Wij weten nu eindelijk waarom Justin s nachts wakker word. Hij kan sinds een paar dagen van rug op buik draaien maar omdat hij zn slaapzakje om heeft, lukt dit m niet. Wat moeten we nu? Hem op de buik laten slapen of elke keer terug leggen op zn rug, waar hij dus aldoor wakker van word en wij ook..Vanmiddag bij opa en oma is ie in de box op zn buik in slaap gevallen (er was natuurlijk wel iemand bij) Iemand tips of ervaring(en). Hij is nu 14 weken.
En dan mét slaapzakje? Ben zo bang dat ie zich r in 'verdraaid' ofzo.. Maja dekentje/lakentje schopt ie ook af?
Wij hebben ons kleintje tussen 2 opgerolde handdoeken liggen. Hij heeft nl de gewoonte om plat met zijn gezicht tegen de zijkant te gaan liggen. Tussen die handdoeken ligt hij goed vast en kan hij niet wegkruipen of zo. Hij slaapt heel goed dus ik denk niet dat hij daar problemen mee heeft. We leggen hem ook zo op zijn zijkant, op die manier kan hij niet verder omrollen. Succes!
Ik doe bij Martina de slaapzak aan het voeteneind tussen het matras. En een dekentje over haar heen (ze is een kou-kleum)lekker strak ingestopt.
Ze raden het niet aan om een baby op z'n buik te laten slapen, maar ik ben bang dat je er weinig tegen kan doen. Alyssa draait sinds ze 4,5 mnd is op haar buik, ook met slaapzak aan in bed. Sowieso elke ochtend tref ik haar op haar buik aan in bed, dan draait ze zich om zodra ze wakker is denk ik. En overdag's slaapt ze ook regelmatig op haar buik, maar dan ga ik vaak even kijken natuurlijk. Ik denk dat het belangrijkste is dat je zoontje een stevig nekje heeft, dan draait hij vanzelf z'n hoofdje wel opzij om goed te kunnen ademen.
Hij kan zn nekje vrij goed omhoog houden al. Ook hebben we een aerosleep. Ik vind t zo'n moeilijke beslissing. ik kijk t tot donderdag wel aan. Mocht ie vannacht weer komen, wil ik t wel proberen.
Is een safety-sleep geen oplossing? Dan liggen ze 'vast' in bed en kunnen ze volgens mij ook niet op hun buik draaien...
Ja maar als ie nu lekkerder slaapt op zijn buik vind ik t 'gemeen' om m zo onrustig te laten op zn ruggetje.
youame schopte de dekens ook af terwijl ze een slaapzak aan heeft k doe de dekens strak aan de zijkanten en dan een hydrofiel luier aan elke kant sinds dien doet het nie meer ps ze slaapt wel op der rug vind het een beetje eng
volgens mij mag hij gewoon op zijn buikje. Hij kan zijn hoofdje toch goed optillen? En vooral met een aerosleep lijkt het mij geen probleem. Geen hydrofiel onder zijn hoodje leggen dan. Je kan altijd het cb om advies vragen maar die zijn volgens mij verplicht om te zeggen dat op de buik niet mag. Lars is ene echte buikslaper geweest en nu nog. Vanaf 3 maanden sliep hij ook op zijn buik )ook een earosleep' maar wel zonder slaapzakje.
Ze mogen idd officieel niet op hun buik slapen maar mijn tante heeft haar 2 kinderen beiden altijd op hun buik laten slapen, met dekbedje (wat ook al niet mag, uhoh... ). Het was hun voorkeurshouding, ze sliepen net als Justin slecht als ze niet op hun buik mochten slapen. Tja, tis een vergroot risico en het is aan jou om te bepalen of je het risico wilt nemen of niet. Maar het is natuurlijk niet zo dat een kind wat op de buik slaapt per definitie aan wiegendood overlijdt. Het gaat ook vaak zat goed. Misschien eens proberen overdag, opdat je hem goed in de gaten kunt houden? Van de aerosleep is overigens niet bewezen dat het wiegendood helpt voorkomen, ik persoonlijk zou daar niet de keuze op baseren. Het lijkt mij een moeilijke beslissing, ik zou het ook best eng vinden maar het is bij mijn tante altijd goed gegaan, haar 2 dochters zijn heerlijke en gezonde meiden.
Hugo slaap sinds een paar weken ook op z'n buik, hij draait (ook al zit de slaapzak helemaal strak vast) toch op de buik. Ik doe er niks aan...! Als ik dan naar bed ga dan maak ik de slaapzak los zodat hij zich niet 's morgens helemaal klem draait. Ok, Hugo is wel een heel stuk ouder, ik denk dat ik het met 14 weken ook nog een beetje eng zou vinden. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij wel eens anders wilt slapen. En als hij zo lekker slaapt, dan doe je er toch niks aan.... Ik denk dat 't wel kan, hoor... maar het blijft altijd een beetje eng...toch? Succes dr mee! Groetjes Niki
Wij hebben ook een aerosleep op het matrasje. Is toch wel een geruststelling, ik denk dat je hem gewoon kunt laten gaan.... Als hij het zo het lekkerst vindt.... succes!