hi allemaal ik ben luusje en het schiet niet echt op hier we zijn nu al meer dan een jaar bezig met 'klussen' maar dat wil niet echt lukken . nu hebben we besloten om naar de huisarts te gaan. wie van jullie heeft hier ervaring mee. ben toch een beetje benieuwd wat er gaat gebeuren. ik zie er ook een beetje tegen op . liefs luusje
Hoi Luusje, Toevallig ben ik vorige week donderdag voor het eerst naar de ha geweest. Wij zijn deze maand officieel een jaar bezig, maar daarvoor hebben we ook al 3 maanden onveilig gedaan. Ik vroeg aan de ha, (ik had een ha in opleiding) wat nu de volgende stappen waren... of ik een doorverwijzing kon krijgen voor de gyn. Na wat vraagjes, zoals... temperatuur je? heb je ovulatietesten gebruikt? ben je regelmatig ongesteld? Ben je ooit geopereerd in je buik? enz. heb ik een doorverwijzing gekregen... meteen die dag gebeld en konden die week daarna al terecht! Maar toen ik die dag daarna m'n verwijsbrief ging halen, kwam ik de "echte" ha tegen en die riep me even verder. Het leek hem beter om eerst een "spermaonderzoek" te doen, omdat hij vaker ziet dat de sperma van de man niet goed is, dan dat het aan de vrouw ligt... vooral als je geen buikoperatie, goeie ovutesten enzo gehad hebt. Dus nu een folder mee, en een potje! Tot nu toe viel het dus reuze mee... volgens mij gaan ze toch eerst dingen vragen voordat ze echt iets gaan doen. Waar zie jij het meest tegen op?? Ik ben toch een beetje bang op de uitslag van de test... stel we kunnen niet op een natuurlijke manier zwanger worden... dat zou ik wel erg vinden... maarja zo ver zijn we nog lang niet! Verder staan er op internet nog wel tips die je kan doen om sperma te verbeteren en je eigen hormoonhuishouding te verbeteren... maar of dat echt helpt??? Wij zelf hebben zoiets van... kan het altijd proberen... wij zijn nu aan de aloe vera sap tis even wennen, maar eigenlijk best lekker! En tomatensap schijnt ook een stof in te zitten wat goed is voor sperma... maar persoonlijk vind ik dat niet te drinken, dus verwacht dat ook niet van m'n ventje! Maargoed... lang verhaal, met weinig info haha... succes en ben benieuwd wat jou ha zegt!!
hihi ik zie er ook tegen op dat we misschien niet natuurlijk een klein wondertje kunnen "krijgen" . ik heb alleen 1 keer van die ovulatie testen gedaan maar ik vond het maar een duure bezigheid en omdat ik van nature veel naar het toilet gaat vond ik het ook niet echt betrouwbaar. en tempraturen heb ik ook een poosje gedaan maar niet freqent ik vergat het steeds. en was steeds ziek maar de maand dat het redelijk is gelukt merkte ik wel een terpratuur verschil na een paar dagen en de dag dat ik ongesteld werdt had ik in eens een lagere tepratuur. ik zie er gewoon tegen op . strax kan het hellemaal niet. bedankt voor je berichtje en sorry voor mijn onsamenhangend berichtje liefs luusje
Zie mijn onderwerp bij "Zwanger worden" > "klokje tikt door"... Ik zit in hetzelfde schuitje. Al bijna 2 jaar zijn we bezig om zwanger te worden. Mijn vriend heeft vorig jaar zijn sperma laten onderzoeken en dat was goed. Ik ben vervolgens door de ha naar huis gestuurd met de mededeling om eerst maar te gaan tempen. Dat heb ik 2 maanden volgehouden. Ik kon duidelijk zien wanneer mijn eisprong was en elke dag met zo'n thermo in je dinges vond ik erg confronterend. Inmiddels met ovutesten begonnen, maar wat je zegt, het is een dure grap. Je kan ze ook wel via internet bestellen en dan zijn ze goedkoper, maar ja.... De stap om weer naar de ha is voor mij best groot. Wat je zegt, stel nou dat er iets goed mis is en dat je niet op de natuurlijke manier zwanger kan worden??? Dat is de drempel, maar inmiddels door mijn verhaal op "klokje tikt door" heb ik al een aantal lieve reacties gekregen waar ik wat aan heb. Wat als je wel een gerijpt eitje hebt en er is niks aan de hand? Dan heb je zekerheid en ben je gerustgesteld. Dat is de andere kant van de medialle en zo moeten we het denk ik ook maar bekijken. Dat het nu nog niet lukt wil niet zeggen dat er iets mis is.... Ik hoop voor je dat je mooi en goed bericht krijgt en dat er niks aan de hand is. Ik duim voor je! Liefs Pietske
nou ik ben gister geweest. ze gaan eerst naar de zwemmers van mijn vriend kijken en de ha zei dat we verder tot september moeten wachten alsof we nog niet lang genoeg aan het wachten zijn! eerst maar even afwachten wat ze zeggen over de zwemmers van mijn vriend.
