wel HULP inroepen. ;)
    De verhuizing van je ouders is nu idd effe minder, maar de hulp van je vrienden kan je krijgen hoor!

Liefs,
    Duveldraakje

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou van alle dingen die je genoemd hebt eerst eens kijken welke persé nodig zijn. Spulletjes die je nog moet kopen kun je misschien ook bestellen op internet? Dan hoef je lekker de deur niet uit en het wordt snel bij je bezorgd. De spulletjes die je niet direct bij de geboorte nodig hebt zoals bijv. het boxkleed, wippertje, speelgoedzak en luiertas zou ik lekker eventjes laten zitten. Je kunt ze later ook aanschaffen, of misschien vragen als cadeau als iemand je een cadeau wil geven (noem zomaar iets hoor..) Als de babykamer niet afkomt, laat je je kleintje gewoon lekker bij jullie op de kamer slapen en maak je na de bevalling, als alles weer een beetje rustig is, lekker op je gemak het kamertje af. Dan blijft nog over: het kraampakket nakijken. Dit plan je voor 1 avond bijvoorbeeld en is niet echt tijdrovend. Hetgeen je tekort komt evt. kun je ook bijbestellen bij een apotheek en bij je thuis laten bezorgen de volgende dag al zelfs. Het ontwerp van het geboortekaartje. Ga hier lekker mee aan de slag en heb er plezier in! Kom je toch ineens tijd tekort hou het dan simpel. Simpel kan ook heel mooi zijn hoor! De babykleertjes wassen is ook in 1 avondje gedaan en de volgende dag doe je lekker steeds iets strijken of vouwen. Klossen en een po lenen moet idd ook snel gebeuren, dus die zou ik wel in huis halen zodat je je bed kunt verhogen vanaf week 37. De rest van de dingetjes die op je lijstje staan kunnen volgens mij best nog eventjes wachten. Als je het zo allemaal duidelijk op papier zet van wat prio heeft en wat nog even kan wachten, dan kom je vast al een heel eind hoor! Maak het niet te moeilijk voor jezelf ;)

Succes!

Share This Page