Hoeveel kaneel mag je per dag hebben als je zwanger bent?

Discussion in 'Gezondheid' started by Hopsatee, Feb 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ok ik voel me echt een domme doos dat ik dit vraag want ik verwacht eigenlijk dat het prima is maar goed, ergens zeurt een stemmetje in m'n achterhoofd...

Hoeveel kaneel zou met "mate" zijn? Ik gooi om de dag een snuf kaneel op m'n havermout en bedacht me net dat ik gisteren en vandaag wel 2-3 plakjes bananenbrood met daarin wat kaneel heb gegeten...

Dit moet toch prima zijn? Of niet?

2. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Dat kan geen kwaad! Geniet ervan!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het schijnt pas schadelijk te zijn als je een hele hoge hoeveelheid neemt, bijvoorbeeld meerdere zakken pepernoten achter elkaar. Dat ieniemienie beetje in havermout of cake kan echt geen enkele kwaad.

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb ooit uitgerekend dat 5 zakken pepernoten op één dag aardig in de buurt kwam van mogelijk gevaarlijk. Dat snufje kan echt geen kwaad.

5. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Oo ik schrok me rot van dit topic, heb net een kop gemberthee met best wat kaneel erin gedronken :| dan toch maar niet nog een kop nemen!

6. Hopsatee

Haha 5 zakken pepernoten hoe krijg je dat op 😂

7. Hopsatee

Denk dan niet dat dat ook kwaad kan :)

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Kaneel moet je idd in grote hoeveelheden binnen krijgen wil het schadelijk zijn.
    Maar het lijkt mij ook niet erg lekker meer als er dan zoveel in je havermoutje zit

9. Hopsatee

Haha nee een overkill aan kaneel is ook niet echt eetbaar! Ben ooit wel eens uitgeschoten (dop viel eraf) en toen geprobeerd hoe dat smaakte: heel VIES!

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Dames niet te hysterisch doen hoor..
    Te veel is echt wanneer je een eetlepel per dag eet. Weleens geprobeerd? 😜

11. Hopsatee

Yes toen ik 17 was. Kan dus niet haha!

nizzie86 likes this.
  12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat een paniekerig gedoe inderdaad. Zolang je geen heel potje per dag eet overleef je het wel hoor.

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ik vind het ook lastig inschatten. Er staat op voedingscentrum "eet niet teveel". Maar dat is nogal een subjectief begrip. Want wat is teveel? Het zou handiger zijn als ze dat wat concreter zouden noteren. Net als met de vette vis, dat je die niet meer dan 2x per week mag eten.

14. Hopsatee

Nou dat paniekerig gedoe valt toch wel mee. Ik geef juist in mijn op aan dat ik hier normaal niet van ben maar ineens toch twijfel kreeg. En de reacties hier zijn nou ook niet bepaald paniekerig...maar bedankt voor je toevoeging...

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

"Eet niet teveel" is gewoon een snufje. Zoals kaneel bedoeld is, lijkt me? Teveel kaneel is echt niet te eten.

16. Hopsatee

17. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Er wordt aangeraden niet meer dan (gemiddeld) 2 mg per dag te eten. Snufje over de havermout en daarnaast nog wat bananenbrood is dus zeker oke.

Die 2 mg is ook al een veiligheidsmarge.

18. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb zo ontzettend veel zin in een kaneelbroodje :D. Zou dat mogen of is dat te veel kaneel?

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tuurlijk mag dat! Appeltaartje met kaneel eet ik ook graag en daar gaat ongeveer dezelfde hoeveelheid in.

20. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Cinnamon Challenge hahahahaha

Share This Page