wat duurt een week toch lang zo . ik hoop zo dat het allemaal gewoon goed is maak me toch een beetje zorgen nou ja nog 1 nachtje slapen 8) en dan weten we hoe het zit. liefs luusje
de uitslag binnen van de zwemmers niet heel positief maar niet uitgesloten dat we een kindje kunnen krijgen nu zelf naar de gynaecoloog morgen al . wat gaat dat ineens snel maar des te eerder weten we wat er aan de hand is en wat we er aan kunnen doen8)8) liefs luusje
Jeetje Luusje, was ff niet online geweest, maar zie dat het hard gaat bij jou!! Hoe ging het bij de gyn?? Hier ligt nog steeds het potje klaar voor de sperma test ... inmiddels in m'n vruchtbare dagen dus wil even geen zwemmers verspillen ... m'n vriend gaat binnen kort wel de afspraak maken, vind het wel echt spannend! Wil zo graag!! Succes... ben benieuwd wat de gyn allemaal zei
ja je hebt gelijk die moet je niet verspillen ik ben inmiddels bij de gyn geweest en hij zei waarschijnlijk pcos op basis van de echo. maar om dat zeker te weten moet ik nu eerst ongesteld worden zodat ik bloed kan laten prikken. aan de ene kant hoop ik dat ik het snel weet maar aan de andere kant heb ik het een beetje gelezen wat het in houdt maar dat maakt me een beetje bang dat zou betekenen dat ik ziek ben als ik het een beetje goed begrijp en dat zit me een beetje dwars als je begrijpt wat ik bedoel. en hoe gaat het nu bij jou. liefs luusje
Hey luusje, wat houdt pcos precies in? Te horen krijgen dat er iets is, is nooit leuk natuurlijk!! Wat zouden de stappen zijn als het echt pcos is? Maak je dan een goede kans?? Ik ga duimen voor je meid!! Wanneer moet je ongesteld worden, of wanneer niet? Hier vandaag m'n vruchtbaarste dag... m'n vriend heeft alleen al 2 weken lang 24 uurs dienst, ik heb hem nauwelijks gezien die 2 weken ... betekend ook dat tie heel laat en moe thuis komt! dus ik ga vanavond weer m'n best doen, maar ben bang dat deze ronde niks word wish me luck!
