Eten met 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door mammie1981, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1981

7 jun 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

Wat geven jullie je kindje met 6 maanden te eten, maken jullie vers of gebruiken jullie kant en klare potjes?
    Olvarit of een ander merk??

Liefs mammie

2. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Ik maakte altijd vers en vroor het in. Groentepotjes vond ik zo smerig. En mijn dochtertje ook. Maar dat moet ieder voor zich weten.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Altijd vers. Potjesprut weigerden ze. Verse prut ook. Dus aten ze gewoon stukken, dat ging heel goed.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    fruit maak ik vers, groente krijgt hij nu nog in potjes.. maar zodra hij makkelijker stukjes kan eten, ga ik over op vers!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik geef vers, maak het eens per week en doe het in bakjes in de vriezer. heb wel potjes in huis voor het geval dat.

het valt me wel op dat die potjes zo fijngemalen zijn.. Ties eet echt al veel groffer!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Verse groente krijgt ze hier. Ik maak het fijn met de staafmixer, maar niet zo fijn dat je het kunt drinken ;).

Ben een grote voorstander van vers, aangezien ik zelf ook graag vers eet.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    wij gaven meestal vers gewoon wat we zelf die dag ook aten.
    als wij patat o.i.d aten dan gaven we een potje.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven bijna altijd vers. Potjes alleen als het handig uitkwam. Maar ons jochie at die niet echt goed.

Potjes heb ik van allerlei merken geprobeerd, om toch een beetje qua smaak te wisselen (ik vind al die olvarit potjes hetzelfde smaken). Maar niks gevonden wat echt een succes was..

Vers was meestal elke dag even wat koken. Niet zoveel werk: aardappeltje, groente koken, prakken, klaar. Of ik maakte een paar porties, en vroor wat in voor snelle dagen..
    Toen hij iets ouder werd zeg, 8-9 maanden maakte ik vaker een aangepaste versie van ons eigen eten. Dan zonder teveel kruiden, pakjes, zout, etc. Zo leerde hij ook onze pot kennen.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt uit potjes, en eigenlijk alle merken wel. heb niet echt voorkeur.

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hier ook uit potjes en alle merken! Mn dochter heeft de eerste maanden ook uit potjes gegeten en is nu een fantastische vers-eter.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier alles vers. Ik maak voor hem iets wat we zelf ook eten en dan voor wat meer zodat ik gelijk wat in kan vriezen.
    Ik gebruik de stomer in de magnetron, gaat super makkelijk.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik geef nu nog uit potjes omdat ze nog zo weinig eet.
    Als het allemaal wat beter gaat dan ga ik vers koken

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier vers, zeker nog tot een jaar of wat ouder. Sowieso zoutloos tot anderhalf, daarna alles wat wij ook eten. Daarna zal ze misschien incidenteel eens een potje krijgen, is gewoon wat makkelijker als je onverwacht ergens aanschuift.

Hele stukken aanbieden, daar ben ik niet helemaal voor. Vind het gewoon een beetje eng, maar alles glad pureren zal ik niet doen. Ik laat er wel structuur in zitten en mixen doe ik het ook niet. Tenzij het macaroni o.i.d. is.

Deel Deze Pagina