hallo, ik ben net bij de qyn. geweest omdat ik veel last heb van buiklachten een inwendige echo gehad die eigenlijk niets uitwijst. wel gaf hij aan dat ik links een kleine eicel had. nu ben ik aan de pil die ik ook regelmatig slik. mijn vraag is weet iemand of het normaal is dat ik ondanks pil gebruik toch eicellen aanmaak. hij gaf aan dat ik me geen zorgen moest maken maar wil toch weten of ik geen sterkere pil nodig heb. ik slik nu de microgynon 30 alvast bedankt
Een eitje groeit niet. Er is een (voldoende) voorraad aanwezig in de eierstokken. De pil voorkomt dat het eitje gaat springen.
Je geeft aan dat je de pil "regelmatig" slikt,wat bedoel je hiermee? Als je hem dus niet STRIKT slikt kun je dus wel een eisprong krijgen.
Eicellen heb je gewoon "op voorraad", die worden niet, zoals zaadcellen bij een man, elke keer opnieuw aangemaakt. De pil voorkomt dat je een eisprong hebt, de eicellen blijven bij het gebruik van de pil dus gewoon netjes in de eierstok zitten.
Eicellen heb je op voorraad, eisprong zou niet moeten kunnen.... maar ja ik heb ook twee keer een zwangerschap doorgemaakt ondanks strict pilgebruik en ik heb nu weer zo mijn twijfels bij mijn mirena
Met een mirena kun je wel een eisprong hebben, dat verschil per persoon. De mirena zorgt ervoor dat er geen opbouw van baarmoederslijmvlies is, zodat er ook geen innesteling kan plaatsvinden. Tevens zorgt het ervoor dat je slijm in je baarmoederhals taaier wordt en spermacellen er niet doorheen kunnen.
jep dat weet ik, en ik weet ook dat ik een gewone eisprong heb, omdat ik in het afgelopen jaar een aantal keer een echo heb moeten maken.... maar gezien mijn 2 eerdere zwangerschappen door de anticonceptie heen blijf ik toch altijd een beetje op mijn hoede. Ik ben nu ook weer 2 weken over tijd en ben juist de laatste maanden zo netjes regelmatig.... zwangerschapskwaaltjes heb ik regelmatig met de mirena dus dat zegt ook niets. Heb wel 5 weken geleden een baarmoederhalsonderzoek gehad (gyn zei nog dat spiraal goed zat, maar ja wie zegt dat hij na het verwijderen van al het materiaal nog steeds zo zat) Morgen moet ik naar de huisarts (en labpapiertje ophalen) zal eens een balletje opgooien...
Als je al je 2 keer ondanks anticonceptie zwanger bent geworden, zou ik ook altijd extra nog condooms gebruiken, tenzij je het niet heel erg vindt om weer zwanger te raken.
Ik dacht dit ook altijd, maar ben toch, ondanks dat ik al ruim 4 jaar de pil slikte, zwanger geraakt. Waarna testen negatief bleven en huisarts geen verder onderzoek wilde doen. Kwam hier na 7 maanden zwangerschap achter. Nu gelukkig een gezond dochtertje van 1,5
NEE, je cyclus ligt compleet plat. Ik moest tijdens mijn vruchtbaarheidsbehandelingen de pil slikken om mijn natuurlijke cyclus plat te leggen en in een kunstmatige cyclus terecht te komen. Er groeien normaliter bij correct pilgebruik geen eitjes en er is dan dus ook geen eisprong.