vanaf wanneer pasta?

Discussion in 'Voeding' started by Boeffie2011, Feb 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn zoontje heeft KMA. Hij is momenteel 8 maanden en het introduceren gaat goed. We mogen geen melkeiwit - kippeneiwit - noten/zaden en pinda's geven. Ook soja mag nu nog niet. We mogen daarmee over een maandje rustig gaan proberen.

Mijn vraag is mag Stijn al wel pasta?? en moet het dan witte zijn of mag de volkoren variant ook?? Brood en rijst gaat goed maar vind het wel moeilijk om te varieren in zijn voeding. Ik probeer nl zoveel mogelijk zelf te maken maar vind het lastig om dus zoveel mogelijk variatie aan te bieden.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Pasta deed ik met 7 maand. Had hier geen kma..

Volkeren is ook goed, zeker als brood ook goed gaat.

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Let wel op. In veel volkoren pasta zit ei. In de bio van ah niet!

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja idd, let even op ei!
    Hier zijn we met 8 maanden begonnen met pasta. De volkoren variant is veel gezonder dan de witte.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als hij brood eet, kan volkoren pasta ook. Idd opletten geen ei.
    Hier meestal biologische volkoren penne van AH.
    Penne eet ze het liefst omdat het makkelijk eet, met 8 maanden kunnen ze dat ook prima zelf eten.
    Tomaat heb ik volgens mij met 10 maanden geintroduceerd.
    Daarvoor gewoon pasta met groente gegeven.
    Rond die leeftijd gaven we aardappels/rijst/pasta met verschillende groentes.

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    bedankt voor jullie reacties!!
    Ik maak nu eigenlijk alles nog wel klein met de staafmixer maar gaan rustig proberen om wat meer groffere stukjes te geven omdat de boterham en koekje ook goed gaan.
    Kijk altijd goed op de etiketten omdat hij best wel heftig reageert op melk.
    Tomaat als je dat kookt is het minder heftig toch?? Heb in een potje ook wel eens tomaat gegeven en dat ging ook goed. gaan het allemaal maar eens rustig introduceren :)

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Pasta kan je makkelijk nu geven. Ei zit zelden in volkorenpasta. Hier hebben we altijd volkoren spaghetti, volkoren of meergranen macaroni. Zoon heeft ei allergie. Ei komt eerder voor in witte pasta. Als tomaat goed gaat kan je daar pasta mee maken. Anders een melksausje maken van de eigen melk en wat bloem. Zo doe ik dat hier ook.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier met 7 maanden beginnen met pasta. Verse pasta is vaak gemaakt met ei, en tagliatelle ook. Anders even op het etiket kijken.
    Er staat niet bij of je ook aardappel geeft, maar dat gaat ook heel goed. En anders couscous, quinoa, risotto?

Share This Page