dit is pco alleen lezen als je tijd hebt PCOS: PolyCysteus Ovarium Syndroom In het kort Bij PCOS (Poly Cysteus Ovarium Syndroom) zijn de waarden van verschillende hormonen (LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel testosteron en soms insuline (het hormoon dat de bloedsuikerspiegel regelt)) verhoogd. De waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon), het hormoon dat de eiblaasjes doet rijpen, is bij PCOS onvoldoende om de eiblaasjes te doen rijpen. Bij PCOS blijft de eisprong, en dus ook de menstruatie, gedurende langere periodes uit en de vruchtbaarheid verminderd. PCOS kan daarnaast overbeharing en/of acné veroorzaken en gaat vaak samen met overgewicht. Behandeling is nodig om de eisprong op te wekken om zo de kans op zwangerschap te verhogen, en kan door middel van afvallen, tabletten, injecties of een kijkoperatie. Afvallen leidt veelal tot het weer spontaan optreden van de eisprong, maar ook omdat PCOS een relatie kan hebben met het ontstaan van hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en eventueel met hoge bloeddruk op latere leeftijd, wordt afvallen bij overgewicht geadviseerd. Wat is PCOS? PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe). en er is een goede kans met medicijnen maar wat mij bang maakt is dat ik daardoor kanker kan krijgen en ik zou denk ik 31 maart ongesteld moeten worden. vervelend dat jou vriend er niet is zeker als het je vruchtbaarste dagen hebt maar heel veel succes. onze tijd komt nog wel liefs luusje
Ow nog even dus voor je ongi... denk je dat je een kans maakt deze maand?? Tja hoe groot is de kans nog als we al zo lang bezig zijn, vraag ik mezelf steeds af...?! Hier is m'n ei zoek ... de ene keer denk ik m'n lichaam goed te kennen en nu snap ik er weer helemaal niks van... van het weekend 2x gesext, dus nu hopen dat m'n eisprong snel volgt! Owja en pco, daar word je niet vrolijk van zeg!! Gaf je lichaam wel signialen op dat er iets aan de hand was? Of merkte je helemaal niks? En is dat een bijwerking op de medicijnen?? kanker?? Het lijkt mij ook erg beangstigend... bij mij zit het enorm veel in de familie en toen ik 2,5 jaar geleden een knobbeltje in m'n borst had, stond mijn leven ook even stil... gelukkig was er niks aan de hand en was het goedaardig, maar op internet lees ik wel dat ik meer kans maak... dat zet je toch aan het denken als je aan kinderen wilt beginnen he?? Ik heb besloten om niet met angst te gaan leven... misschien egoistisch, maar ik wil gewoon zo graag kinderen!
Hoi Meiden, Is er nog een plekje vrij? Vorig jaar heb ik een miskraam gehad en ben gecuretteerd. En nu een jaar later nog steeds geen zwangerschap. Ik heb jullie verhalen gelezen en ik kan me helemaal in jullie vinden. Ook wij hebben een rendez vous met de gyn gepland. Over 2 weken gaan we bij hem langs. Maar omdat hij ons al kent van de curettage en de bezoekjes daarna, ben ik benieuwd wat ons staat te wachten. Misschien moet mijn vriend ook wel een legertje zwemmers inleveren. Serendipity, wanneer krijgen jullie de uitslag van het onderzoek? En Luusje, wanneer weet jij of het echt PCOS is? Groetjes Tinky
zoals jullie misschien hebben gezien ben ik zwanger dit had ik echt niet gedacht zeker niet nu. nu maar duimen dat alles goed is en dat ik niet meer naar de huisarts hoef. ik wil jullie nog wel heel veel sterkte wensen liefs luusje
Waaah Luusje, heb ik dat even gemist hier!! Jeetje wat een super nieuws he!! En idd onverwacht na het slechte nieuws!! Hoe voel je je nu?? Veel last van kwaaltjes?? Voelde je je wel anders voor je nod?? Of heb je het echt niet zien aankomen?? @ Tinky Gezellig dat je ook komt kletsen... M'n vriend had niet zo'n haast met het zaadonderzoek (hij vindt het nog al spannend) maar vanmorgen eindelijk ingeleverd z'n potje ... hij was wel erg gestresst en volgens hem, was het veelste weinig... dus ben een beetje bang voor de uitslag... maar zo komen we langzaam wel een stapje dichter bij de mmm en dan is er misschien weer wat hoop!! Hoe is het bij jullie bij de gyn?? Ik heb in ronde 3 ook een vmk gehad bij 4,3 weken, stelde dus niks voor... ook niet naar de ha geweest toen... maar sindsdien dus geen teken meer van dat het mogelijk is om zwanger te worden! Hoever was jij al? Ik moet zeggen, maak me er wel steeds meer zorgen om... wat als die vmk iets veroorzaakt heeft waardoor het nu moeilijker gaat?? Ik heb namelijk steeds meer pijn rond m'n eisprong aan de kant van m'n eierstok... dus ben daar een beetje bang voor... maar eerst wachten we het zaadonderzoek af, voordat ik in de mmm ga