Wij nemen zelf vaak een groentepakket voor macaroni/spaghetti, maar hier zit prei in. Dochteris nu 8 maanden. Hoe kan ik de macaroni klaarmaken zodat zij het ook mag?
Ik heb meestal paprika, courgette en komkommer in huis. Soms champignons. Vanaf een maand of 10 gaf ik ook ui erbij.
met broccoli en room (het enige wat mijn kindje wil eten momenteel) of met een beetje diepvriesspinazie en tomaten of met aubergine en tomaten of met bloemkool en kaas
Hier eet mijn zoontje gewoon prei mee, wel met mate. Als je googled op voedselintroductieschema kom je op borstvoeding.com en daar staat een gigantisch overzicht met o.a. groentes en vanaf welke leeftijd het 'mag'. Wellicht handig ter inspiratie
Gisteren toevallig pasta gemaakt met courgette, paprika, champignon, winterpeen en prei (die liet ik tot 12 mnd gewoon weg)
toen Jelmar kleiner was maakte ik de suas zelf met tomaten, courgette, champignons, paprika en beetje kruiden voor de smaak, en wat rundergehakt.
Ik maak macaroni voor Simone met tomaten, wortel, broccoli, gehakt en soms een beetje ham als ik het heb liggen. Lekker een beetje knoflook erdoor, en een eetlepel italiaanse kruiden. Eens in de zoveel tijd maak ik een pan en vries het dan in porties in voor 'noodgevallen', opwarmen, beetje jonge kaas erover, ze vindt het heerlijk!
Ik gooi echt van alles door de pastasaus.... Broccoli, paprika's, champignons, courgette, wortel, spinazie, olijven, prei, ui, peulen, tomaten, knoflook, aubergine... Je kunt eigenlijk vrij veel groentes gebruiken om lekker pastasaus te maken.
O ja, hier ook regelmatig diepvriessperziebonen erdoor, de rest vist ze er momenteel uit. Laatste 2x heb ik de saus gepureerd, dat was wel een succes dus misschien dat we dat voorlopig maar zo doen.
Aubergine (wel heel goed gaar maken, misschien even eerst bakken en dan in een beetje water nastoven voordat je het erdoor doet), courgette, papika, champignons.